Niin, mulla on nyt tuossa kolmepiikkinen sika ja ensimmäisellä ekalla elvytyskerralla uusin ne kolme pitempää kierteellistä tappia, koska tappien kierteet oli saanut vaurioita. Että tappien uusimista on vähän harjoiteltu. Tarkka pitää olla tappien kanssa ettei väännä niitä vinoon, sian kiristys aina vanhasta kytkinlevystä tehdyllä lukitustyökalulla. Nyt tosiaan kun tarkastelin sikaa tarkemmin, oli lyhyemmissäkin tapeissa lievää pykälää havaittavissa. Ja alumiinirunkolla olevat reiät olivat kuluneet tosiaan soikeiksi. Metallilevyjen hahloissa oli lyttääntymistä, ei kuulajousen vaan metallin puolella. Kytkin helisi aika miehekkäästi kun se oli auki.
Epäilen myös itse näiden uusien tawanin sikojen laatua, tappien kestävyyttä, mitä Jackin kommentti vahvistaa. Ja kiikkukytkin on tosiaan kysymyksessä.
Jos päätyisi fiksamaan olemassa olevan orgistyyppiseen kytkimen, olisko 5 piikkinen jotenkin parempi, kokemusta on vain tuosta kolmepiikkisestä. Entä onko esityksiä kytkinlevyjen materiaalista remmienskassa (muuta kuin ei alumiinirungolla). Entä välilevyt, jousikuulilla vai ilman ?
Pannun korjausoppaassa kytkinpaketin uloin levy (eka painelevyn jälkeen, spring disc) on muuten erinäköinen, siinä on jotain uria, mikä idea sillä on ?? Omassa kytkimessä vain kytkinlevyt ja metallilevyt pinkassa, tommonen spring disc puuttuu.
Kytkimen herkistelystä en osaa sanoa, mutta nyppiminen voi johtua ainakin mainituista urista tai vinoudesta tapeissa, kytkinpaketin vaeltelusta (Ramjet auttaa), kierosta painelevystä ja voi varmaan kytkinkehän väljät laakeritkin sitä tehdä. Itsellä on nuo bigficsin leveät neulat kehällä.