Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

Sande

Ite oon ainakii saanu hotbikee aina nopeiten yhteyden sähköpostin kautta. Vastannu aina tunnin sisäl, mut luuril en oo saanu koskaa ketää sielt kiinni  ;D Tiiä sit mikä on syy tähän.. Pääasia et jotenkii saa kiinni

mista

Lainaus käyttäjältä: Sande - 29 heinäkuu 14, 15:16:45
Ite oon ainakii saanu hotbikee aina nopeiten yhteyden sähköpostin kautta. Vastannu aina tunnin sisäl, mut luuril en oo saanu koskaa ketää sielt kiinni  ;D Tiiä sit mikä on syy tähän.. Pääasia et jotenkii saa kiinni

Laitoin kans sinne mailia ja vastaus tuli nopeasti, että hyllyssä on ja lähtee kirjeellä tulemaan. Hittolainen mikä tuuri. Hotbike pelasti jälleen.

Nyt rupes himottamaan tuo laturin päähän tuleva voltage regulator. Pyöreä. Onko porukalla kokemusta toimiiko luotettavasti? Tai siis onko vikaherkkiä vai pelaako täysin samalla varmuudella ja kestävyydellä kun tuo perus keulaan tuleva.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Sande - 29 heinäkuu 14, 15:16:45...luuril en oo saanu koskaa ketää sielt kiinni  ;D Tiiä sit mikä on syy tähän.. Pääasia et jotenkii saa kiinni

Itse asun vartin ajomatkan päässä Hotbikesta ja tulee aina silloin tällöin sieltä jotain haettua - en yhtään ihmettele ettei puhelimeen vastata. Puodin tiskillä on aina joku asiakas ja samalla luuri soi taustalla. Ja ottaen huomioon että tälläkin hetkellä siellä on kaksi työntekijää joista toinen ruuvaa pyöriä takahuoneessa ja toinen palvelee asiakkaita tiskillä niin puhelimeen vastaaminen olisi pois jommasta kummasta. Ja kun ne puhelut ei valitettavasti useimmiten ole sellaisia "onko osaa XYZ? -hyvä, laita tulemaan" vaan ennemminkin "oon meinannu ehkä joskus ens talvena tehdä sitä tätä ja tota jos saan ostettua jonkun pyörän, mitä maksais osat - mut entäs jos haluunkin ne punasina ja voisko antaa vielä varaosanumerot että voin kattoo samat osat netistä?" Okei, vähän ehkä kärjistettynä mutta ei pidä lannistua vaikka puhelimella ei tavoitakaan - edellä mainittu sähköposti on aika hyvä konsti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Lainaus käyttäjältä: mista - 29 heinäkuu 14, 15:22:47
Nyt rupes himottamaan tuo laturin päähän tuleva voltage regulator. Pyöreä. Onko porukalla kokemusta toimiiko luotettavasti? Tai siis onko vikaherkkiä vai pelaako täysin samalla varmuudella ja kestävyydellä kun tuo perus keulaan tuleva.
Mulla semmonen kiinaversio kesti kaks kesää. Tosin vastaava 4x kalliimpi Cycle Electric ei toiminut paketista otettaessa, että mene ja tiedä  :(
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Soikkeli

Cycle Electric:in se laturin päähän tuleva on (toistaiseksi) kestänyt noin 13 vuotta. Laturikin on samaa merkkiä.
Pikku akulle suunniteltu malli, ei valittamista latauksen suhteen.
C.O.G. 
Lifemember

013

Mä pääsin puhelimella hotbikeen läpi kerran, turistiin rautiksen sielunelämästä pitkä tovi!
mutta se olikin talvi silloin ;D
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

mista

Cycle electric näyttää maksavatn 120 - 150 dollaria tai euroa tai mitä onkaan.. Hot bikellä on joku malli, (jonkun muun tekemä) alta satasen... Cycle electrikiä ei äkkiseltään suomenkielisiltä sivuilta löytynyt.. Onko hot biken tuotteesta kokemusta?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#517
Hotbike.. huhhuh.

Eilen 14.44 mailitse ilmoitin, että jos löytyy tameri varastosta niin saa heti laittaa tulemaan. Tänään 12.00 oli kirje laatikossa ja lasku ja tameri sisällä. 1lk postilla todella hätäisesti kotona. Voiko parempaa palvelua olla. Kumarran Helsingin suuntaan heti kun tämä postaus on kirjoitettu.

Ohjeista vielä sen verran, että kohdassa viisi kytkinakselin sisälle menvää puslaa ohjeistetaan näin:

5.
Main input gear in center of clutch shell is to receive the bushing, insert the bushing so that the
chamfer is toward you

Se on kuitenkin täysin identtinen molemminpäin, joten lienee aivan sama miten asentaa. Molemmin puolin on viisteet..  :-\
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Spöke

Lainaus käyttäjältä: mista - 30 heinäkuu 14, 08:39:27
Cycle electric näyttää maksavatn 120 - 150 dollaria tai euroa tai mitä onkaan.. Hot bikellä on joku malli, (jonkun muun tekemä) alta satasen... Cycle electrikiä ei äkkiseltään suomenkielisiltä sivuilta löytynyt.. Onko hot biken tuotteesta kokemusta?
Jos tarkoitat sitä generaattorin päähän pultattavaa mallia; kaks kesää ja about 20tkm = hasta la vista!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mista

Tänään pääsin kasailemaan tuota enskaa.. Uusi kytkinakselin ratas ja holkki paikalleen ja kamat kasaan. Tajusin vasta kun ketju ja kaikki oli paikallaan koittaa kiksiä kädellä ja eihän se ottanut kiinni ollenkaan. Peilin kanssa tiirailin mikä mättää ja ratas ei tullut tarpeeksi ulos.

Himmelit ulos ja mittailua ja tutkiskelua. Hetken pään raapimisen jälkeen huomasin, että kytkirummussa niiteillä kiinni oleva vastapala ei ollutkaan keskellä ja uusi kiksin ratas niin jämptiä tekoa, että ei hakeudu paikalleen. Lienee päässyt elämään kiksauttelujen takia  ;D



No ei muuta kuin porasin niitit auki ja asensin tuon uuden vastakappaleen, joka oli muutenkin hiukan paremman oloinen. Vanha oli pellista prässätty ja uusi koneistettu.



Jätin niitit pussiin ja hitsasin tuon kiinni neljästä kohtaa. On keskellä ja pysyy. Nyt tarraa kuin tauti. Väsyneenä ja vitutuksissani kasasin siinä sitten kytkimen ja ketjut paikoilleen ja tameri myös samaan syssyyn tietysti. Nyt töihin ajellessani tuli sellainen outo fiilis, että jotain jäi ja niinhän jäikin.. Nimittäin sen kytkinakseliin tulevan mutterin alla on lukitusprikka.. En taivuttanut niitä kielekkeitä mutterin päälle. Prkl.. Eli siis keskiö auki, tameri pois ja väkäset alas sitten kun jaksaa.. Menee ensi viikkoon.

Sitten vaan kytkimen säätö alusta asti, koska tamerissä oleva keskireikä oli puolet syvempi kuin orkkis tulpan..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mista - 31 heinäkuu 14, 17:19:12...Hetken pään raapimisen jälkeen huomasin, että kytkirummussa niiteillä kiinni oleva vastapala ei ollutkaan keskellä...

Kyllä se ainakin asennettaessa tuli keskelle, sorvasin vielä keskitystyökalun joka keskitti sen tohon kytkinrumpuun kun porasin niiteille reiät.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 elokuu 14, 23:48:06
Lainaus käyttäjältä: mista - 31 heinäkuu 14, 17:19:12...Hetken pään raapimisen jälkeen huomasin, että kytkirummussa niiteillä kiinni oleva vastapala ei ollutkaan keskellä...

Kyllä se ainakin asennettaessa tuli keskelle, sorvasin vielä keskitystyökalun joka keskitti sen tohon kytkinrumpuun kun porasin niiteille reiät.

Uskon tuon kyllä. Tuohan on kuitenkin toiminut tähän mennessä huvin. Se on potkimisesta väsynyt hiljalleen. Aika onneton tuo koko osa olikin uuteen verrattuna. Peltilätkä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#522
Rautjärvi lähestyy ja sain enskapuolen kokonaan kasaan. Säädin korjausoppaan mukaan kyykimen ja ei se perkele toimi. Ei irroita ja kahva todella ihmeellinen. Oliskohan jääny se vaijerikäyttöinen vipu väärään asentoon koppaa asentaessa.

Nyt valuu öljyt ulos ja kohta taas koppa auki..

Edit: avasin kopan ja ei mitään vikaa. Kanat kasaan ja muutaman kerran säädin manuaalin mukaan ja ei toiminut. Ei vaan vapauta. No säädin vaijerin manuaalin mukaan ja irroittajan oman mieleni mukaan ja alkoi toimia. Eli väänsin vaan kunnolla painetta sinne ja kävin testilenkillä. Säätelin muutaman kerran ja nyt rokkaa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Aikaa on kulunut ja jotain on tapahtunutkin joskus.. ainakin kaikenlaista välikaikaista kiinniketta ja kannaketta hitsailtu sinne tänne. Tarvisi joskus oikein purkaa koko laitos ja viimeistellä ja maalata uusiksi.

Suurin juttu mulle oli kuitenkin tämä. Kiitos kaikille hengessä mukana olleilla ja motivaation lähteinä toimineille.

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ezmo

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger