Mistä järkihintaista pulverimaalausta eteläsuomessa?

Aloittaja Hemuli, 19 lokakuu 10, 08:08:27

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Topiota suositeltiin tänään toiseltakin taholta, täytyy soitella sinne kun eikös toi polttomaalaus ole vähän eri prosessi kuin pulveri?

Askolan paikasta yksi paikallinen kaveri kyseli rungonmaalauksen hintaa ja se oli jotain niin tähtitieteellistä ettei sitä kehtaa tänne edes kirjoittaa ::)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Taavi

Se on kallista siellä etelässä. Sahkolla onnistuu kuulemma alle satkulla... tosin noin kolmen viikon jonot

Mauni

ei onnistu enää alle satkulla sahkolla.. aiemminkin marisin tänne kun oli noussut 85â,¬ ----> 150â,¬ + alv vuoden aikana no pikku tinkauksella 120â,¬ +alv kun olin aiemminkin käynyt.. nyt olisi tiedossa paljonkin noita pulveripaikkoja mutta ei tahdo olla samassa tuota hiekkapuhallusta.

ja melko isot erot oli pohjoisen hyväksi kun laserleikkausta rosteri kyltteihin kyselin.. 3 kylttiä niin noin 100 euron ero  :o

Mara

Karkkilasta saa edullista pulverimaaluasta ja kyllä hiekkapuhalluskin onnistuu. Eikä ole kyl kustanna kolmee sataa. Itte kävin maalauttamassa runkon. Ja muutkin osat on menossa samaan paikkaan. Jos kiinnostaa nii voin pistää numeroa jakoon.

Hemuli

Täytyy vissiin yrittää tota Askolan paikkaa kun kaveri saa kuskattua kamat sinne eikä tartte itse lähteä ajelemaan. Onhan sekin jo puol voittoo kun runko on poissa tallilta tilaa viemästä ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Thomas

Lainaus käyttäjältä: flhx - 19 lokakuu 10, 09:14:34

Z-Metalli, Tervakoski

Tuota Z-Metallia käyttää myös Patria, Sisu, yms. paikalliset pikkufirmat, joten eivät ainakaan pari vuotta sitten olleet kovin innokkaita ottamaan yksittäisiä hommia. Oman runkoni sain maalautettua aiemmin jonkin telaketju-sarjan yhteydessä - eli mitään special-väriä en lähtenyt kyselemään; tuli samaa musta/harmaa mitä teloihinkin.. Hiekkapuhallus tietenkin piti hoitaa itse ensin toisaalla..

Mutta kysyminenhän ei mitään maksa; itse ajelin henkkoht paikalle ja sain sovittua piällysmiehen kanssa homman ilman sen kummempia ongelmia.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

tertsi

kysy vtm sijaitsee tuusulassa ja kellokoskella oli joku mitä on sanottu edulliseksi ja hyvää jälkeäkin kuulema

mielikuva

Mä en kerran ollut ihan tyytyväinen hiekkapuhallukseen ja erityisesti maalaukseen yhdessä paikassa joka tuossa mainittiinkin pääkaupunkiseudulla teollisuusalueella lentokentän vieressä.
Kannattaisi ehkä kysyä TRJ-Pinta Nummelassa. 0400 584 9464.
Tällaisissa asioissa on joka paikassa sovittava tarkka päivä milloin kamat voi hakea valmiina. jos ne tehdään jonkun muun homman sivussa niin voi kestää.

Olen myös ymmärtänyt että väri vaikuttaa hintaan todella paljon. Joku musta väri mitä vedetään joka päivä on halvin, metallihohto on jo pigmenttinsä takia huomattavasti kalliimpi. Pulverimaaleillakin tehdään ihmeitä, löytyy eri kiiltoasteita ja metallihohtovärejä.

Älkää koskaan luottako maalariin tyyliin: "laita siihen sellainen kiva väri mikä sulla muuten on menossa tässä lähiaikoina" . Sillä tavalla saa kyllä halvalla, mutta broidin mikroauton rungosta tuli vaaleanpunainen... ;D ;D

Mä tykkään ruiskulla maalatuista rungoista, sillä jos jotain tarvii joskus muuttaa tai korjata niin paikkaukset pystyy tekemään.

valkama

Tampereella Messukylässä Huoltotiimin takana on yksi firma mikä tekee pulverimaalauksia. Siellä homma hoituu hyvin ja halvalla. Muutama kaveri käyttänyt sitä firmaa.
300e runkomaalaus varmasti on puolet tuossa tampereen paikassa.

Mahtaako joku täällä muistaa paikan nimeä?

prätgäng

Pohjanmaalta löytyy firma nimeltä Vimpelin Teollisuusmaalaus OY siellä ollaan käytetty monet rungot pulverissa pelkkä rungon maalaus 20e. Toinen firma puhalsi rungon, mutta en muista nimeä yhteis hinta oli 50e.

panshovel54

Lainaus käyttäjältä: valkama - 29 lokakuu 10, 10:11:14
Tampereella Messukylässä Huoltotiimin takana on yksi firma mikä tekee pulverimaalauksia. Siellä homma hoituu hyvin ja halvalla. Muutama kaveri käyttänyt sitä firmaa.

Tamcorro? www.tamcorro.fi
FLHR -98

valkama

Lainaus käyttäjältä: panshovel54 - 08 marraskuu 10, 21:52:39
Lainaus käyttäjältä: valkama - 29 lokakuu 10, 10:11:14

Tamcorro? www.tamcorro.fi

Ei ole tuokaan paikka, kun ensikerran ajelen siellä suunnalla niin käyn kurkkaamassa nimen.
Se on siinä samalla kadulla kun huoltotiimi, vähän siellä puiden takana niin ei löydy google mapsin street viewistäkään suoraan..

Doy

Me teemme Dincor Oy:ssä Kellokoskella pulverimaalauksia. Noin suuntaa antavasti: Prätkän runko puhallettuna ja maalattuna on ollut 80-120euroa. Riippuen mitä tulee. Puhallusta, maalia, lakkaa. Vanteet puhallettuna ja maalattuna 80euroa. Aikalailla kaikkia osia on maalattu pyöriin. Maaleja löytyy vaikka mitä sävyjä. Yhteystiedot löytää www.dincor.fi .