Bensatankin putsaus sisäpuolelta

Aloittaja akrapu, 30 kesäkuu 10, 09:01:21

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Tohon ruosteen poistoon vaihtoehdoksi tilaa Mobitivelta Por Metal ready nimistä ainetta huljuttele ohjeiden mukaan ja huuhtele vedellä ja olet valmis. Ainetta voi käyttää uudelleen ja toimii.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 09 marraskuu 11, 12:43:30
Tunnistaako tuon kreemin väristä? Mulla on sovelissa joku kellanruskea (värisokean silmin katsottuna) pinnoite sisällä ja nyt kun tyhjensin tankit niin varatankille kääntö pisti hanan suhisemaan ja gaso virtasi heikommin. Hanan sihdissä oli taas niin kuin viime vuonnakin pientä putua/silppua. Mitään isompaa pinnoituksen lohkeamista ei korkin reijistä tiirattuna näy vaikka parissa kohtaa pinnoite on rikki pieniltä aloilta.
Tunnistaapa hyvinkin eli sulla Kreemiä tankissa ja mitä todennäköisimmin hyvää vauhtia irtoamassa.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 09 marraskuu 11, 12:53:44
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 09 marraskuu 11, 12:43:30
Tunnistaako tuon kreemin väristä? Mulla on sovelissa joku kellanruskea (värisokean silmin katsottuna) pinnoite sisällä ja nyt kun tyhjensin tankit niin varatankille kääntö pisti hanan suhisemaan ja gaso virtasi heikommin. Hanan sihdissä oli taas niin kuin viime vuonnakin pientä putua/silppua. Mitään isompaa pinnoituksen lohkeamista ei korkin reijistä tiirattuna näy vaikka parissa kohtaa pinnoite on rikki pieniltä aloilta.
Tunnistaapa hyvinkin eli sulla Kreemiä tankissa ja mitä todennäköisimmin hyvää vauhtia irtoamassa.

Saako sitä pois vai pitääkö se ottaa vuosittain hanan sihdistä vähän kerrallaan? ;D
FXEF-81

Kiiski

^ Olikohan asetoni oikea vastaus tähän? Itte aikoinaan ongin rautalangan pätkällä 25km välein sitä paskaa pois tankkien yhdysputken suulta ja hanasta yhden kesän. Menihän se paremman tekemisen puutteessa, nykyään olen keksinyt muutakin tekemistä. Esim. farkkukankaaseen tulevien kulumajälkien kehityksen seuraamista, yksinkertaista mutta kiehtovaa.

eeko

Ja aina yhtä jännittävää eli kilometrien laskemista
päässä. Siis esim. paljonko on muistin mukaan matkaa
seuraavaan kaupunkiin. Kehittyneimmät voivat sitten
kuluttaa aikaa niinkuin minä: lasketaan moottoripyörän
mittarivirhettä prosentteina verrattuna ilmoitettuihin
kilometreihin (jos nyt nekään niin paikkaansa pitävät)  ;)
-eeko

Rautahauli

Tarkennan vielä että se hanan sihdin tukkiva putu/silppu on lähinnä metallia, ei näytä irtoavalta pinnoitteelta.

Mutta jos se pinnoite liukenee asetoniin niin irtoaako kun huljuttelee esim puoltalitraa sisällä vai kuinka? Tähän olisi hyvä saada tarkennusta kun tankit on nyt tyhjät. (toisaalta nyt saisin perustellun syyn ostaa 5:n gallonan tankit... :D vai olikos niitä jopa 6:lla alkavia)
FXEF-81

Jack

puol litraa ei riitä, laita ainakin litra sinne sisään sitä asetonia. Parempi olis jos täyttäis asetonilla. antaa seistä sen aikaa, että kreemi liukenee, ja sitten huuhtelee vielä kerran asetonilla.

Sanotaan nyt vielä kerran "kreemi on saatanasta"  ;D
Flatheads!!!

Rautahauli

Luulin että asetoni on kalliimpaa mutta eihän se ole kuin vitosen liturainen pilikassa ja alle â,¬ päälle mätänetissä.

Voisihan sitä kokkeilla, oikea tyyli olisi poistaa sitä yksi kesä tienpäällä niin saisin minäkin tokaista kokemuksen syvällä rinta-äänellä että "kreemi on saatanasta" ;D

Tasausletkujen lähtöihin pitää hommata kunnon tulpat (kaasareissa käytettävä "alipainetulppa" vois pitää mehut sisällä) ja joku romuraana Pingelin tilalle putsauksen ajaksi.

Kuinkas äkkiä maalipinta ottaa asetonista itseensä, varmasti rapatessa roiskuu? Tankeissa saattaa olla jopa orggismaali.
FXEF-81

KK

Kreemiä olen itse irroittanut asetonilla. Varaa itsellesi paljon tupakkia, olutta ja asetonia, koska vie aikaa ja asetonia.. Helpoimmalla varmaan pääset jos rahapäissään saisit täytettyä tankin kokonaan tolla ja sit antaa vaikuttaa.
F.U.

Kiiski

Etolasta saa kaikenkokoisia kumitulppia niihin tankin reikiin ja unohda ne 5/6 gallonan tankit ne on niin "so last season" etten sanois kasarit.

eeko

Lainaus käyttäjältä: KK - 10 marraskuu 11, 09:33:39
Varaa itsellesi paljon tupakkia, olutta ja asetonia,
Ööh, se asetoni syttyy sitten aika herkästi,
että tupakointi kannattaa ehkä suorittaa jossain muualla.
-eeko

Rautahauli

Niin ja jos kyseessä on orggistankit niin onko niissä joku pinnoite sisällä alunperin ja irtoaako se samoilla myrkyillä?
FXEF-81

KvL

En alkuperäisyydestä tiedä, mutta mulla on tuossa lapion 5 gallonan bobit ihan raakapellillä sisältä.

Rautahauli

FXWG:ssä oli vitosen tankit -80 jälkeen, osaluettelon mukaan...
FXEF-81

KK

Lainaus käyttäjältä: eeko - 10 marraskuu 11, 10:05:42
Lainaus käyttäjältä: KK - 10 marraskuu 11, 09:33:39
Varaa itsellesi paljon tupakkia, olutta ja asetonia,
Ööh, se asetoni syttyy sitten aika herkästi,
että tupakointi kannattaa ehkä suorittaa jossain muualla.
-eeko
Ääh, on näitä ennenkin tupakki suussa tehty... ;)
F.U.