Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jesus Cesarin perintö

Aloittaja DX, 12 lokakuu 11, 17:26:10

« edellinen - seuraava »

DX

Kahlasin reaktiotanko ketjua läpi,ja rupes tekemään kaljaa mieli.
Tuohon kohtaan sen suurinpiirtein ajattelin tällätä,linkut noin puolivälissä taljattuna..
eiköhän sen siinä hyvä ole olla ::)

kimmo

Mun mielestä hyvä tuo reaktiotangon kulma, mutta mä laittaisin sen kiinni tuonne haarukan takajalkaan, tai sen takapuolelle. Silloin tangolle tulee pituutta, jolloin sen kulma muuttuu vähemmän keulan joustaessa ja kulma pysyy hyvänä koko joustoliikkeen alueen.

Tässä näkyy miten minä tein...eli tanko on takajalan takapuolelle hitsatussa korvakossa kiinni:




Vaikka onkin rumpujarru, niin mun nähdäkseni samat säännöt pätee. Tuo toimii hyvin, tosin diveä on, mutta mitäpä tuo haittaa.

DX

Mietin myös tota takajalkaan kiinnittämista,mutta arvelin tangon pituuden kasvavan liiaksi.
Sullahan näyttäis tangon pituus olevan varmaan kolminkertainen verrattuna pyöränakselista keinureikään olevaan mittaan.Takajalka olisi myös tukevampi vaihtoehto kiinnitykselle.
Toi vaan vaatii muutaman tunnin tuijotusta ilman kaljaa niin rupeaa toi toimintaperiaate avautumaan,ja reaktiotanko topikin jotta kalja taas maistuis ;D

DX

Voi va... ton tangon kanssa,nythän se ottaa kumiin kiinni jos se on linjassa jarrulevyn kanssa..
Napaa kun kavensin levy on nyt sisempänä jne..kiinnityspistettä puristajan kiinnikkeessä siirtämällä alemmas sais taas tilaa,tai tangon toisenpään kiinnitys haarukan etupuolelle..täytyy mennä tuijottamaan PRKL..

DX

Tanko töksähti tohon,täytyy vähän vielä hieroa ja pultitkin on mitä on..
Purin ton laitteen vaihteeks  rungolle ja avasin yläkerran,porautukseenhan noi menee ja uudet männät laitettava :)

DX

runko alkais olemaan liimassa,ehkä jo tällä viikolla hiekkapuhallukseen...sitä ennen vähän lempihommaani viilailua ja sipistelyä.muut osat alkais olemaan pohjia myöten maalauskunnossa.Koneesta pitäis vielä kaivaa limput taivasalle ja lähettää laakeroitavaksi.
Sylinterit olivatten vielä orkkisporauksella,uudet männät ja vähän kairausta niin johan taas pläikää..Kannetkaan ei ollut nii huonot kuin luulin,tulee vielä läppäämällä ihan kuntoon..tilkka vielä lempijuomaani,alkoholia. ;D

tuuba

Eikös ois kannattanu kerran vielä purkaa toi runko? ;D ;D

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Rezi

Hieno runko. Varsinkin nuo akselilevyt on tosi tyylikkäät!

DX

Kiitoksia,koppa on melko sönder.Tuskin tuo öljyäkään pitää.
Osat muuten alkais olemaan pohjamaalissa,ensviikolla näillä näkymin väriä pintaan.
Koneen purku tyssäs puolentoista tuuman hylsyn puutteeseen,limput pitäis käyttää hoidossa,klappia tuntui vähän olevan,kovempi kaveri varmaan tälläis kasaan mut mie en henno kun toi kuiteski on jo purettu muuten..

DX

Kohta aletaan olemaan voiton puolella ;D,jotain noitten ympärille pitäis vielä tallista löytää.

Rezi

Ei ole enää paljosta kiinni, että tuolla päristellään :D

Onko tuo valkoinen rungon lopullinen väri vai pohjamaali?

DX

Pohjamaalissahan tuo vielä on,tarkoitus kyllä saada se vielä omin voimin tälle kesälle liikkumaan kilpi perseessä. ::)..viimeistelyä vailla.. ;D

DX

Kampiakselia odotellessa suoritettu pienimuotoista harjausta,kiillotusta ja maalausta.Startin ja laturin huolto samaan syssyyn..oli pakko ottaa noilla pikkuisilla teräshammasharjoilla,niin on mukavampi juuva kaljaa toisella kädellä ;D

DX

Runko sai viikonloppuna väriä päällensä,Mersun värikartasta ;) ,hjuva tuli.

DX

Tämäkin kasa alkaa saamaan huomiota osakseen,moottorin kasailin tossa kesällä aikani kuluksi.
Vaihteisto on vielä tarkistamatta...Kaikenmoista nippeliä tullut rosterista hierottua,kilpiteline mukaanlukien,se ei tosin ole valmis.
Pellit lähti maalarin hoiteisiin,kunhan ne sieltä palautuu alkaa lehtikultauksen ja straippauksen harjoittelu ;)