pulverimaalaus ja pakkelointi

Aloittaja arvo, 20 maaliskuu 10, 09:55:45

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Yleensähän ne vetää ihan vaan yhden kerroksen, sitten jos halutaan hifistellä niin laitetaan kirkaslakka päälle. Itse olen joskus käyttänyt osat pulverissa ja sen jälkeen märkämaalarille kirkaslakattavaksi - tulee hieno pinta kun vielä ennen lakkausta näkee sen verran vaivaa että hioo pulverin tasaiseksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jude

Kyllä pari kiekkaa pystyy hyvin vetää pulveria, esim. sävy+lakkaus, ei tuota ongelmia ja tarttuu kyllä hyvin. Just tuli uunista ulos alumiininen konan runko johon puhallus sa2,5 g17 gritillä, helmiäis valkonen 200 c 30min, jäähdytys ja lakkaus 200 c 30min. Kiristy toi lakkakin tasaiseksi joka saattaa helposti jäädä aplarille niikun pulvereilla vähän tapana. Mites hemuli toi märkä lakkaus rungolle jossa jo pulveripohja, lisäsittekö elastikkiä lakkaan? Antaa vähän lisää kiiltoa ja pitäisi olla "ei niin" herkkä lohkeamaan kun kiristelee pultit.

Hemuli

Kyllä vedettiin ihan kuin olisi kuivan märkämaalin päälle lakattu.

013

mullakin joutu laittaa 2 kerrosta väriä kun oli puhallettu turhan karkealla hiekalla, tasasta tuli ja saumat on nyt siistit.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

arvo

vedettinkö sulle ensiks varsinainen pohjaväri?Oon ymmärtäny että se olis paremmin kolot peittävää kun tää pintapulveri.

013

empä tiedä, äijä sano vaan et joutu maalaa kaks kerrosta kun jäi pahasti näkyviin puhalluspinta tjsp...

Mauni

Lainaus käyttäjältä: arvo - 21 maaliskuu 10, 18:34:20
West coatings Noormarkusta hinnotteli rungon pulveroinnista 70-80 e,pohjamaalilla ja kait lakkaus samaan hintaan,siis kolme pulverikerrosta.

vein omat rojut oulussa toimivaan pulveriputiikkiin niin olipa hinnat "vähän" pompsahtanu  :o viime keväänä rautiksen osat 80+alvi nyt vähämmän osia niin olisi halunnut 150 veroton niin tinkasin kuitenkin 120.. pitänee kattella uus putiikki jos vuoden päästä taas samat korotukset  :(

Hemuli

Älkää valittako, stadissa rungon puhallus+pulveri eräässä nimeltä mainitsemattomassa paikassa 350â,¬. Sääli että tekevät niin hyvää jälkeä...

shoveltimppa

Joo, ei tosiaankaan pahalta kuulosta nuo pohjoisen hinnat. Itse pääsin vähän halvemmalla kuin jäsen H, kun jätin svingin pois. Todennäköisesti kyseessä sama paikka.

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 maaliskuu 10, 16:08:31
Älkää valittako, stadissa rungon puhallus+pulveri eräässä nimeltä mainitsemattomassa paikassa 350â,¬. Sääli että tekevät niin hyvää jälkeä...

Ziisus!!!
EI voi muuta todeta kuin että kyllä maalla on mukavaa :o

013

mulla tais olla 50e kun ei ollu kahta 2kymppistä ;)

hillbilly

Tosiaan maalla on mukavaa ja näköjään ihanan edullista :)

runko, swingi, keulan alaputket, "akkuteline". 50e.!

Jensen

Ei perhana? Jos joku 50e maalailee niin enpä itte enhää viittis tehä. ;D

Mauni

hain romut pulveriputiikista tänään niin kysäisin maalarilta tuosta "pakkeloinnista" niin sano et on joku mikä kestää siellä mutta maksaa 300â,¬ pikkupurkki.. eivät käytä itse.

ja sanoi et joku oli tuonut lokarin jossa oli tinattu jotain siihen niin oli valahtanut tinat uunin pohjalle eli ei kestä sekään..

JaZZo

Minoon noiden peltiosien jauhemaalaamista pohdiskellut vaihtoehtona ja eniten tässä kaivelee se että saisi nuo muuten pakkeloitavat paikat sileeksi. Jos jäsen Hemulin mainitsema kemppiliima ei olisi ainoa vaihtoehto saada suoraa pintaa ennen pulveria niin mikä voisi olla vaihtoehto?

Mietin tuommosta fosforikuparilla juottamista jota olen pronssi- ja messinkikappaleisiin käyttänyt varsin paljon. Mahtaneeko toimia prätkän peltiosissa?

Kysyn siis ensin täältä ennenkuin kokeilen noihin vartavasten omaan pyörään tehtyihin peltikappaleisiin.  ;D

Btw. Kolme runkoa pulveroitiin viimetalvena mustaksi, plus koneenkiinnikkeet ja killuttimet. Kaksi runkoa puolikiiltävällä ja yksi kiiltävällä mustalla. koko läjä satasella.
Shovelpiä