Lambdan piuhojen jatkaminen

Aloittaja Jack, 03 tammikuu 16, 21:09:20

« edellinen - seuraava »

Jack

Onkos kukaan joutunut tekemään?

Nyt olis tehtävä, ja nettiä selaamalla menee vaan sekasin.

Ohjeita...tinaten vai ei?? abikolla??
Flatheads!!!

Kiwi

Ainakaan autoihin ei saa lambdan johtoja tinata.

mopar72

Miksi? En tiennyt, Dodge toimi mulla ainakin 2v, ehkä se hajos seuraavalla?

Kiwi

Ei jaksa töistä hakea lappua jossa nää lukis tarkemmin, mut ei saa tinata koska lambda ottaa vertailuilman johtojen kautta ja jos se ilma ei kule ei säätö tapahdu oikein.

Kapteeni sika

Samoin mainitaan Cycle Electricin jännitteensäätimen asennusohjeissa: Use solderless crimp terminals to ensure good connections. Use proper crimp tool. Ei liity lampaadaan mitenkään mutta kai niillä liitostavoilla jotain eroja on...

Mulla on mopetis liki kaikki liitokset tehty eristämättömillä liittimillä ja ne on suojattu liimakutistesukan pätkällä. Ja liittimien puristukset kunnon pihdeillä, ei niillä jotka on kaikissa halvoissa seteissä mukana.

Jack

Sepäs ku kaikki lambdat ei ota vertailuilmaa johtojen kautta...

no, pannaan puristusliitoksilla, ni onpahan varmaa...
Flatheads!!!

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Jack - 04 tammikuu 16, 08:25:24
Sepäs ku kaikki lambdat ei ota vertailuilmaa johtojen kautta...

no, pannaan puristusliitoksilla, ni onpahan varmaa...

Joo ei kaikki ota, yleis ohjeena että älä tinaa. Ainaki Motonetistä ostettuna takuu raukee jos on tinattu.

Lyytinen

No periaatteessa sitten varmaan ei pitäisi kutistesukkaakaan käyttää, ainakaan liimallista?

Jack

joo, jossain oli mainittu myös, ettei liimasukkaa pitäs käyttää...
Flatheads!!!

Make

Olen lähes hämmentynyt. Siis ottaako anturi korvausilman kaapelin kuoren ja johtojen välistä, vai onko olemassa sähköjohtoa, jossa myös ilmajohde sisällä  ???
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Yleisohjeena kaikissa ajoneuvosähkötöissä on älä tinaa, tai siis älä juota. Ainoastaan liitokset joissa juotokselle ei ole vaihtoehtoa. Näin opetittiin tuleville autosähkäreille 35v sitten jo...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 04 tammikuu 16, 20:47:02
Yleisohjeena kaikissa ajoneuvosähkötöissä on älä tinaa, tai siis älä juota. Ainoastaan liitokset joissa juotokselle ei ole vaihtoehtoa. Näin opetittiin tuleville autosähkäreille 35v sitten jo...

Mä olen jo muutaman vuoden käyttäny one-step kutisteliittimiä joissa tinarengas sisällä ja kutistuva kuori päällä, halkaisija paljon pienempi kuin normi puristettavissa liittimissä. Ei oo tullu negatiivisia palautteita.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Wii

Lainaus käyttäjältä: Make - 05 tammikuu 16, 00:14:28
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 04 tammikuu 16, 20:47:02

Mä olen jo muutaman vuoden käyttäny one-step kutisteliittimiä joissa tinarengas sisällä ja kutistuva kuori päällä, halkaisija paljon pienempi kuin normi puristettavissa liittimissä. Ei oo tullu negatiivisia palautteita.

Aika näppärän näkösiä liittimiä. mistä niitä saa?

Jack

Flatheads!!!

Kapteeni sika

Jaa eikös se tina haittaa liitoksessa jos se on piilossa?  ;)

Piuhan jatkossa hyväksi havaittu eristämätön jatkoholkki kunnollisilla pihdeillä puristaen ja siihen sukanpätkä kutistellen.

Esim: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=21060

Ei törrötä nämäkään.