DNA-springerin lyhennys/muokkaus.

Aloittaja Jake, 13 lokakuu 11, 16:00:56

« edellinen - seuraava »

Jake

Noita mukavamman näköiseksi muotoiltuja DNA-keuloja on näkynytkin, mutta onko joku lyhentänyt ko. keulaa?

Etummainen "haarukka" lienee umpitavaraa ja taaempi putkea, joka on linkun akselireiän kohdalta puristettu littanaksi.

Pätkäiseminen lienee helppo toimenpide, mutta pitääkö esim. alalinkun asentoa muuttaa?

Sen verran vaan ajattelin pätkäistä, että samoilla rungon kulmilla saa eteen 21" pyörän 19" tilalle.

bikerpig

Luulen että se on just toisin. Etummainen putkea(yläosa umpiroinaa, alempi putkea), taaempi umpikatiskarautaa. Ainakin mun DNA:ssa.
Mun piti tehdä siitä wishbone tyyppinen, mutta totesin myöhemmin että siitä tulee vain rumempi. Ainakin mun käsittelyssä. Tyydyin vain hieman muotoilemaan sitä. Tuskin tuolla erotuksella tarvitsee linkkujen asentoa muuttaa verrattuna alkuperäiseen. Ei ainakaan jos lyhentää meinaat.

sporttivartti

Yksi DNA lyhenneltiin toissatalvena, sain ylipitkän niin kohtuuhintaan et periaatteessa kannatti. Oikean mittaista ei olisi ehkä edes suoraan ollut. Kromista ei varmaankaan tyylikkäästi sais lyhennettyä, mutta perusmusta(on muuten ihan vaan suojamaali laadultaan...) on ihan ok puolivalmiste muokattavaksi. Tosiaan DNA:n etuosa on paksuhkoa putkea, takaosa umpitavaraa. Etuputket pätkittiin, kosaanilla lämmittäen ja ruuvipenkkiin kiinni ja lits. Taaempi haarukka poiks ja uusi kavennus ulkopuolelle. Tulevat linkkujen reikäkohdat kannattaa vaikka pikkurei-illä markkeerata ennen lyhennystä... Reaktiotangon kiinnikekohta on varmasti pätkityssa liian alhaalla...

Edit: lisätty skandit...

Jake

Niin niin.. Meni sekasin "haarukat". Enköhän mä uskalla alkaa silpomaan tota.

sporttivartti

Netin syövereistä:

Ehkä noil ei kande hirveesti keulia ;)

Jake

Pitäskö ne nokat jättää asentamatta!  ;D

sporttivartti

Ittee huolettaa kun elopainoa tuntuu kertyvän notta ettei oma mopo mee liian takapainoiseksi ja keula kevene...  ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: sporttivartti - 17 lokakuu 11, 16:25:49...Ehkä noil ei kande hirveesti keulia ;)

En varmaan kovin väärin veikkaa kun sanon että toi kyseinen Sportti on Indianan osavaltiosta - omistaja taisi ajaa enemmän takapyörällä kuin etupää maassa. Ei kaverit ainakaan yhtään ihmetelleet että meni poikki.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

sporttivartti

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 17 lokakuu 11, 22:45:28En varmaan kovin väärin veikkaa kun sanon että toi kyseinen Sportti on Indianan osavaltiosta

Voi hyvin olla, Jockey Journalista tuon taisin bongata.

Löytyi toinenkin vänkä DNA-tarina:
http://wisnercycles.blogspot.com/2009/03/dna-springer.html

rodchop

Eipä oo toi DNA ainoo paska springeri. Tuossa Joutsasta viimekesältä kaverin keula joka meni matkalla aivan mystisesti poikki, kuin rälläkällä leikattuna. Kyseessä Puolalainen HD kopio.
Ton lisäks tiedän toisenkin katkenneen puolalaisen, josta tosin meni etujalka kun rumpu jarrun kiinnitys petti  ;D
HOG Forever Forever HOG

erakko

Onko tuollaisessa puolalaisessa miten paksulla seinällä nuo jalat?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Kiiski

Toi Dna kuva mikä on kaarella on vaan osoitus siitä miten hyvin etulokkari toimii risussa, kun liian lähelle asennettu rengasta. Ei varsinaisesti risun vika eikä hitsauksen.

ma^ko

Joop, etupäässä on ollut kehäjarru keulan joustaessa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 lokakuu 11, 08:31:33
Kyseessä Puolalainen HD kopio.

Aina kun puhutaan noista puolan repro springereiden huonoudesta niin onkos noi mm. MCS:n ja W&W kauppaamat juurikin niitä samoja? W&W ilmoittaa keulat TUV-hyväksytyiksi ja euroopassa valmistetuksi.
A.K.A. Rambe

erakko

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 18 lokakuu 11, 13:12:27
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 lokakuu 11, 08:31:33
Kyseessä Puolalainen HD kopio.

Aina kun puhutaan noista puolan repro springereiden huonoudesta niin onkos noi mm. MCS:n ja W&W kauppaamat juurikin niitä samoja? W&W ilmoittaa keulat TUV-hyväksytyiksi ja euroopassa valmistetuksi.

Olen antanut itseni ymmärtää niin että nuo tulis samalta sylttytehtaalta tukkurista riippumatta.
Joku korjatkoon jos olen väärässä?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.