Polkupyörämittarit

Aloittaja Mara, 04 marraskuu 09, 17:44:59

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Mulla ei ole Sigmaa vaan joku toinen. Siinä ohje sanoo max 0,8 mm. Ei pelannu kun 80 km/h asti. Nyt 0,5 mm,  vieläkin pitää laittaa vileä pienemmäksi, toimii tuolla vain 117 km/h saakka....

(Anturi takarattaassa)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

SOHVELI-76

Niitä magneetteja kantsii laittaa kaksin kappalein. Ei "hyppää" vauhti kiihdytyksissä vaan rullaa niinkuin pitääkin. Samaten toimii kovemmissakin vauhdeissa. Maastofillari versiossa on muuten paksumpi johto...
0405691644

juha74

anturin ja mangun välis pitäis olla max 5mm.. itellä ollu monta vuotta sigma 400 ja pelaa ku junan vessa ;D

KvL

Hommasin tuollaisen sigma 400:sen.

Mites tuo pyöräkoon asetus nyt tapahtuukaan?
Mitataan matka lattiasta kun magneetti on pyörähtänyt täyden kiekan?
Oikeinko olen ymmärtänyt?

Taakse meinasin laittaa, jarrulevyyn tahi rattaaseen.

Kihveli

Joo, magneetti, venttiili, joku muu merkki, mikä tahansa mistä näät että rengas on mennyt tarkalleen yhden kierroksen. Alku- ja loppumerkki lattiaan ja niiden väli on renkaan ympärymitta.
Sitte jos haluaa hifistellä, kun rengas ajossa ei o ihan tarkalleen saman kokonen kuin lattialla pyöritellessä, niin hienosäätö esim gps:n kera. Tarkistaa vaan paljoko eroa todellisen nopeuden ja mittarinäyttämän välissä prosenteissa ja korjaa ympärysmittaa prosenteissa saman verran.
Ohittaminen kannattaa aina

vinkkeli

ja jos magneetteja laittaa vaikka kaksi, niin saa helpommin reagoivan mittarin.

Edit :olihan se jo tuolla sanottu :-[

jakke

mä ny sain sen toimimaan. pyörän napaan laitoin liimalla mittarin orginaali magneetin ja väliä anturiin on pari kolme milliä.

mista

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod