Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Melumittaus!

Aloittaja RBR, 25 toukokuu 11, 14:52:26

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 01 toukokuu 12, 20:00:22
Ties vaikka oisin itsekin prätkägyy, vieläpä siviili sellanen ;D

No mä oonki aatellu, että teikäläisessä on ainesta! ;D

Toi konstaappeli Risto Maksi(vittu)maisen läppä on kyllä ihan paras!
Long John Stroker

Make

Onko tämä älämölö nyt sitten tulkittava niin, että me myöhempien aikojen harrastuksen aloittajat saamme myös oman osamme vainoista? Koska lainsäädäntö on entistä rakentajaystävällisempi ja rakentelijatkin entistä tietoisempia oikeuksistaan sekä niin joku perkeleen pykälä sieltä on pitänyt kaivaa millä saadaan kilvet irti.
Sitten vähän makuasioita: Mä en pidä sitä helvetillistä meteliä mitenkään moottoripyöräilyn tarkoituksena, mutta minkä minä sille voin että hyvännäköiset putket ovat äänekkäät?
Tämän rumban myötä saattavat "miehekkäämmät äänet pyörään"-keskustelunavaukset ovat vähenemään päin. Tällä forumilla niitä ei taida olla ensimmäistäkään.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Natking

Ehka taalla foorumilla on vahan miehekkaampaa porukkaa niin niiden ei tarvitse koittaa saada egoaan kohdalleen sarvivipsuilla ja miehekkaammilla aanilla?
Just trying to be different (like everyone else)

Make

MTV3 Uutiset - Poliisi tehostaa valvontaa

Eikö tuosta lopun kommentista saisi aikaan jonkinlaista virallista epäilyä poliisin puoleettomuudesta? Nykyään kun kaikki muukin  puhe johtaa kamalaan julkiseen älämölöön.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Kävin muuten tänään ihan huvikseni mittaamassa ton uutispätkässä näkyvän paikan taustamelua - puoli viiden aikaan iltapäivällä Tuusulanväylän liikenne oli jo aika hiljaista mutta silti lukemat vaihteli koko ajan 74-85 dB(a). Toki lain sallimissa rajoissa noi kunhan mitataan yli 95 dB(a) lukemia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jouni

Millä oikeudella ne kilvet vie?  eik ne viedä vaan jos on liikenneturvallisuudelle vaarallinen... Miks ei tule vain merkintä otteeseen?

Hemuli

Miks ja miks... Laki antaa poliisille mahdollisuuden estää ajoneuvon käyttö poistamalla siitä rekisterikilvet. Toki se on rangaistuksena kohtuuton mutta näin poliisi takaa että viat todella korjataan.

Miksi kukaan ei valita kun katsastamattomasta autosta poistetaan kilvet? Sitä pidetään ihan normaalina toimintana - sitten kun (muutos)katsastamattomalle pyörälle tehdään sama temppu niin se on maailmanloppu.

En mitenkään ole kilpienviennin puolustaja, vähän vaan alkaa jo nyppimään kun kaikki kitisee siitä vaikka poliisi vain tekee työtään. Aikoinaan kun ei ollut tätä hienoa järjestelmää jossa kaikki puutteet voi kirjata tietokoneelle eikä niitä saa sieltä pois "hukkamalla" otteen, oli eräs vanhempi poliisimies joka halusi olla reilu eikä repinyt kilpiä tavatessaan puutteellisia laitteita liikenteessä. Kirjoitti vaan otteeseen katsastuskehotuksen. Sitten kesän jälkeen katujen rauhoituttua sama poliisi otti ja SOITTI jokaiselle joille oli huomautuksia jaellut ja kysyi oliko ne korjattu/muutoskatsastettu. Arvatkaa vaan... Kyllä siinä alkaa reilumpikin kyttä kallistua sen kilven poistamisen kannalle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jouni

Enpä valita enkä ruikuta ku ihmettelin vaan.. Oma kampe aina ollu siinä kunnos et kestää kaivella... :-)
Sillähän ne ongelmat välttää...

SanttuS

Keulan muutoskatsastuksen yhteydessä mitattiin melut.
1985 evo. Supertrappin lyhyempi rosteripönttö, 16 levyä ja villat sisällä. 2600 RPM = 102 dB.
Ehkä tästäkin tiedosta on jollekulle iloa.

Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 toukokuu 12, 20:52:10
....- sitten kun (muutos)katsastamattomalle pyörälle tehdään sama temppu niin se on maailmanloppu.
.....

Toi kilpien vienti prätkästä noiden melujuttujen takia muuten tuntuu olevan useammallekin hämmennyksen aihe. Ite jostain käsittämättömästä syystä olin heti hiffannu ton katsastamattomuusaspektin. Muutama kaveri kun tuota kilpien vientiä ihmetteli ja hämmästeli että mites se liikenneturvallisuuteen vaikuttaa niin pääsin loistamaan kekseliäisyydelläni ja valistin juuri tuolla katsastusjutulla. Tosin nuo(kin) kaverit hyvin muistavat ne 90-luvun kilpien viennit joissa perusteena oli ties mitä sattuu ja äänien voimakkuus mitattiin Saabin antennilla...Joten ehkä tuo muutoskatsastus juttu ei nyt ekana tule mieleen.

Henk.koht en jaksa ymmärtää sitä hysteriaa jota tämä melujuttu on joillekin aiheuttanut. Pitäskö tässä nyt sitte ajaminen lopettaa jos maassa on muutama melunmittausratsia? Itellä tosin lojuu hyllyssä pari uusia Gliden e-hyväksyttyjä katalysaattorivaimentajia jotka kaukonäköisesti ostin 40eurolla pari vuotta sitten romutorilta...Että onpahan katsastusvarusteet jos kilpi erkanee pyörästä. Tosin voi olla että ratsiassa menee ajonesto päälle eikä pyörää saa edes käymään melunmittausta varten. Harmillista.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jouni

Suurimmat ongelmat uudemmilla pyörillä ajavilla jos orkkisputket hukattu eikä merkintöjä tarvikeputkissa... Vm 75 ei ongelmia kun vain pistää putkeen vaimennusta :-)

Tuusulan T-Bone

Sehän tässä on se juttu, että vanhemmat rakkineet voi niin halutessaan katsastaa laillisiksi ja vielä ihan kelpo soundeilla. Ennen tämä ei ollut käytännössä mahdollista ollenkaan lain mukaan - niinpä maantapa on ollu se, että vedetään millä putkilla sattuu huvittamaan. Käyhän tuo toki vieläkin, mutta nyt on olemassa peräti lainmukainen vaihtoehto.
Long John Stroker

erakko

Lainaus käyttäjältä: flhx - 04 toukokuu 12, 21:26:16
Henk.koht en jaksa ymmärtää sitä hysteriaa jota tämä melujuttu on joillekin aiheuttanut. Pitäskö tässä nyt sitte ajaminen lopettaa jos maassa on muutama melunmittausratsia? Itellä tosin lojuu hyllyssä pari uusia Gliden e-hyväksyttyjä katalysaattorivaimentajia jotka kaukonäköisesti ostin 40eurolla pari vuotta sitten romutorilta...Että onpahan katsastusvarusteet jos kilpi erkanee pyörästä. Tosin voi olla että ratsiassa menee ajonesto päälle eikä pyörää saa edes käymään melunmittausta varten. Harmillista.

Mä mietin tota yllämainittua pyörän käynnistymättömyyttä mittaustilanteessa ja tulin siihen tulokseen et todennäköisesti siitä seuraa katsastusmääräys.. Perustetta en varmasti osaa sanoa mut veikkaisin epäkuntoista ajoneuvoa? Lakia paremmin tuntevat oikaiskoon jos siltä tuntuu.

Ihan samaa mieltä oon et aika hysterian nykytilanne aiheuttanut,Ei tarvii ku vilkaista .org-palstaa ni siellä aihetta puitu yli 1000n viestin verran.. Etenkin kun ollu vuoden jo tiedossa et tänä kesänä niitä ääniä tullaan mittaamaan.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

flhx

^- ite kans mietin josssain vaihees tota pyörän käynnistymättömyyttä ratsiassa, jäi kyl vähän sama fiilis mitä säkin erakko olit päätelly. Ja fiilis,en tiedä faktoista.Mutta toisaalta voishan siinä saada semmosella hillittömällä etelämaalaistyylisellä teatterilla käsien levittelyineen ja valitteluineen"AIJJA JAIJJA JAII, mun pyörä ei enää käynnisty, mitä mä nyt teen??? OIJJJOI tätä TUSKAA JA AHDISTUSTA" poliislta pasmat niin sekasin että vois päästä livahtamaan ilman sanktioita...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Tulee mieleen tapaus vuosien takaa, oisko ollu jotain 2001 tai jotain sinne päin. Mulla oli silloin jäykkäperä viisseiskan papereilla jossa oli kaikkea pientä kivaa, mm. S&S:n 113cid evokattila kiksilaatikolla. Kerran kotiin tullessa ajoin ratsiaan ja kun pyörä ei nyt "ihan" ollut papereiden mukaisessa kunnossa niin vähän hirvitti. Homma oli kuitenkin pikaisella papereiden tarkistuksella selvä ja eikun potkimaan monsteria tulille. 113 cid on optimitilanteessakin haastava käynnistettävä ja vielä kun polvet oli setsuurina äskeisen järkytyksen jäljiltä niin homma näytti vähän hankalalta. Nuorempi konstaapeli siihen "toivottavasti tää nyt ei oo meidän syytä" ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957