Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hydra t-palojen reikkaus

Aloittaja panheadmasa, 30 heinäkuu 25, 17:32:50

« edellinen - seuraava »

panheadmasa

On tullut taas viime aikoina seurattua ruotsalaisten kopterihommia tarkemmin, kun yritän vakuuttaa itelleni että pannun villi kopterointi olis hyvä idea. Oon huomannut, että lähes kaikissa "oikeissa" (70-80 -luvun tyyppisissä) ruotsikoptereissa on orkkis hydran t-kappaleet reikattuna. Onko noita täällä kukaan reikkaillut? Mulla ei ole vehkeitä tollaiseen hommaan mutta asia kiinnostaa, et miten toi tehdään?
'65 pan

ranze

Seuraan.. vaikka risuahan tässä on haaveiltu. Mulla on rungossa pikku reikki ja jättöä oli liikaakin. Nyt toisilla t-kappaleilla vähemmän.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Hessu

Hienoa ajatusta! Niin ne oli tehty ennen kuin alsasta jyrsimisestä tuli muodikasta, helppoa ja halpaa. On tollasta tehty täällä suomessa vuosikymmeniä ja tehdään edelleen.

panheadmasa

Varmasti, en vaan tiedä varmuudella ketään joka tollasen homman olis tehnyt joten tekijät ilmoittautukoon  ;D Palat on mutta välineitä ja osaamista tällaseen ei, mielelläni maksaisin osaavalle ja pystyvälle
'65 pan

etelahelsinki

Lainaus käyttäjältä: panheadmasa - 30 heinäkuu 25, 17:32:50On tullut taas viime aikoina seurattua ruotsalaisten kopterihommia tarkemmin, kun yritän vakuuttaa itelleni että pannun villi kopterointi olis hyvä idea. Oon huomannut, että lähes kaikissa "oikeissa" (70-80 -luvun tyyppisissä) ruotsikoptereissa on orkkis hydran t-kappaleet reikattuna. Onko noita täällä kukaan reikkaillut? Mulla ei ole vehkeitä tollaiseen hommaan mutta asia kiinnostaa, et miten toi tehdään?
Mo
Sivuvaunu t-kappaleet on se juttu. Aikoinaan keulat olivat lyhyempiä, eli säädöt t-paloissa riitti. Säätö noin 0-3,5 astetta. Joskus 80 luvulla ruotsalaiset kehitti noin 3,5-7 asteen orkkis kopiot. Kiinteistä t-paloista hitsaamalla sitten mitä vaan.

Kuvassa orkkis vm.50-59 kopiot, joita ei enää saa. Vm. 60-uudempia saa, paksummalla valulla.
https://i.ebayimg.com/images/g/rbQAAOSwmjln9Kdr/s-l1600.jpg
Ile

panheadmasa

Mulla onkin tuollaiset pannun säädettävät orkkispalat, niissä ei tosiaan säätö tollasenaan riitä. Epäkesko ylätulpilla sais varmasti tarpeeksi asteita, mutta silti kiinteet olis se juttu  ::)
'65 pan

ranze

Mulla oli juuri nämä uudemmat tuollaiset ja käännettävät yläpäät. Ja nyt jotkut billettikappaleet. Koko keula näyttää vähän vammaiselta, kun pannussa early shovelin keula. Muuten ihan saman oloinen mut rumpujarrun kilpi nurjalla puolella. Silmä on alkanut jo vähän tottumaan. Ja yksi hommaan perehtynyt tuumasi että tuo sun nurjankätinen keula on oikeastaan paljon harvinaisempi. Niin kai se taitaa ollakin.

Oon joskus nähnyt netissä kuvia sellaisista joissa tuota akselin paikkaa on siirretty hitsaamalla. Ja oliko peräti joku versio, missä tuohon kahden asennon systeemiin tuli joku siirtopulikka? En oo kamalasti katellut kun kerettiläisesti halunnut lyhentää keulaa.  :o
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.