Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun tarvikerungot

Aloittaja ranze, 24 maaliskuu 23, 22:35:44

« edellinen - seuraava »

ranze

Pistän tämän ihan omana aiheena..

Pannun replica runko VT No: 51-0080 (ainakin oletan että mulla on just tää)

Jos laitatte perinteisen pogostick istuimen tähän runkoon tulee huomioida. Pogon putki on lähes oikean kokoinen, kuitenkaan siinä ei ole pesää messinkihelalle. Rasvanipan paikka myös puuttuu. Putki tulee rotsata oikeaan kokoon, jotta pogo mahtuu putken sisälle. Tämä kerrotaan tekstissäkin
Lainaa*NOTE: Seat post and cross shaft bushings may require further reaming for proper fit.

Mutta, tarinapa ei kerro että putken alapäähän on hitsattu millinen prikka. Ei istumisen kestävää rakennetta. Tökkäsin juuri oman pogoni sinne paikoilleen ja läpi holahti kun hento prikka sujahti. Entäpä jos olisi tökännyt ajaessa kenttään? Istuin tietysti pysähtyy siinä vaiheessa kun ollaan ns. tontissa.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Joh

Muistelen ett pirkan reikä pitäis olla D ei O? Mutta asiaan.....

V-twin on replika runkoja tehnyt 2 tai 3 kehitys versioita. Nykyiset parempia, mutta ei täydellisiä.
Ruotsista -80 luvulla alkanut valupala runkojen valmistus, monien valmistajien toimesta on selvittämätön soppa.
Näistä rungoista ei valmistajan nimeä löydy, eikä CE tarraa. ::)

WWAG rungot ok, ehkä samoja joita Zodiac myi vuosia sitten. Näyttävät hienoilta kuvissa.
Ausseissa on myös pätevä valmistaja, jotka myös näyttävät hienoilta kuvissa. :-\

Tuubista infoo....
https://www.youtube.com/watch?v=tdsCXVD5dNE
https://www.youtube.com/watch?v=WQ4Ot3O34Zc&t=3s
V-twin rungot silmäilyssä.....

Ile

ranze

Kiitosta lisäinfosta. Noissahan oli oikein pogot mukana ja yläpään helalle paikka.

Hitsaussaumat on tuossa tietysti maalin alla. En alkanut hitsailemaan pogolle pohjalattaa kun on rasvainen runko ja altapäin muutenkin hauskaa puuhaa. Pistin viiden millin latan, minkä sain pultattua pohjapanssarin pulttien alle. Kaksi pulttia pitäis kantaa 600 kiloa. Kaipa se läskiä kiikuttaa mutkaista tietä näkymättömiin.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

KariFS

Melko pysäyttävä kokemus ainakin kahdella eri tavalla olisi se kun hyppykepin alapää kyntäisi vauhdissa asfalttia ja vielä vastakarvaan  :o
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

ranze

Varmaan valmistaja on ajatellut että choppereiksi/bobbereiksi nämä kuitenkin menevät. Niin kuin varmaan meneekin, tuskin kukaan pussihousu alkaa rakentelemaan sitä matching numbers museopyöräänsä just tarvikerunkoon.

Mut huonoselkäinen setäihminen voipi innostua kokeilemaan pogoa. Nähtäväksi jää saako pogolle riittävästi kantavuutta. Tungin sinne jo yhden lisäjousenkin siinä toivossa. Spökellä näyttäis olleen lisäjousi ulkopuolella. En siis liene ainoa joka toivoo jämäkkyyttä.

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4092.msg45938#msg45938

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Niin, siinä sun pyörässä ei ole ennen ollut pogoa, etkä ole sitä runkoa itse hommannut uutena. Tuo prikka saatta olla jonkun edellisen omistajan laittama ihan jotain muuta tarkoitusta varten sovellettu hajatelma, joka ei nyt sattunut kestämään sitä mitä sen tehtaan rungossa pitäisi kestää, mutta tämä ei asentajalle ole tullut tekohetkellä mieleen. Mistä näistä tietää.