Keulan muutoskatsastuksen ongelmat

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 06 syyskuu 11, 11:40:24

« edellinen - seuraava »

SanttuS

Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Spöke

Tätä ketjua lukiessa alkaa Spökellä puntti tutisemaan ajatellessaan ensikeväistä lehtijousikeulakatsastusta. "Proudly made from scrap"
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 syyskuu 11, 18:25:35
Tätä ketjua lukiessa alkaa Spökellä puntti tutisemaan ajatellessaan ensikeväistä lehtijousikeulakatsastusta. "Proudly made from scrap"

Eihän sen pitäISI olla ongelma, kun sehän on tehty nimenomaan Harley BigTwin käyttöön. (huom konditionaalimuoto)
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

SanttuS

Hello Santtu,
thank you for the interest on AS Industries products.

Here are the technical specification you need:

Lenght from front axle center to top of upper triple tree:  790mm
( you have the possibility to reduce the mounting lenght up to - 40mm )
We offer brake calipper mounting brackets for standart calippers ( HD, Performance Machine, etc.) or radial calippers ( Brembo, PM,etc.)
in different versions.
The fork legs have a special setup with a stronger spring rate.
The Öhlins fork legs we offer, are specially made under our own specifications in a higher quality standart as standart Öhlins components.
( glossy anodized surfaceses, stainless steel hardware )
We also sell the triple trees separate.
All hardware components of the fork are made from 1.4505 stainless steel, solid.

Best Regards,
Stephan Allgaier
AS Industries e.K.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: SanttuS - 20 syyskuu 11, 18:53:34
The Öhlins fork legs we offer, are specially made under our own specifications in a higher quality standart as standart Öhlins components.
( glossy anodized surfaceses, stainless steel hardware )
We also sell the triple trees separate.
All hardware components of the fork are made from 1.4505 stainless steel, solid.

Ymmärränkö mä tän oikein, jos väitän, että tekevät eri kamasta noi putket kyseisiin Öhlinssin keuloihin kuin muihin keuloihin?
Long John Stroker

SanttuS

No minusta saksalainen yrittää hiukan vedättää, koska Öhlinsin mieshän totesi että ko. firmalle toimitettavat putket ovat standardikamaa. Tai sitten saksalainen yrittää sanoa että pintakäsittely on erikoiskamaa.
Jäykempiä jousiahan nyt saa keulaan kuin keulaan ja kisaajat noita tuntuvat vaihtelevan omien ajotapojensa perusteella...
esim. http://www.janipartanen.com/Vanhat/alusta_lei.htm

"Lastattua painumaa ei voida säätää kuskin painon mukaan täysin kohdalleen, vaan ainoastaan staattisen painuman antamissa rajoissa. Paras tapa saada lastattu painuma kohdalleen on vaihtaa jousen jäykkyys kuljettajalle sopivaksi. Normaalikokoinen (75 - 80 kg, ajovarusteissa) henkilö pärjää pääsääntöisesti jousiarvoilla 0.85 - 0.90 kg. Jousiarvoihin vaikuttaa erityisen paljon kuljettajan ajoasento sekä -mieltymykset. Miten paljon kuljettaja roikkuu ja roikuuko hän etupainoisesti vai takapainoisesti. Tällaiset asiat on syytä itse jokaisen tutkia, sillä näihin ei löydy keneltäkään suoraa vastausta."

Eli kyllä minä ymmärrän niin, että keulaputket ovat standardi öhlins ( 43mm ) joissa sisällä jäykemmät jouset, t-kappaleet ovat alumiinia ja akselit umpiterästä.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: SanttuS - 20 syyskuu 11, 21:02:06
No minusta saksalainen yrittää hiukan vedättää, koska Öhlinsin mieshän totesi että ko. firmalle toimitettavat putket ovat standardikamaa. Tai sitten saksalainen yrittää sanoa että pintakäsittely on erikoiskamaa.

No niinpä olikin, kun otti silmän käteen ja luki nuo aikaisemmatkin viestit.

Mikä merkitsee, että Öhlins on mitottanu noi FG 324 putket sikäli painavalle kuormalle, että tohtii myydä niitä myös amerikanrautoihin. Harmi sinänsä, että me ei vieläkään tiedetä, että miten se mitoitus on tehty.
Long John Stroker

jesse

Lainaus käyttäjältä: SanttuS - 20 syyskuu 11, 21:02:06
Normaalikokoinen (75 - 80 kg, ajovarusteissa) henkilö pärjää pääsääntöisesti jousiarvoilla 0.85 - 0.90 kg. Jousiarvoihin vaikuttaa erityisen paljon kuljettajan ajoasento sekä -mieltymykset. Miten paljon kuljettaja roikkuu ja roikuuko hän etupainoisesti vai takapainoisesti. Tällaiset asiat on syytä itse jokaisen tutkia, sillä näihin ei löydy keneltäkään suoraa vastausta."

tästä puuttuu kyllä kokonaan nykyaikana toitotettu suvaitsevaisuus ja koen tuon loukkaavaksi  :o
että enko minä 140kg ole edes lähelläkään normaalia  ::) syrjimistä!!!!!
no joo kyllä mulla roikkuu ja etupuolella on enempi painoakin ja mieltymyksistä puhumattakaan  ;D

heh  :o
oli ihan pakko  ;D
oikeasti tosi mielenkiintoinen viestiketju ja nostatti paljon mietteitä ja ajatuksia...
tuo hemulin linkittämä sporsteri 300cc kottaraisen keulalla kyllä kuulostaa toisaalta hullulta... mutta kun taas kotari on suuniteltu kuitenkin ajoon jossa hypitään ja rysäytellään holtittomasti...
crossi puolta olen harrastellut enempikin ja varsinkin paljon varikolla mekaanikon hommissa...
niin ei muistu kisoista mieleen että yksikään crossipyörän keula olis antautunut muuta kuin törmäyksessä... puun tai kiven ollessa vastassa

muutama vuosi sitten mulla oli rompetorilla myynnissä purettu 125cc kotari
josta eräs isokokoinen liivi-ukko mittaili aikansa keula putkia  :o
kyseli hintaakin mutta tuumasin että meinaatko oikeasti noita johonkin isompaan laittaa ja uskaltaa ajaa... jäi ne kaupat tekemättä ja joku mopopoika ne lopulta derbyynsä osti
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...