Verotuskysely

Aloittaja Motomatti, 15 syyskuu 16, 12:57:19

« edellinen - seuraava »

rodchop

Tuossa kärjistetty esimerkki uusista vakuutuksista. On tää hieno maa harrastaa, tapetaan tääkin laji Suomesta. Ehkä se on parempi että kukaan ei harrasta mitään ja vetää joka päivä viinaa Prkl...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612122200034582_uu.shtml
HOG Forever Forever HOG

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 21 joulukuu 16, 12:30:30
teet liikenteestä käytöstä poiston ja lopetat liikennevakuutuksen.

Onks mulla nyt mennyt jotain ohi? Sen jälkeen kun prätkille tuli mahdolliseksi tuo tilapäinen liikenteestäpoisto, niin poistin samointein pari ikuisuusprojektia liikenteestä kun olin kyllästynyt vuoden välein jatkamaan Fenniassa seisonta-aikaa. Vakuutusyhtiön suuntaan en tehnyt mitään peliliikkeitä vaan heillehän tuli trafin suunnalta tieto liikenteestä poistosta ja täten tilanne vastaa sitä kuin pyörät ois kokoajan seisontavakuutuksessa. Miksi liikennevakuutus pitäisi lopettaa ja onko se oikeesti ees ylipäätään mahdollista jos ei poista pyörää kokonaan rekisteristä?

Saako muuten rekisteristä poistetun pyörän vielä takaisin kilpiin (muuta kuin omavalmisteena)? Autojahan ei saa enää kilpiin jos ne poistaa rekisteristä ja palauttaa kilvet konttorille.
A.K.A. Rambe

rodchop

Eli Tapiola lopetti seisonta ajan. En halunnut maksaa liikennevakuutusta pyörästä joka seisoo tallilla, niin mun piti tehdä liikennekäytöstä poisto ja lakkauttaa liikennevakuutus koska en halunnut liikennevakkuutus maksuja maksaa. aiemmin sain Tapiolassa max 3 vuotta kerralla laittaa seisontaan joloin maksoin vain jonkun perus maksun vuosittain. Joo kilpiä en mihinkään joutunut viemään ja todella toivon että saan takaisin liikenteeseen ja pakolliseen vakuutukseen pelkällä ilmoituksella, niin kuin olen käsittänyt.
HOG Forever Forever HOG

hapi

Kyllä kilvet voi viedä konttorille autoistakin. Muutamista purkuautoista olen vienytkin ja ihan lähiaikoina. Tietenkin uudelleen rekisteröinti maksaa enemmän, kuin jos tekee vain liikennekäytöstä poiston. Samalla rekisterinumero vapautuu muiden käyttöön, nythän ei enää vissiin saa viisi merkkisiä kilpiä autoon, kuin erikoishintaan.
Romutuksen takia, jos kilvet palauttaa, on se sitten mp tai auto, niin sitä ei saa uudelleen rekisteröityä.
British MCC Vierumäki

Gigaset1

Juu, hieno maa elää ja asua. Kurapyörä harrastus loppui multakin, pyörä läksi. Katupyörät kaikki pois liikennekäytöstä. Eli ei penniäkään vakke yhtiöille ja toivonmukaan ei verottajallekkaan. Vaikka noihan voi päätyä verolle vaikka vapaaehtoisen eläkesäästämisen muodossa, kun ne on kaikki yli 50v vanhoja niin nehän on pirun arvokkaita ja kun joskus 90 vuotiaana ehkä pääsee eläkkeelle niin nehän on nosta arvoaan ainakin 300%

rodchop

Tällänenkin kiva laki meiltä löytyy. ei sais ees omalla maalla ajella, jos vaikka marjastaja jää alle.
http://yle.fi/uutiset/3-6487142

Olen ruvennu vakavasti harkitsemaan siirtymistä Viron kansalaiseksi. Muutaman tyypin kun ettis ja ostais Viron maaseudulta jonkun rähjäsen mökin ja laittais kimpassa sinne kirjat. Voihan siell vaikka välillä käydä mökkeilemässä ja metsissä ajelemassa, siellä maan omistajat näyttää että hanaa lisää. Täällä saat sakot.
Verot Viroon ja kaikki kulkuneuvot Viron rekisteriin ja vakuutuksiin. Eläkkeissäkään ei paljon kyllä menettäis, just tuli eläkepaperit. Paljon oon töitä tehty ja tän hetkinen eläke hiukka alle 500â,¬ kuukaudessa. Hip Hurraa.
HOG Forever Forever HOG

Trikeman

IF:ssä on vielä seisontavakuutus. Laitoin L5-häksättimen seisomaan heti tos lokakuussa. Vakuutus on halpa silloin, jos pyörää seisottaa yli 6 kuukautta. En perkele maksa valtiolle enää senttiäkään veroja tosta vehkeestä. Saa sit olla pois ajosta ensi vuoden, jos on tarpeen :'(

Yks tallikaveri sai juuri myytyä yhden pyörän pois ja lähti rahoilla etelään  ;D Toinen pyörä taitaa jäädä talliin ihan kiusastakin..
Mutta sitten on näitä veljiä, joilla on useampi pyörä. Yhdelläkin 7 pyörää! Kaveri on yleensä ulkoiluttanut useampaa pyörää kesässä, mutta nyt taitaa jäädä. Taitaa tulla valtiolle budjettivajetta lisää  ;D

No toivottavasti tää kaatuu eduskunnassa...

Gigaset1

Mulla oli 2 mopoa vielä IF seisontavakuutuksessa. Mutta kun sillon niissä on vakuutus, ne eivät ole Trafilla liikenne käytöstä poistettu, joten poistin ne varmuuden maksimoimiseksi jolloin Trafilta lähti ilmo vakke yhtiöön ja näin päättyi yksi aikakausi näiden mopojen osalta kun ei niitä seisontavakuutuksia taida enää uusia saada.Muut mulla oli kausivakuutuksessa ja jopa yksi kasko. Kaikki on ylös sanottu ja niin suomi pelastuu, maailma pelastuu ja soini korkkaa skumpan

twinspeed

Kyä mää viälä sain seisonnallisen ifistä pari vuotta sitten. Tiedä sitten saako enää, mutta luulisin, ettei ole muuttunut. Sillon valitsin käyttömopolle kokovuotisen ja nuoruuteni viritykselle seisonnallisen (siitä asti se on seisoskellutkin).

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

filtteri

kyllä mullakin on if:istä seisonnallinen toisessa pyörässä,vakuutus on otettu 2015loka/marraskuussa eli todennäköisesti on vieläkin olemassa.

mirka

tuohon rodchop mainitsemaan vakuutusmuutokseen semmonen kommentti, eli voi vakuutusehdot muuttua vaikka et tekisikään mitään muutoksia.
Alla on esimerkki siitä
et oli mulla yks pohjolan vakuutus , joka oli seisonta-ajallinen. Sen piti olla voimassa toistaiseksi ja kertoivat siitä, et eivät voi muuttaa sen ehtoja joten saat  pitää sen seisonta-ajallisena niin pitkään kun seisonta-jatkuu(basket case oli kyseessä).
No tuli viime vuonna yhtäkkiä satasen pyörästä 600 e lasku parin kuukauden vakuutuksesta. Soitin sinne ja kertoivat muuttaneen vakuutuksen ehtoja. No kiitin tästä vaihdoin vakuutusyhtiötä. Soittivat vielä perään ja ihmettelivät, et miksi en ottanut tuota heidän antamaa hyvää tarjousta vastaan.
Ihvissä on nuo seisomassa olevat pyörät olleet vakuutettuina ja myös tuo em mainittu tapaus siirtyi sinne silloin..

Gigaset1

Se pointti ton seisontavakuutuksen kanssa on siis se ETTÄ SE ON VAKUUTETTU mutta TRAFILLA se tarkoittaa että sitä EI ole poistettu liikenne käytöstä. Vaikka mopo ei siis ole vakuutuksen puolesta  liikenne kelpoinen, napsahtaako silti vero lappu? Mullakin nuo seisonta vakuutukset oli molemmat perua 2000 luvun alkupuolelta, mutta pelasin siis ton veron kannalta varman päälle,kai?Ja kyllähän se taitaa olla niin että kun tosta seisonta vakuutuksesta kerran luopuu niin sellasta ei enää uutta ole mahdollista saada, koska semmonenhan ei ole totaalisesti Trafin saappaan alla.

Jack

aika monesta paikasta saanut lukea..ainoostaan Trafille tehty liikenteestä poisto siten, että fillari on verokauden ALUSSA poistettuna vapauttaa veron maksusta. Kun ottaa liikenteeseen, napsahtaa koko vuoden vero.

Vakuutusyhtiöön tehty seisontavakuutus / seisottaminen ei poista verovelvollisuutta.

Tämä siis, jos se prkl laki menee läpi.
Flatheads!!!

Gigaset1

Joo, noinhan se tän hetken tietojen mukaan on. Miten tässä sitten vielä käykään.Minkään näkönen järkevä vaihto ehto ei oletettavasti toteudu,niin täytyy toivoo edes pienempää pahaa.

Trikeman

Kun tein syksyllä IF:n kanssa seisonta-aika sopparin, sieltä luvattiin tehdä myös trafille ilmoitus.
Eilen tarkistin asian viellä trafin sivuilta ja siel oli merkintä käytöstä poisto "tavallinen" eli vakuutusyhtiö oli asiansa hoitanut.
Asian kannattaa varmaan jokaisen tarkistaa, jos ei halua veroa maksaa,,