Navigaattori hakusessa

Aloittaja jyrggä, 22 helmikuu 11, 16:31:49

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Jou,

elikkäs sunnuntai-maanataiyönä lähtö amerikan yhdysvaltoihin. Suuntana aluksi Miami, josta matka jatkuu kohti daytonaa ja siitä sitten parin päivän päästä ties minne. Ei voi vielä tietää. Kartoillakin varmasti pärjää, mutta siirtymistä varsinkin alkuvaiheessa helpottais ja varsinkin nopeuttais ihan perkeleesti navi. Eli jos jollain on navigaattori pohjois-amerikan kartoilla varustettuna, niin voitaisiin vuokrata sitä tuolle reissulle.. Uusi maksaa sen pari sataa, ja sieltä päästä vuokraus halvimmillaan näköjään 13$ päivä. Eli jos joku ystävällinen pystyy auttamaan tässä, niin yhteyttä tänne päin.

Apu kyllä korvataan, ja kaljat tarjotaan kesän kekkereisssä, mikäli apuja löytyypi!
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jyrggä

Niin, ja alue ois pirkanmaa tai lähimaastot. Voin kyllä periaatteessa noutaa laitteen sunnuntaina matkalla hki-vantaalle.. Siis jos joltain sellanen löytyy :)

rodchop

Ota sieltä autovuokraamosta, ellet nyt joltain saa, tai puhelimeen joku valmis jenkki kartta jonka mukaan ilman dataroamingeja. Toivottavasta vuokra autossa valmiiks Sun pass tuulilasissa, tuolla Miamin lähi maastossa/ Floridassa ainakin paljon maksullisia teitä, joista osa sellaisia ettet pysty luukulle maksamaan, mulla toi navigaattori ei ainakaan löytäny ilmaisia teitä vaan aina tarjos lyhintä joka yleensä maksullinen, mikä perseestä... sakko 100 taalaa jos maksamatta ajat >:(
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Pitääpä muuten laittaa kysely tuosta asiasta vuokraamoon heti.. Kiitti!
Tuo vuokraus tulee niin kalliiksi, että melkein on järkevämpi ostaa täältä se. Saapahan sitte siinä samalla itelle navin, kun ei ole vielä.. Voishan sen sieltäkin tietysti ostaa, mutta ei viittis lähteä Miamissa yötä vasten seikkailemaan (varsinkaan ilman navia) ja ettimään jotain kauppaa mistä sellanen löytyy.. :D

MikkoV

Sun Passin saa sieltä vuokraamon tiskiltä kun noutaa autoa, maksaa joitakin kymppejä/viikko mutta kannattaa ehdottomasti ottaa, ei tarvi pysähdellä tietulleihin.  USAssa opasteet ja muutenkin autoilu on mailman helpointa, ei siellä välttämättä navigaattoria tarvi.

Don Quijote

Jos sulla sattuu olemaan iPhone, niin siihen saa pariakin eri navi-softaa ladattua. Itselläni on TomTom pohjoismaisilla kartolla, mutta jenkkilän ja kanadan kartatkin siihen saa halutessaan, hintaa on huimat 32 euroa  8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

OT. itsekkin tuota 32e TomTomia harkinnu, hyvinkö pelittää ?
HOG Forever Forever HOG

Don Quijote

^^Jos olet TomTomia käyttänyt, niin tiedät että helpompaa ja toimivampaa navia saa hakea. Tämä iPhoneen ladattava toimii täsmälleen yhtä hyvin. Kaikki ominaisuudet löytyy, kaistaopastukset, ääniopastus, saa omat suosikit ja merkit, paikkahaku, kameravaroitukset... mitä niitä nyt on.
Siis aivan täysin toimiva ja "oikeaan" tomppaan verrattavissa, paitsi edullisempi. iPhonen kohtuullisen kokoisella näytöllä myös varsin käyttökelpoinen. Vanhemmissa malleissa softa toimii hieman hitaammin kuin tässä uusimmassa 4-versiossa, mutta aivan kelvollisesti niissäkin. Varsinkin siinä S-mallissa.

Parastahan siinä on että se on aina mukana kun tuppaa tuo puhelin olemaan yleensä taskussa  ;D

Voit täydentää softan myös euroopan ja pohjoismaiden kartoilla. Päivitykset tulee näppärästi netistä suoraan puhelimeen silloin kun niitä julkaistaan. (halutessasi siis) Uskallan suositella, eikä ole kallista 8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hannu_L

Itse ostin aikoinaan perus tomtomin jostain radioshackista yms. olikohan jotain 80$ pintaan. En ole ikinä ostanut tuota Sun-passia, sen muutaman kerran jaksanut pysähdellä. Tosin lomalla kun ei ole kiire, niin itse ajelin kuukausi sitten A1A:ta. Näki sitä toistakin puolta tuosta Ameriikan hyvinvoinnista.

Jos ei pahimpia ruuhka-aikoja ota lukuun niin 95 vetää aika mukavasti pystysuunnassa, itse tykkäsin siitä enemmän kuin maksullisesta.

jyrggä

Tuota kännykkää mietinkin jo tuossa, mulla on myös iPhone. Mutta eikös niin että tuo iphonen navi vaatii nettiyhteyttä toimiakseen? Sama homma tietysti tuon tomtom iphone softan kanssa..  Eli kauheet laskut tulossa opertaattorilta jos sitä siellä käyttää..

rieska

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 23 helmikuu 11, 19:53:27
Tuota kännykkää mietinkin jo tuossa, mulla on myös iPhone. Mutta eikös niin että tuo iphonen navi vaatii nettiyhteyttä toimiakseen? Sama homma tietysti tuon tomtom iphone softan kanssa..  Eli kauheet laskut tulossa opertaattorilta jos sitä siellä käyttää..

Se googlemaps tarttee, mutta kunnollinen naviohjelma ei käytä nettiä.
Mulla oli vuosi sitten navigonin jenkkikartat omassa iphonessa ja hyvin jelppi.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 23 helmikuu 11, 19:53:27

Ei ota mies uskoakseen vaikka toisella foorumilla jo oli asiasta puhetta ;D

Jos siis olet sama heppu eri nimimerkillä...?

jyrggä

Just meinasinkin tännekki tulla kirjotaan, että äijä käviki jo toisaalla ohjeistamassa :D

mista

Paperikartalla ei oikein jenkeissä tee mitään.. Siellä kun isolta tieltä lähtee ramppia niin sitä lähtee sitten oikein kunnolla.. Siinä ei yksi tai kaksi kaistaa riitä ja jakautuminen tapahtuu nopeasti..

Ite ostin aikanaan Venäjältä jenkkien kartat, kun olin Miamiin menossa. Siihen olivatko nuo lailliset kartat en ota kantaa, mutta meidän garmini toimi hienosti siellä. Toisen kerran oltiin losissa pari viikkoa ja toimi sielläkin moitteitta. Mutta molemmilla kerroilla tuli kyllä selväksi, että paperikartta on ajanhukkaa.

Ei tosin Miamissa osuttu kuin yhteen tietulliin, joten niistä en osaa sen enempää kertoa. Kantsii muuten poiketa Demons cyclella kun kerran tuonne meet. Älytön määrä palikkaa hyllyssä ja hinnat ei päätä huimaa. Mulla jäi sinne melkein 2000 dollaria :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

jyrggä

Imasin tuon Tomtomin iphoneen. Koitin huvikseen laittaa sen päälle äsken, mutta ei lähde. Tulee vaan se logo näkyviin hetkeksi, ja sitten taas palautuu tuohon iphonen normi tilaan. En siis tiedä voiko tuo edes käynnistyä suomessa, mutta kyllä ajattelisin niin.
Mulla on se ensimmäinen 3g iphone, 16gb. Tuolta appstorelta kun sen imutin, niin käsitin kyllä siitä tekstistä että pitäis toimia tuossa vanhemmassa myös..