Mistä järkihintaista pulverimaalausta eteläsuomessa?

Aloittaja Hemuli, 19 lokakuu 10, 08:08:27

« edellinen - seuraava »

Natking

Lainaus käyttäjältä: JPP - 19 lokakuu 10, 16:47:08
Pikkuosille oon käyttänyt Eastwoodin myymää jauhemaali"ruiskua". Tulee tasaista jälkeä ja asennusvalmis heti jäähdyttyään. Kätevä myös kun ei tarvi tinnerien kanssa läträtä vaan lopuksi lakaisee lattian ja putsaa "ruiskun" paineilmalla.

No just kattelin tommosta settia Harbour Freightissa. Mietein tekeekohan silla mitaan. Onkos toi sun setti joku vastaavanlainen?
Toihan ei kauheesti lampoa tartte, olisko se ollu josain 150c kintaalla ::)
Maalithan on halpoja $5 normi hinta purkille, kuinkahan kauheesti sita sitten meneekaan?
Just trying to be different (like everyone else)

uuze

Kokeilin Dincoria ja voin suositella. Nopee ja edullinen.

esko

vein just kaks runkoa dincoriin kellokoskelle, hinta/laatusuhde hyvä ja toimitus salamaakin nopeampi, keravan talli kiittää ja kuittaa  :)

Jussi

Tähän vanhaan aiheeseen liittyen. Oletteko yleensä lakkauttaneet pulverimaattuja runkoja? Pulverin pitäisi mielestäni kestää sellaisenaan hyvin, mutta lakkaamistakin on suositeltu.

jyrggä

Mä oon lakannu rungon, pulverin päälle. Mut syy oli se, kun tulikin pakkomielle saaha flake runkoon.
Mutta siis, ei sitä vartavasten kannata/tartte lakata, niitä pulverimaalauksia saa nykyään kiistävästä mattaan. Kyllä se maali jo itessään kestää kivet ja naarmut jos sitä meinasit..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jussi

ss454

Ihan akateeminen mielenkiinto heräsi tähän. Että mikäli ei mitään flakea tms.. hae niin onko pulverin päälle heitetty lakkakerros turha, haitallinen, aiheuttaa jopa ongelmia vai pidentää kestoa?
Asianhan voisi testata pulveroimalla auton vanteet ja lakkaamalla niistä puolet. Mutta sen verran hinnakas projekti, että mielellään tekisi kestävämmän version mukaan.

Jude

Kyllä se lisää kestoa.
Pulverihan on siis ns. muovia joka ruiskutetaan sähkövarauksella kappaleeseen kiinni, uunitus jolloin pulveri sulaa taas kiinteään muotoon.
Lakka antaa lisää uv suojaa ja lisää kulutuspintaa.
Pulverilla pinta jää vähän elastiseksi.

Ainoo haitta puoli minkä löydän on että pulverilakka on aika vaikea ruiskuttaa niin että saa valumattoman ja samalla sumuttoman loppupinnan.

Mutta siis kestää myös ilman lakkaa, muistaa ilmoittaa että kappale tulee ulkokäyttöön, eli polyesteri. Sisäkäyttöön laitetaan tietääkseni myös epoksi pohjaisia pulvereita jotka liituuntuvat ajan kanssa uv säteyilyn vaikutuksesta.

senaattori

Pari vuotta sitten vein RK:n aluvanteet puhallettavaksi, ja pulverimaalattavaksi tuonne http://www.haapanen.fi
Hintaa tuli muistaakseni 60â,¬/pari, ja jälki oli hyvää. Ja sijaintikin on lähellä maailman napaa, joten ei oo kaukana mistään...
Kyselin hintaa rungolle, ja alle 200â,¬ oli silloin eikä pahasti jonojakaan, muutamassa päivässä olis saanu...

Jussi

Jatkan vielä tuota lakkajuttua, oletteko lakkauttanut mattalakalla pulveroitua runkoa?

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 helmikuu 12, 15:29:22
Jatkan vielä tuota lakkajuttua, oletteko lakkauttanut mattalakalla pulveroitua runkoa?

En ole ainakaan mä.
Jos käyt siellä hupun alla vilaksemassa Pannun runkoa, niin siellä on pelkästään kiiltävämusta pulveri Elekon jäljiltä.
Ja ole myös aikoinaan pulveroittanut kiiltomustalla jos jonki moista osaa ja kyllä ne saattaa joskus vähän himmentyä jos sattuu esim. laukku tai vaijerin kuori hinkkaamaan pulveripintaa, mutta kiillon olen saanut takaisin hyvin ihan vaan vahalla.

rock

Muistakaa pestä soodapuhalletut osat etikka/vesi (50/50) liuoksella ennen jauhemaalausta!
Muuten hilseilee maalit veks!!

bt-72

Tuli tuossa yhtä soodapuhallusfirmaa käytettyä rungon puhallukseen. Meininkinä olisi viedä pulverimaalaukseen. Kertokaas tuleeko sen maalattavan pinnan olla puhalluksen jälkeen olla sitten täysin puhdas vanhasta maalista ennen maalausta. Tää mun runko on kyllä jokseenkin laikukas. Mietin vaan, että eikö kaveri viittinyt tehdä tarkkaa vai peittyykö pulverimaalauksessa vanhat maalit. Ja tietysti se uuden maalin kiinnittyminen.

Danny

jos se edellinen maali on pulveria ni ei tarvii ottaa kaikkee pois, kestää uuden pulverimaalauksen jos taas esim spray ni pitää saada pois ennen uutta pulverimaalausta.

Jussi, runngosta tulee paljon hienonpi ja pinnasta kestävämpi kun laitat siihen lakan päälle, tuu kattoo mun pannun runkoa

DS