Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin ensiön muutos

Aloittaja 72shovel, 14 maaliskuu 11, 23:38:24

« edellinen - seuraava »

Spöke

Melkein löisin vetoa, että vuotaa siitä propun jengoista, jahka saat redlinet sisään. Laita helicoil suosiolla. Sen tukilaakerihärdellin voi tehdä, vaikka noin:
http://i1097.photobucket.com/albums/g355/Noskoolfab/DSC00393.jpg
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rautahauli

"Saattaa" olla että kytkinpuikon stefa on vaihtokunnossa jos päästää lootaöljyt kytkimen puolelle.
FXEF-81

72shovel

ok, muuten kun katselee tuota valuvaa öljyä niin ihan yhtä lirua näyttää olevan kun moottoriöljykin, ja saman väristä  ;D ei ihme että puskee joka puolelta. paljon kannattaa jättää välystä tukilaakerin ja ketjurattaan mutterin väliin? meinaan kun noita shimmejä laittaa?

72shovel

Tuli soviteltua eilen osia paikalleen, laitoin laturin suojan ja tukilaakerin mutta väliin tuleva motorplate ei vaan oikein sopinut kun joutui supermutterin takia laittaan shimmejä tukilaakerin kiinnityspisteiden väliin, otti laatikonpuolen hihnapyörä kiinni kiinnitysmuttereihin, no sen jätin pois sitten.

Jännä homma kun belttiä laitoin niin joutu vääntään oikein voimalla että sain kampiakselin rullan paikalleen, kuinka ollakkaan nyt kun paketti on "kasassa" niin se beltti tuntuu tosi löysältä siinä, menee varmaan säätöhommiks laatikon kanssa mutta saako sitä belttiä senjälkeen enää edes paikalleen kun nyt tuntui jo ahdistavan... vai säädetäänkö beltti paikallaan?

vaihteiston pääakselin mutteri on minulla semmonen tiivisteellinen malli, tarviiko prikan väliin kun kiristää kytkimen kiinni akseliin? ei ainakaan tullut paketin mukana. kannattaako lootan/kampiakselin muttereissa käyttää kierrelukitetta? ja jos tarvii niin sinistä vai punaista loctitea?

72shovel

Kampiakselista valuu moottoriöljyä pikkasen (valumat etummassa hihnapyörässä) ja tottakai kastelee vähän hihnaakin, samaten laatikossa kytkinpuikon kautta ja laatikkoöljy tiputtelee sitten kytkinrumpuun levyille. kysymys kuuluukin: kovaa ajoa vai systeemit auki ja remonttia? kärsiikö beltti pienestä määrästä öljyä? tai kuivakytkimen levyt redlinesta pieninä määrinä?

Kokkonen

Vähän myöhäiset kommenttini ensiksi:
Yleensä paketin, remmi, kytkinkehä ja ensiön eturatas, joutuu laittamaan yhtäaikaa paikalleen. Silloin ei tarvitse väkisin vääntää. Olen nähnyt joitan patentteja, joilla remmin saa eturattaalle sitä irroittamatta.

Kyllä sinne kytkimen mutterin taakse kuuluu myös lukitusprikka (jos tuota tarkoitit) .

Minä käytän sinistä lukitetta noissa kummassakin. Mutta kohtuudella.

Kytkinpuikon stefoja olen laittanut kaksi peräkkäin sinne akselin sisään. Auttaa hieman.

Mulla oli PanShovelissa myös remmi ja taistelin noiden samojen vuotojen kanssa, enkä saanut niitä oikeastaan koskaan kokonaan pois. Mutta Primon remmi kesti.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

72shovel

Jätin prikan kokonaan pois tuosta kytkinakselin mutterista kun vedin rummun kiinni. kierrelukitetta tuli laitettua (sinistä loctitea) sopivasti. pitää ens kerralla se prikka laittaa kun joutuu avaamaan...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 24 toukokuu 11, 11:39:11...pitää ens kerralla se prikka laittaa kun joutuu avaamaan...

Ellei avaudu ennen sitä ihan itsestään ;D... No, onneksi siinä on vasenkätinen jenka joka estää vähän tahatonta aukeamista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Tamerin kanssa sinne ei ees mahdu se lukitusprikka, loctitellä mä oon laittanut kiinni ja  on pysyny.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa