Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rakennetut katsastattomat moottoripyörät!

Aloittaja Shoveli36, 04 tammikuu 19, 19:45:07

« edellinen - seuraava »

Jack

Voi herttinen sentään millaisena mörkönä täällä jalkakytkin ja käsivaihde nähdään.  Seuraavaksi tulee varmaan väite, ettei autonrengasta voi laittaa motskariin... tai ettei ilman etujarrua voi ajaa. 

Se jalkakytkin-käsivaihde-systeemi oli kumminkin aikalailla vallitseva koko viime vuosisadan ensimmäisen puoliskon.

Normaalihoksottimilla varustettu ihminen oppii sen homman kerrasta.  Eihän se ole keppivaihteisen auton ajoa kummempaa.

Ai niin, ja vasta vuodesta -85 menty jalkakytkyttimellä. Voin kertoo et se käsihommeli vasta luonnotonta onkin.

J
Flatheads!!!

KariFS

Ei se mikään mörkö ole mulle ainakaan, totesinpahan vaan ettei se ole mua varten. Eikä normi katsastusmieskään osaa välttämättä ajaa jalkakytkin-käsivaihdekombolla sen enempää kuin vaikka T-Fordilla, jossa myös oli ihan oma poljinlogiikkansa, kolme pedaalia joista yksikään ei ollut kaasu. Ja veivillä käyntiin :)



1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Tuusulan T-Bone

Minen viitannut jalkakytkimeen, ei siihen tarvita fakiiria. Testissä sen sijaan olen joutunut ajamaan laitteita, joissa erilaisista syistä fakiiriudesta olisi ollut apua. ;D

Nojaa, pitkä mäyräkoirachopper 20 sentin etujätöllä, siinä kaipasin kyllä käsikytkintä. ;D
Long John Stroker

ranze

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 08 maaliskuu 21, 23:17:51Rantzelle rispektit, jumalaare ahdettu pannubobberi 8) Olikos kuvia jossain?
Niin ei se ahdettu ole, strokattu vaan evon iskulle. Välimäki koneistanut ja Upi kasannut mosan edellisen omistajan aikana. Joitain kuvia on projektialbumissa. Avasin sellaisen vaikkei tässä nyt niin sanotusti laikka laula.

https://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=14331.0
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

KariFS

Heh, luin ”remmienskan” remmiahtimeksi ;D Kollegan kompressorisuunnitelmat taisi olla mielessä.  Mutta olenhan tuon projektithreadin nähnytkin. Tyylikästä!

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Kiwi

Tuosta käyntiin potkimisestakin on turhaa ottaa paineita, ainakaan katsastuksen suhteen. On sitä autojakin ihan vuosikatsastukseen laitettu itse käymään kun inssi ei osannut.

Lyytinen

Ei liity mihinkään, mutta. Kerran harrasteautossa ei oikein meinannut iskaritesti mennä läpi, inssi tarkasti rengaspaineet ja lopulta passitti minut pelkääjän paikalle lisäpainoksi istumaan, sitten meni läpi  :P

ranze

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 10 maaliskuu 21, 21:20:36
Tuosta käyntiin potkimisestakin on turhaa ottaa paineita, ainakaan katsastuksen suhteen. On sitä autojakin ihan vuosikatsastukseen laitettu itse käymään kun inssi ei osannut.
Aina se viimeisellä lähtee, ehkä.  ;D Tietysti vois himppasen pienentää tuota puristussuhdetta tai vaihtaa nokkaa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

mista

Kukahan aloittajan muroihin on kusaissut? Onko muutoskatsastamaton pyörä tehnyt aloittajalle jotain pahaa ja onko jotain ensikäden kokemusta miksi nuo niin ärsyttää?

Mulle eksyi nyt yksi omavalmistepyörä, jota ei ole edes rekisteröity ja täytyy alkaa etsimään verotusesimerkkejä, että mitä tuo mahtaisi maksaa.. Onko vinkkejä heittää onko jossain esimerkkejä vai miten tuo tuollaisen omavalmisteen verotus lasketaan? Trafin numero n lyöty jo runkoon, joten se puoli on kunnossa. Lähinnä siis mietin, että hoidanko homman loppuun vai myynkö tuollaisena eteen päin.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod