Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

IC-Planeta 1962 350cc kunnostus ja muita projekteja

Aloittaja Jensen, 21 elokuu 20, 01:23:46

« edellinen - seuraava »

Jensen

Kone kasassa. Venttiiit säädin ja yksi pala piti vaihtaa paksumpaan. Nyt on ihanne välykset molempiin suuntiin.

  Kuvassa näkyy niin sanottu rimpparauta jolla saa palan vaihdettua. 4 pakovena. Kuulinkin kesällä että kuului ääni.

     

        Ruuvasin myös venttiilikopan ja säädin jakoketjun kireyden.

                 

            Huomenna varmaan paikalla. Laturin johdot täytyy vielä parantaa kun kuoret huonot.

Jensen




         Laturin tein ja panin paikoilleen. Tinaus ja sukat päälle.

Jensen

Tallilla puuhailin ja tein synkkausjuntturat. Nyt saa paremmin tyhjiksen säädettyä. Yamaha kaasareissa ei ole näitä vaan ne on imukaulassa.

Jensen


Jensen

Sain mie romun käymään. Tosin kasteli 2 tulppaa ja neulaventtiilit huonot. Tulppia saan huomenna ja neulaventtiilit olen tilannut.

Jensen

Löysin ebaystä imukurkut joissa juntturat ja panin tilaukseen. Pyörä käy ihan ok. Latauskin pelittää. Siivoushommat tallilla ja rengaiden vaihto.  Siinä romu jytkyttää. Pakari ei ole paikalla ja sen olen tilannut kiinasta.

                       https://www.youtube.com/watch?v=aXE2fZycSB0&feature=youtu.be

Jensen

Ruspan kanssa tapellut. Menin muka synkkaamaan mutta eihän se käynyt kaikilla ja ykkönen ei pelittänyt. Hyvin toimis jois ois 3 sylinterinen. ;D Neulaventtiilit on aivan paskat mutta ei tähän hätään parempia. Siirsin puolanjohdot toisinpäin niin vika siirtyi neloseen. Mittasin puolat ja vaikuttivat ehjiltä. Mietin että onko Dynatek sökö mutta mie luulen että löysin vian ja toinen sytön pikkulimppu oli huonosti kiinni. Ne kuuluis olla hyvin kiinni kun maadoittaa moottoriin. En jaksanut enää värkätä ja heitin pois.

              Kävi jo mielessä että onko ykkösen vena saanut osumaa ja sillä ei toimi mutta kyllä se kävi sillä kun toisinpäin oli johdot.

Jensen

Sain romun toimiin ja nyt ottaa kiekkoja kaikilla neljällä pytyllä. Tulia lyö kun yksi käyrä on siamilainen niin se paukuttaa putkessa. https://www.youtube.com/watch?v=-Kbx0RMVhRI&feature=youtu.be

           Vielä synkkaus. Ei vaikuta koota valmiiksi kun joutuis taas purkamaan kun vaihdan uudet neulaventtilit kun ne tulee sekä kurkut. Tallilla siivous kun aika sotku ja renkainden vaihto,

Jensen

Aika kivasti sain säädettyä vaikka keskimmäinen säätö on vähän rikki.  https://www.youtube.com/watch?v=SydUSSVvbUw

         Ei tässä muuta kuin odotella osat mitä on tulossa.

Jensen

Vaiherikas ilta ja yö. Kaasuttimien kanssa värkkäsin ja kun ei syttynyt niin tuprautin ilmanpaineella pensalinjaan. Filtterit oli uudet ja ne ei läpäisseet pensiiniä vaan pensa jäi lillumaan filsuihin ja kun paukahti taaksepäin niin kaasarit tulessa.

           Ilmanpaineella sain sammutettua mutta poltti se johdonkuoria. Pesin johdot brakecleanerilla ja vetelin niitä paremmin ja teippasin vauriot. Sain säädettyä ihan ok tyhjiksen. Siamilaine liitos paukahtelee mutta ei tätä oikein paremmin saa.

                   https://www.youtube.com/watch?v=b2h2Pzuni6E

   Omistaja tyytyväinen ja se riittää. Siamilainen liitos kun mulla voi vaihtaa öljyfilsun purkamatta pakoputkea pois.

Jensen

Autonromua puuhannut ja ruostesuojaus ikävä homma mutta nyt se on tehty. GPZ vaihdan huomenna kumet ja otin jo pyörän nosturille.

Jensen





        Kumet vaihdoin. Heidenau etukume ei meinannut nousta paikoilleen. Monta kertaa laskin ilmat ja rasvailin vannetta ja kumea. Viimein sitten paukahti paikoilleen ja vuoto loppui. Jarrupalat takana huomasin kuluneiksi ja pitää tilata ja vaihtaa.

Vuppe

Asiallinen "Bead breaker". Kerran oli ongelmia saada jäykkärunkoista 888 metukkaa nouseen paikalleen. Rasvat ei auttanut mutta kun roiskin kunnolla lasinpesunestettä väliin niin sit pomppas paikoilleen.

Jensen

Tallilla yöllä. Latasin Vulcania ja kokeilin virtaa panemalla valot päälle niin huomasin että puolivalo ei pala? Ajattelin että lamppu palanut ja vaihdoin mutta ei. Myös pitkien merkkivalo ei toiminut. Jostain täytyy olla johto poikki ja aloin aukoa teippauksia. Kyllä mie siihen virran löysin. Merkkivalolampun vaihdoin. Katkaisijasta repesi johto irti tinauksesta ja sen kanssa sai puuhata ja huomenna jatkan.

          Mie olen tehnyt tähän johtosarjan orginaaleista johdoista niin muutama piuha.

          Mie tykkään että on merkkivalot vapaa,vilkut ja pitkät sekä öljynpaine. On mulla painemittarikin.

               

Jensen

Kaikki toimii taas. Tässä on myös vikavalo jos takavalon hehku palaa niin se syttyy. Sitä en jaksanut värkätä. Kumen vaihto edessä ja uusi jemmassa.