Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Spell of iron-rautis

Aloittaja masala, 01 tammikuu 12, 22:04:29

« edellinen - seuraava »

masala

Koitetaas saada aikaan loppusijotuspaikka renkaalle ja rapakaarelle. Mielenkiintoista muuten että tuntu
siltä että rengas meni samoilla akseliholkeilla joka vitun kerta muka eri kohtaan.. No kun kupariputkesta pätkityt prototyyppi holkit vihdoin ja viimein saivat renkaan asettumaan samaan asemaan useamman kerran niin messikitankosta lopulliset holkit. Noitten kanssa en jalksanu alkaa konstailemaan mitään ihmeellistä.

5mm levystä epämääräset palikat joihin rässillä vähän kaartoa.

Lokasuoja tuli sitten kiinni tällätapaa joillain väärin kootusta ikean kirjahyllystä yli jääneillä messinkinatsoilla. Samalla syntyi päätös että JOS tämä vehe tästä joskus valmistuu(iso jos) ni seuraavaan rakennelmaan ei taatusti tule mitään krumeluureja eikä kommervenkkejä. Sen verran tuskastuttaa kun luovan ajattelun ratas lyö välillä tyhjää viikkotolkulla.

"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

kimmo

Hienoja detaileja. Kannatan kaikkia "väärinkäytöksiä" :D.
Mukavampaa on soveltaa nippeleitä vaikkapa huonekaluista, kuin että ostaisi moottorpyörän osia kaupasta.

Onko tuo lokasuoja jo "ankkuroitu" tähän asemaan?

Mulla kävi vastaavan Firestonen kanssa niin, että "suuressa nopeudessa"  ;) rengas laajeni keskipakovoimasta senverran paljon, että alkoi hinkkaamaan lokasuojaan. Suojasta paloi maalit ym.

Ensiavuksi kävi mielessä tehdä "Burt Munrot" ja lainata naapurista lihaveitsi ja leikata kulutuspinta poies, mutta tuo Fire on sen verran arvokas rengas, että jätin tekemättä. :)

Kesän jälkeen tuunasin lokarin kauemmas renkaasta.
Tuon kuvan perusteella mulla herää epäilys, että sulle voi ehkä käydä samoin.... tiedä häntä.

Tsekkaa tuolta mun  "Kick Start Rocker" albumista miten tuo homma mun kohdalla meni.

Tuo kuvakulma antaa oikeutta savupiipuille ja stongalle... Jees.

masala

Ei se lokari tossa kuvassa ollu vielä lopullisesti kiinni. Kyllä mä tota Kick Start Rocker albumia oon seurannu ja pohdin tota renkaan kehän kasvua. Mulla oli 20mm palikkaa renkaan ja lokarin välissä kun ton kiinityksen tein. Ja nythän mä tajusin että mulla on vielä 6kpl 5mm paksuja kierre natsoja lokarin sisäpuolella viemässä tilaa  :o Että ans kattoo kuin äijän käy, pitää vaan ajella ihan hissukseen, jos se ny rautiksella on ees mahdollista ;D  Mutta en kyllä tahtois uskoa että toi renkaan halkasija sentään kolmea senttiä ajossa kasvaa...kai.

JPP

Helpoiten selviää kun laittaa käyntiin ja sitten vaihdetta vaan silmään :) Mulla on kans tollanen Firestone, mutta orkkis loksussa on se reilun nyrkin verran tyhjää.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: masala - 03 joulukuu 12, 22:43:05
Ei se lokari tossa kuvassa ollu vielä lopullisesti kiinni. Kyllä mä tota Kick Start Rocker albumia oon seurannu ja pohdin tota renkaan kehän kasvua. Mulla oli 20mm palikkaa renkaan ja lokarin välissä kun ton kiinityksen tein. Ja nythän mä tajusin että mulla on vielä 6kpl 5mm paksuja kierre natsoja lokarin sisäpuolella viemässä tilaa  :o Että ans kattoo kuin äijän käy, pitää vaan ajella ihan hissukseen, jos se ny rautiksella on ees mahdollista ;D  Mutta en kyllä tahtois uskoa että toi renkaan halkasija sentään kolmea senttiä ajossa kasvaa...kai.

No luulis että 20mm ilmarakoa riittää. Keskeltä rengas kasvaa tietysti eniten, eli jos ne kierrenatsat on siellä reunoilla, niin ei ongelmaa. Mulla on nyt sama juttu, kierrenatsat on lokarin sisäpuolella, mutta reunassa.

masala

Hoh-hoijakkaa vai mitensenymeni. Tälläkertaa väännellään rautaa, onneksi taivutus vehkeet on
PRO1 luokkaa ::)

Ensin viännellään ja liimaillaan kasaan pari tuollaasta.

Sitte pultataan kii demoversio nro.1

Njäääh, vähän tylsä. Sitte harjateräksestä demo nro.2

Ehkä vähän parempi, mutta aivan liian leviät on noi kurvit. Noooh, kun olin saanu kurvat
harjateräkseen mieluisiksi, otin pari pätkää 14mm tankoa, mustaa koska en ole harakka ja täppäsin ne yhteen identtisyyden säilymiseksi. Sit vaa käppyrän harjateräksen ja kahden yhteen hepatun tankon kans duuniin kaasuvehkeitten äärelle, koska kahden tangon lämmittäminen tasasesti ja riittävästi tigillä ois ollu liian työlästä. Tunnin ja parin AI PERKELE!!een jälken mulla oli tollaset.

Sit jatkojalostusta tallilla ja oli tollanen

Kiinni pultattuna. Tuosta ja tuosta.

Ehkä jotain muutoksia kautta lisäyksiä joutuu värinän poistamiseks tekemään, tolla on kuitenki mittaa jonkun verran. Ja ehkä vois vielä väännellä johki päin, esim tosta toiseks ylimmän yhdyskohdan liepeiltä änkkäreiden suuntaiseks.. Olen vielä kysymysmerkki. Mutta antaa muhia nyt hetken, ehkä joulun pyhinä pikku keskikaljois iskee iteoita.

Lexus

Tekemisen meininkiä ja ennakkoluulottomasti... Me like

Lisää kaljaa koneeseen niin visiot alkaa lentämään ;)
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Hemuli

Käytitkö tigiä tangon lämmittämiseen? Asiaa... Joskus lokarin reunaan kun hitsasin jotain kuuden millin lankaa niin huomasin että varovaisesti käytettynä tigistä on helvetinmoinen apu tossa hommassa. Kun vaan pysyy tarkkana ettei valahda kintuille ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Värinän poistamiseksi ehdotan ketunhäntää hoijakan päähän roikkumaan, Fabulous Furry Freak Brothers -hengessä  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

masala

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 joulukuu 12, 23:03:32
Käytitkö tigiä tangon lämmittämiseen? Asiaa... Joskus lokarin reunaan kun hitsasin jotain kuuden millin lankaa niin huomasin että varovaisesti käytettynä tigistä on helvetinmoinen apu tossa hommassa. Kun vaan pysyy tarkkana ettei valahda kintuille ;D

Jeps, aika paljonki oon joutunu, olosuhteiden pakosta käyttään tigiä lämmittelyhommiin. On se kyllä
siihen ihan näppärä jos pieniä alueita pitää lämmitellä. Ja tosiaan maltti on taas tossakin valttia, suht pienillä virroilla ja kolvi tasasesti liikkessä kokoajan niin onnistuu.

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 15 joulukuu 12, 10:54:02
Värinän poistamiseksi ehdotan ketunhäntää hoijakan päähän roikkumaan, Fabulous Furry Freak Brothers -hengessä  ;D

Ketun häntä...hmmmmmm...ajaisko ketun jalka esim saman asian noin niinku värinän vaimennuksessa ;D

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 15 joulukuu 12, 10:54:02

Mulle tuli viime keväänä joku ämmä Jämsän shellillä molottamaan jotain aivan käsittämättömiä luonnon raiskaamisesta yms. kun oli ketunhäntä hoijakan päässä. Saatana seuraavalla kerralla ripustan sinne koko kettu pesueen kerta vaikutus tuntui olevan mieleinen..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 15 joulukuu 12, 14:35:15
Mulle tuli viime keväänä joku ämmä Jämsän shellillä molottamaan jotain aivan käsittämättömiä luonnon raiskaamisesta yms. kun oli ketunhäntä hoijakan päässä.

;D
Long John Stroker

kimmo

LainaaNjäääh, vähän tylsä.

No ei tuo eka versio hoijakasta mun mielestä tylsä ole. Paremminkin aika terävä, kun on noin kapea.. ;D
Kapea hoijakka on hyvännäköinen.

Kakkosversion yläosa myös hyvä, mutta kaipaako tuo alempi "yhdyskohta" jotain.... ?... Empä tiedä.

jannu

Erittäin asiallisen mittainen "lissupaari"  ;D , turha ujous on unohdettu ja se on hyvä.

Pari-kolme kertaa kesässä, riippuen ajomääristä, joudut tuota hitsaamaan, kun värinästä väsyy ja katkeaa, mutta sitä varten on hitsauskoneet keksitty, ei siitä kannata välittää.
Hyvä meininki.....töykeetä etunoja-eippitankoa vielä huutaa, ni kesä saa tulla....

Pakko kysyä kun edellisessä elämässä kun tuli pelattua enemmän amerikan-autojen kanssa, niin silloin oli olemassa kirjoittamaton sääntö; Ketunhännän sai ripustaa antenniin vasta sen jälkeen, kun auto oli ensimmäisen kerran "vihkaistu" morsiammen (tai jonkun muun) kanssa auton takapenkillä"

Herättää kysymyksen, miten tuota sääntöä tulee tulkita moottoripyörien parissa  ???
Mr.Jyrggä lienee ratkaissut mysteerin, kun kerran häntä heiluen pyörällä päästeli......

Rezi

Ääni versiolle #1. Mutta jos kuitenkin tuota salmiakki-teemaa jatkat, niin minusta salmiakkien tulee kaventua ylöspäin mentäessä. Nyt tuo keskimmäinen salmiakki on leveämpi kuin alimmainen ja se tekee hoijakasta raskaan näköisen. Levennä alimmaista, tai mieluummin kavenna ylempiä zalmiakkeja. Ja renkaan korkeudelta hoijakka voisi olla huomattavastikin kapeampi.

Asiameininki tässä pyörässä. Hyvältä näyttää.