Evon tärinät +80km/h nopeuksissa

Aloittaja xxxJPLxxx, 07 elokuu 13, 16:28:22

« edellinen - seuraava »

sandman6

Olenko väärässä,mutta eikös XR-Sporsteri laukkaa kumiripustettuna? Evo-Softailit taas on niitä muinaisjäänteen evoluution viimeisiä tuotoksia ilman täristyksien vaimennusta. Joka tapauksessa ei softailin tärinät mahottomia ole,vaan asiaan kuuluvia.Nyky-softailit eivät tärise lainkaan,minkä takia jotkut tykkää ja toiset ei.Koeajelin niitä vuosituhannen vaihteen tvincam b-moottorisia niiden tullessa markkinoille.Eivät tärisseet lainkaan.Itse kukin laittaa minkä haluaa.En syttynyt ihmeemmin niihin.Tyytyväinen oon ollu vm 1988 softailiin joka on ollu mulla liki 22 vuotta häiriöineen ja "vikoineen" mutta ongelmat on ratkaistavissa ja niin on käynytkin.

filtteri

xr:rä on tosiaan kumiripusteinen ;)

Lastu

Minulla oli samantyyppistä vikaa, mutta pyöränä dyna. Homma hoitui uudella takarenkaalla, etu- ja takapinnojen kiristyksellä, sekä moottorin takimmaisen kiinnityskumin (olikohan joku isolator nimeltään) uusimisella. Moottori lepäsi vähemmän rauhallisesti rungon päällä aiheuttaen "lievää" tärinää ja kolinaa.  ;D
Mä oon mä...

Hessu

Lainaus käyttäjältä: xxxJPLxxx - 07 elokuu 13, 16:28:22
Vaikuttaako tuo bussin tuulilasin kokoinen pleksi niin paljon ilmanvastukseen, että kierrokset käyvät kovemmilla

Mullakun vehkeet ei tärise ollenkaan, niin en ota kantaa. Mutta lainattu lause pisti silmään.
Oli sitä vastusta paljon tai vähän, käy motti aina samoilla kierroksilla samassa nopeudessa. Muuten tarttis renkaan tai kytkimen sutia.

jaajo

mulla -96 softail hyväkuntoinen vähä aiettu ja kyllä se rupeaa tärrään 90 jälkeen ettei peileistä saa selvää mitä takana tapahtuu mut ei se haittaa ku se on enempi ominaisuus ja huippunopeutta en oo yli 135 saanu nousemaan mut normi nopeudet taittuu oikein hyvin :o

HillyMan

Jospas nyt omatkin kokemukset laittas, -70 shoveli ja ei tärise yli 60km vauhdeissa juurikaan mutta alle sen on melkoset vipatukset. Etuvalo valaisee kaikki liikennemerkitkin kummaltakin puolelta tietä ja tien päältä, lokarit vipattaa ja mittarista kuuluu kiva räpinä.  ;D   Muuta haittaa mutta kun kääntää sen verran katseita että funtsin josko ne jää toljottaan että paljonko osia varisee tielle  ;D

Sitä vaan ihmettelen että toisinaan ei täräjä läheskään niin paljoa kun taas välillä meinaa paikat tippua takahampaista kun kylän läpi putputtaa. Tänään mietin että oisko ihan kelistä riippuvainen ja miten sattuu kaasarin säädöy milloinkin kohilleen.

Kapteeni sika

En o vielä löytäny omasta sovelista tärinäaluetta. Noin sataaviittäkypää ajanut laitteella mut aika levee puoliape tekee sen että alkaa oleen aika haasteellista pysyä kyydissä siinä nopeudessa. ;D

HillyMan

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 17 elokuu 13, 20:42:20
Noin sataaviittäkypää ajanut laitteella mut aika levee puoliape tekee sen että alkaa oleen aika haasteellista pysyä kyydissä siinä nopeudessa. ;D

Saman huomannut minäkin, laite kulkis vielä kovempaa mutta kuski ei mahtane pysyä kahvoissa kiinni saati jalat tapeilla ;D

lotja

Pyöräni on fättäri-98 ostin n. 5 vuotta sitten. Mahdoton tärinä käsissä; korjaantui kumipuslilla raisereihin. Muuten korjaustarvetta ei ole ilmaantunut 25 tkm.

wille

Tuli mieleen et jos jostain syystä moottorin linjaus ei ole oikein sekä siihen liitettynä kiinikeiden kumit kuluneet niin tärinää syntyy. Mulla oli sama homma  electra glidessa (evo)johon vaihdoin 1600 viri moottorin. Vika poistui uusilla kiinikkeillä ja motin ja askin linjauksella..
"Minä mistään mitään tiedä, mutta..."

Joe Cool

Softailin moottori ei ole kiinni kumipuslilla vaan pultattu. Siksi tärinä on erilainen, kuin sohvakalustossa.

Mutta nuo mainitut raiserien kumipuslat kyllä vaikuttavat käsien tärinään. Tosin se tärinä tulee luultavasti nopeudesta riippumatta, kun kierroksia on sopivasti. Ajelin tässä loppukesästä taas omalla softaililla reippaita nopeuksia moottoriteillä eikä mitään ongelmaa vaikka vetää 140.