Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1974 Rautis. Pidempi projekti

Aloittaja mista, 07 syyskuu 15, 18:39:40

« edellinen - seuraava »

mista

Eli tuli hommattua tälläinen, kun hiukan on alkanut himottamaan jokin pidempi laite. Tässä oli kokonaisedullinen aihio tuohon. Huomatkaa etujättö kun säädettävät t-palat "pisimmässä" asennossa.. Pidempi projekti akseliväliltään ja aikataulultaankin mahdollisesti.



Samalla ostin yhden ylimääräisen rungon, jolla voi hiukan hahmotella mitä haluaa. Pitempää laitetta siis tarkoitus rakennella. Se, että miten ja millainen on hiukan paperilla hahmoteltu, mutta numerot ei ole vielä tiedossa. Eli keulan pituus yms. Runko muutetaan jäykäksi todennäköisesti suht orkkis mitoilla. Nykyisen rautiksena +4" rungon pituus aiheuttaa aika paljon ketjun heittelyä, joten tähän en sellaista kaipaa. Nykyiseen pyörääni verrattuna pyrin muuttamaan kaikkea. Erilainen tankki, erityyppinen sitsi yms yms. Ja tähän tulee jäämään sähköstartti. Koitetaan tehdä aikanaan sellainen pyörä, joka olisi vaivaton esim. työmatka-ajoon.

Stretsiä ja reikkiä hiukan ja mahdollisesti gooseneck tyyppistä raamia, koska en tahdo tästä A: liian keulivaa ja B: liikaa tyhjää tilaa etusylinteri päälle. Katsotaan. Nykyinen keula on noin +8 vissiin ja kyllä joku +20 voisi olla lähempänä totuutta... Jos jollain ylimääräisenä pitkää keulaa niin saa tarjota.

Tahti on tosiaan rauhallinen, kun on hiukan muutakin tekemistä tässä kolmen pienen lapsen perheessä. Ja on tuo yksi Dödsikin tuossa ollut "työn" alla jo useamman vuoden..

Saakos rautikseen jotain hyväksi havaittua "nykyaikaista" sytykäjärjestelmää. Joku kärjetön varmaan, joka ei konkkia polttelis  ;D
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jack

hyvä, hyvä, mut +20 voi olla työmatkafillarilla....raskasta ???  ;D 

tai sit ei...mistä minä tiedän kun töpökeuloilla ajelen. (tosin, en usko et haluisin Kehä I ruuhkaan aamuun illoin sellasella :-)  )
Flatheads!!!

Make

Toi 1974 on just se vuosimalli, jonka rakentelu on kamalan hidasta hommaa.   ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Spöke

Tuohan suorastaan kirkuu sellaista +18" narrow glideä! Rautiskoptereita ei oo ikinä liikaa!
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mista

Jack: täällä maalla pärjää millä vehkeellä vain. Ei ole ruuhkia tai liikennevaloja.

Make: sas nähdä kauanko kestää.

Spöke: joo jotain sellaista. Noin +20 ja 8ast t-kappaleet niin eiköhän sillä reseptilla synny kotain makoisaa. Lassen kanssa tänään jo soiteltiinkin ja mietittiin syntyjä syviä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 08 syyskuu 15, 08:24:20
hyvä, hyvä, mut +20 voi olla työmatkafillarilla....raskasta ???  ;D 

tai sit ei...mistä minä tiedän kun töpökeuloilla ajelen. (tosin, en usko et haluisin Kehä I ruuhkaan aamuun illoin sellasella :-)  )

No ei se keulan pituus nyt siihen ruuhkassa pärjäämiseen vaikuta mitenkään. Kokeilisit joskus. Tai älä sittenkään, menee vaan koko sun kalusto rälläkän alle... ;D
Long John Stroker

mista

Valaiskaas hiukan miten esitän asian katsurille. Siis runkomeistoksesta. Etuputket ja emäputki kun vaihtuu niin täytyy runkonumero meistata uudelleen. Menenkö näyttämään ehjää runkoa ensin todisteeksi ja muutoksen jälkeen käyn meistauttamassa vanhan rungon numerot uuteen emäputkeen?

Meidän katsurit kun ei tod.näk. asiasta mitään tiedä niin kyselen ensin täältä..

Olishan täällä ihmisillä noita orkkis tähtimeistejä yms, mutta turha kai orkkis meistejä lyödä kun näkee jo kaukaa, että emäputki on vaihdettu.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 08 syyskuu 15, 16:54:37
No ei se keulan pituus nyt siihen ruuhkassa pärjäämiseen vaikuta mitenkään.

Tottakai vaikuttaa, pitäähän sun pidemmällä härvelillä löytää pidempi tila sille ruoskalles sielt ruuhkasta. Jos ruuhkas o just tila johon mahtuu optimisti ilman yhtään hukkasenttiä akselivälillä 146cm, ni akselivälillä 246cm on menettänyt jo ruoskastaan metrin ollessaan ko rakosessa...  :P
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

PVonJerf

Muttaku zopperilla ajaa nii ihmiset jo silkasta kunniotuksesta antaa tilaa.... Nimimerkillä pätkään vaihtanut. ;D meijän perällä on tuo katastelu menny silleen että eka konttorille selvittään mitä on aikomassa tehä ja sit orkkisrungon kans käymään, jolloin ne ottaa valokuvat. Sen jälkeen muutettuna käymään jolloin meistaavat varmennukset numerosarjan päihin. Ja ottavat valokuvia. Sit kasattuna loput katsastelu kuviot.


Spöke

No täällä on kahta sorttia katsureita: Toisille mennään näyttämään etukäteen ja lyödään samalla uuteen paikkaan numerot. Tai sit toisille mennään uuden rungon ja vanhan emäputken kanssa konttorille...
Shoveleihin on meistetty uus numero etummaiseen koneenpedin vaakaosaan. Joutuu sinivuokkokin kyykkimään tihrustaessaan numeroa...
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

maick

Ei mulla ollut konttorilla mukana kun vanha ja uusi emäputki. Ja valmiiksi vapaamuotoisesti kirjoitettu paperi runkomuutoksesta (joka vaatii ihan välttämättä emäputken vaihtamisen), johon katsurin tarvitsi vaan laittaa konttorin leiman ja oman puumerkin. Uudessa putkessa oli numerot valmiiksi lyöty, ja sinne numerosarjan päihin katsuri löi tarkastusmerkit. Sillä selvä.

Tainojoo.. Piti siitä vanhasta emäputkesta tuhota runkonumero, että identiteetti varmasti siirtyi eikä kopioitunut.

Soikkeli

Busseissakin on aika pitkät akselivälit ja silti ihmiset uskaltaa mennä niitten kyytiin joka aamu sinne ruuhkaan seisomaan.
Tavallinen työläinen ei aavistakkaan kuinka eksoottisella laitteella kuljetaan.
C.O.G. 
Lifemember

Kapteeni sika

Niissä sentään on kääntyvät etupyörät, ei kallistuvat.  ;)

L+L

Jos jättö on oikea niin ajaminen ei  ole yhtään sen vaikeampaa kuin lyhyellä.mulla oli pannussa+16 ja oli pirun hyvä ajaa.
Kuustoistanen ei tietenkään lasketaan viellä pitkäkeulaksi,vai mitä spöke ja teemu.
jokatapauksessa on hienoa seuraa taas talven projektit.;-)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: L+L - 08 syyskuu 15, 20:57:16
Kuustoistanen ei tietenkään lasketaan viellä pitkäkeulaksi,vai mitä spöke ja teemu.

Ei missään nimessä... ;D

Tosta numeron leimasta. Mä oon nähny varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat menettelytavat. Jotkut haluaa koko rungon näytille ennen ja jälkeen, toisille taas riittää pelkän emäputken näyttäminen. Teoriassa vanhaan emäputkeen jäänyt numero pitäisi mäiskiä I-kirjaimella yli, mutta eipä sitäkään ole aina vaadittu.

Helpoimmalla pääsee, kun käy paikalliselta leima-ukolta kysymässä, miten asiassa pitää menetellä - ennen kuin vinguttelee rälläkkää.
Long John Stroker