Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Gen/Alt conversion

Aloittaja Yapa, 27 toukokuu 21, 18:13:55

« edellinen - seuraava »

Yapa

Mitäs nää on, onko kokemuksia, kannattaako laittaa?

https://www.ebay.com/itm/131662541623
Bludy`ell...marshalls!

013

hinta vaikuttaa sellaiselta että en laittaisi omia rahoja tuohon, halvalla ei saa hyvää.
ja jostain muistan lukeneeni että vastaavat on halkaissu lohkoja jumiutuessaan. voi olla täälläkin juttua mektek tjsp. laturista
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jack

ratas irtoaa ja menee muiden rattaiden väliin, = menee kone rikki...

Tuon sanottuani, mulla on yks tollane laturi hyllyssä.  Piti siitä tehdä inkkariin, mutta olen kumminkin tyytynyt uuteen tasavirtalaturiin.

Saattas olla myynnissä, eikä oo kallis
Flatheads!!!

Yapa

Mjoo...

Jotenkin kyl vaikuttaa liian hyvältä ollakseen "totta"...

Voitas Jack miettii, jos toi siirtyis toiseen hyllyyn tuijoteltavaks...
Bludy`ell...marshalls!

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 27 toukokuu 21, 18:13:55
Mitäs nää on, onko kokemuksia, kannattaako laittaa?

https://www.ebay.com/itm/131662541623

Mulla oli tuollainen Pannussa joskus, enkä tosiaankaan suosittele.

Tuo pyörii nykimällä ja siksi kuluttaa jakopään rattaita.
Pyörii samalla lailla kuin vanhan ajan dynamot polkupyörissä, mutta isommalla vastuksella.

Mulle tuli 2 äksidenttiä tuon takia:
Eka kerralla yhdestä jakopään välirattaasta lähti hammas ja se ajautui öljypumpun rattaiden väliin.
Tämän seurauksena ö-pumpusta vetokiila poikki, öljypumppu paskaksi ja öljyt mäelle.

Tokakerralla kuului rysäys ja mopo kävi nätisti, mutta laturi lakkasi pyörimästä.
Otin jakopään  poskilevyn irti, niin laturin vetoratas oli mennyt halki ja kahdessa osassa jakopään rattaiden alapuolella.
Ei onneksi ollut mennyt jakopään rattaiden väliin. Silloin päätin, että nyt loppuu leikki ja laitoin tasavirtalaturin paikalleen.
Siihen loppui ongelmat.

Hessu

Oon tän joskus aikaisemminkin selittäny. Se "nykiminen" ei oo ongelma. Oon pyörittäny tollasta sorvissa niin, että on ollu handuissa alulaipasta ja säädin sekä akku ja polttimo kytkettynä . Nykimis efekti loppuu jossain 300-400 kierroksen kohdalla.

Ton tuotteen ongelma on laakerointi. Se on laakeroitu kahdella urakuulalaakerilla siihen alsalaippaa. Lagrut on peräjälkeen akselilla. Koko vekottimen pyörivä osa pääsee kääntymään liian lähekkäin olevien laakereiden takia, ratas alkaa pomppia välirattaan päällä ja taipuu vinoo, josta seuraa täystuho. Just niinkuin Roadrunnerilla ja lukemattomilla muilla.

Jos startin tai jonkun muun syyn takia tarvii tehokkaampaa latausta, oikea konsti on vaihtaa vasen lohkonpuolisko.

ranze

Eikö tuo ole just se malli millä on hajoitettu lohkojakin?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Eiköhän se tuolla(kin) onnistu ;D

Yapa

Jaahas, kannattaa vissiin unohtaa mokoma kapine ja tyytyä keneraattoriin.

Mites Hessu, kun oot tollasta tutkinu, onko siinä mahdollisuuksia jotenkin vahvistaa tai muuttaa sitä laakerointia paremmaks?
Bludy`ell...marshalls!

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 31 toukokuu 21, 10:43:23
onko siinä mahdollisuuksia jotenkin vahvistaa tai muuttaa sitä laakerointia paremmaks?
Eipä oikeastaan. Käytännössä pitäis rakentaa kokonaan uudestaan. Jos on joku pakkomielle käyttää tota Kubotaa, pyörästä riippuen, sen voisi sijoittaa remmienskan väliin. Voiman vaikka kampuranrattaasta kapealla hammashihnalla.

Jack

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 01 kesäkuu 21, 09:31:22
Lainaus käyttäjältä: Yapa - 31 toukokuu 21, 10:43:23
onko siinä mahdollisuuksia jotenkin vahvistaa tai muuttaa sitä laakerointia paremmaks?
Eipä oikeastaan. Käytännössä pitäis rakentaa kokonaan uudestaan. Jos on joku pakkomielle käyttää tota Kubotaa, pyörästä riippuen, sen voisi sijoittaa remmienskan väliin. Voiman vaikka kampuranrattaasta kapealla hammashihnalla.

Jep, mullahan oli tarkotus tehdä tosta inkkariin, joissa on laturin veto hihnalla.
Flatheads!!!