Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Spell of iron-rautis

Aloittaja masala, 01 tammikuu 12, 22:04:29

« edellinen - seuraava »

jsr85

Menee muuten uskomattoman paljon tuota thermotekkiä, tilasin ite 11m 2-1 supertrappiin ja jäljelle jäi korkeintaan 2m

Vette427

Lainaus käyttäjältä: masala - 17 helmikuu 13, 19:29:44

Sitten taas pimeälle alueelle ja termotecin kanssa pelaamaan."Täähän on varmaan helppoo, ku erkkaa vetäis lapaan" muistan ajatelleeni.

tyhmä kysymys, ei kylläkään auta tuohon pituuteen, ja saattaa olla nykyään kaikkien tiedossakin mutta kastelitko tuon nauhan ennen asennusta?
aikoinaa ostin finnvettestä järkyttävän hintaista termotekkiä ja se tuli pahvilaatikossa jossa oli ohjeet niin tehä. aiemmin olin vetäny "kuiviltaan" ja täytyy sanoa et pysyvyys/asennuksen tiukkuus ihan eri maailmasta. 2 kesää pysy hyvin tässä nykyisessäkin sillä konstilla, painepesurilla vain särin huolimattomuuttani sen lopulta..
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

masala

Vedin kuivana pakoputkeen ;D Olin kyllä kuulu tosta kastelemisesta, mutta ku ohjeissa ei siittä mainittu jätin kastelematta. Mä löysin duunista sellasta kattiloiden luukuissa joskus käytettyä tiiviste narua josta sai purettua lankaa senverran että parsinneulasta sai sopimaan läpi. Olen jopa tyytyväinen tohon aikaansaamaani jatkokseen. Vielä kun sen sais jotenki jäämään piiloon ni luulisin että kestää. Jos jollaki muuten on ylimääräsenä 0,5mm messinki levyä, sellanen 150mmx250mm palanen niin voisin ostaa pois.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Hemuli

Eipä sitä olis tarvinnu ompelemaan ryhtyä, sen kun ois vetäny katkoskohtaan pari kiekkaa päällekkäin niin päätkin olis menny jemmaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

masala

Nostellaas taas kissaa pöydälle. Reissuhommat on vähän rajoittaneet tämän vehkeen harrastusta ja aina ku aikaa olis on pitäny tuijotella vaan keskiviivaa muitten vehkeitten sarvis. No nyt taas ehti jotain.
Elikkäs patterilaattikka pykäämään. 6mm alsasta muutamia siivuja.

Sitten vähän kevennetään ku materiaali on niin kovin paksua  ::)

Sitte sulatellaan laatikkoa nippuun.

Siistitään ylimalkaisesti.

masala

Ja ku kaikki ei tuntunu yhteen viestiin mahtuvan niin....

Löysinpä päivänä eräänä messinkisiä, mitälie kaapinoven pikalukkoja ja pakotin iteseni tunkemaan nekin tähän vehkeeseen, niiku kaikki ylimääräseks jääneet huonekalujen osat muutenkin.
Sivuihin pikku kolot, kolojen pohjiin pikku kierteet.

Kanteen vielä kierteet ja perään vielä öljytankki projektista yli jääneet messinkiniitit.

Noi halvatun pikalukot nostivat tota kantta sen verran että stategiset mittaukset meni jälleen kerran
pieleen ja laatikko meni tilaansa vain vaivoin ja vasaroin. Jonkin sortin kiinikkeetkin johonki pitäis saada sopimaan ja kannen liukuminen sivusuunnassa ois myös eliminoitava. Mutta niitä sitten syssymmällä. Nyt ehkä pari olutta..

masala

Sadepäivän ratoksi takajarrua. Japsikyykän satuloita olis ollu projektiin tyrkyllä pilvin pimein, mutta ku mää meen yleensä siittä mistä aita on, ei matalin vaan poikki... Ebaystä aikansa kun kyttäili, löytyi softailin takajarrupuristin melko huokeasti.

Ainoo onkelma oli että se on tuosta akseliin tulevalta osalta liian paksu sopiakseen haarukan ja keskiön väliin. No tämä asia hoitui jyrsimellä.

Sittenhän se hulahti hienosti paikoilleen, mitäny taas vähä kolhin maaleja vanteista.
Nii ja paitsi että peduiinin suunnittelema jarrun kiinitys runkoon jäi nyt väärälle puolelle.
(oho ompas huano kuva jopa meikäläisen ottamaks)

Mutta siittä selvittiin yllättäin ihan leikkaa+liimaa periaatteella.

Hemuli

Noi hoodeen nelimäntäiset jarrut on helkkarin hyviä. Mutta mites toi kiinnitys runkoon, sehän on mitoitettu ottamaan vastaan työntävää kuormaa eikä vetävää kuten omassa sovelluksessasi? Olisiko mahdollista rakentaa satulalle petiä jota vasten se makaisi niin että alkuperäinen kiinnike jäisi lähinnä ohjaamaan sitä oikealle paikalle?

makkepuu

pörsterin vastaava on peilikuva eli olis sopinu justiinsa. ite tein väliaikaratkaisuksi peltilenkin runkoputken ympäri ja yhteen puristajan pulteista kiinni. väliaikainen = pysyvä tilapäisratkaisu  ;D

masala

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 elokuu 13, 19:27:11
Noi hoodeen nelimäntäiset jarrut on helkkarin hyviä. Mutta mites toi kiinnitys runkoon, sehän on mitoitettu ottamaan vastaan työntävää kuormaa eikä vetävää kuten omassa sovelluksessasi? Olisiko mahdollista rakentaa satulalle petiä jota vasten se makaisi niin että alkuperäinen kiinnike jäisi lähinnä ohjaamaan sitä oikealle paikalle?

Kumpaako meinasit, satulaa itseään vaiko tuota kiinikettä. Satula ainakin mun mielestä on kuitenkin
melko vahvaa ainetta tuostakin kohtaa jossa siihen toi voima kohdistuu. Ja tuon kiinikkeenkin saa
muurattua kyllä aika lujasti kiinni ja pultitkin tais olla 12.9. Mutta pitää tutkailla. Ei se mikään ameriikan temppu kyllä ois alapuolellekkin petiä tehdä.

En oo uudempien sporttien kans pelannu, mutta ainakin omassa -93 on niin jotenkin kohlo se satula
etten edes harkinnu asiaa. Mutta tosiaan uusista ei mitään käryä,että millanen puristaja niissä on.

Hemuli

Meinasin sitä jarrusatulan alumiinirunkoa, sitä ei ole mitoitettu vetävää kuormitusta silmällä pitäen.  Tuollainen valualumiini ei ole kovin kestävää.

2000-2003 Sportstereiden takajarrusatula on peilikuva nyt käyttämästäsi softailin jarrusta. Se on muuten identtinen mutta pidike on toisella puolella koska jarru on tarkoitettu vasemmalle puolelle.

ma^ko

Kyllä tuo valualumiinikin vetoakin kestää, ihan massiivisestikin, mutta vääntöä ei juuri lainkaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

masala

Onkos tietoa mitenkä tuossa satulassa on tota materiaalia, mun tapauksessa tossa alapuolella.
jos siitä silpasis jyrsimellä pienen alueen sileeksi, ni ois helpompi alkaa sille petiä tekemään ja tulis varmaan tukevampiki. Tutkimallahan toiki selviää, ei vaan oo nyt tota satulaa käden ulottuvilla ja mä ku oon tämmönen" mulle kaikki heti nyt" henkinen  ;D

Make

Mä tein sellaisen erityisen ruman adapterilatan, joka satulan pultinrei'issä kiinni ja se adapteri nojaa siihen lattaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

masala

Perjantai ehtoo ja pääsi petihommiin :P. Kulmaraudasta ja latasta parsin kasaan tollasen kökötyksen.

Ja koska tässä rojektissa on noutatettu äärimmäistä tarkkuutta..not.. nii palikka laaserilla vaateriin.

Sitte sulaa metallia rakoseen.

Aiemmin olin jo silotellu pienen alueen tosta satulasta, joka nyt sitte kohtaa tämän pedin.
Ton ylemmän kiinikkeen jätin paikoilleen, ei siittä ainakaan haittaa ole jos ei kovin hyötyäkään, mutta kuorma siis kohdistuu nyt alapuolelle. Ja mikä ihmeellisintä rengas pääsee vieläkin liikkumaan kiristyksen mukana.