Multihylsyt, oikeasti toimivia vai huuhaata?

Aloittaja ma^ko, 22 marraskuu 10, 14:08:19

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Kiinnitin huomiota että IKH:lla ainakin on hylsysarjoja joiden hylsynä on "multihylsy" joka on markkinoinnin mikaan passeli niin ulko-Torxeihin, tuumasiin kuin millisiinkin muttereihin ja pultteihin niin kuuel ku kaheltoistakin kantilla. Kuulosta tuskastuttavan hyvältä, onko kellään kokemusta että toimiiko oikeasti?

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Mauni

mulla on piliteemasta joskus ostettu vastaava sarja ja ei ole mitään huonoa sanottavaa ollut.. tosin en mitään naama punasena ole vääntänyt niillä.. hintasekseen hyvät

013

yhdyn edelliseen. Ainut mitä huomasin et käy tuumaseen vain kuudessa asennossa kahdestatoista ;)
Ja onhan noita "laatu"merkeilläkin mm snap-on
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Titus

Mulla ollut wurthin satsi 5 vuotta  ammattikäytössä, suosittelen! Hyvin kestänyt pulttipyssynkin. Sopinut hyvin tuumasiin ja millisiin.Muita hyviä Snap-on , Blue point.Tosi syvältä Craftsman.

ma^ko

Huomaa et mä olen ollut hieman sivussa ku törmää kaikkiin juttuihin uusina vaik muil ne ollut käytössä vuosikausia. Täytyy korjata tilanne ja käydä hakemassa ainakin 3/8" sarja noita jostakin.

Hemuli

Mä olen suhtautunut vähän skeptisesti noihin - taiwanilaiset on koittanu noita tyrkyttää mulle työhommissa jo vuosia, olen tähän asti tilannut sitkeästi perushylsyjä. Mulla on aina ollut sellainen periaate että hyvä työkalu sopii erinomaisesti siihen käyttöön mihin se on tarkoitettu - härveli jonka sanotaan sopivan mihin vaan, yleensä sopii kyllä mihin vaan mutta ei ikinä hyvin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

En epäile hetkeäkään etteikö laadukas oikeasti oikean kokoinen hylsy oisi parempi, mutta yksi sarja joka toimii kohtuudella mille vaan kannalle sarjan mittaluokassa kuulostaa kuitenkin hankkimisen arvoiselta.

Lycanth

Tulee mieleen vain se aikoinaan tv-shopissa mainostettu multihylsy missä painu nivelet sisään ja pysty oikeastaan mitä tahansa vääntään. Tais flopata aika pahasti, kun ei googlettamallakaan löydy  ;D

rodchop

Mulla ollut tuollainen Bilteman setti useamman vuoden satulalaukussa, toimii loitavasti, kätevä kun pyörässä millisiä sekä tuumasia. Sille kaverina 13mm räikkä lenkki jossa adapteri hylsylle.
Ei vie liikaa tilaa & ihan riittävä tien päälle, nää kaikki loistavaa biltema laatua ;D
HOG Forever Forever HOG

Titus

Justiinsa toi mukana kuljetettavuus ratkaisee mulla. Tallissa ihan eri kalut.Shovelilla kuulemma tarttee kaikenlaista mukana,, en ole kyllä kertaakaan joutunu tien päällä roplaan vielä.Eihän niillä tv-shopin avaimilla mihinkään pääse käsiksi.

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Titus - 23 marraskuu 10, 17:54:25
Justiinsa toi mukana kuljetettavuus ratkaisee mulla. Tallissa ihan eri kalut.Shovelilla kuulemma tarttee kaikenlaista mukana,, en ole kyllä kertaakaan joutunu tien päällä roplaan vielä.Eihän niillä tv-shopin avaimilla mihinkään pääse käsiksi.

Joo mutta jätäpä normi setti kotiin niin heti jotain laukee, niin kauan kuin vermeet mukana kaikki yleensä toimii (murphyn laki tai jotain) ::)
HOG Forever Forever HOG

013

mä taasen teen kaikki huolto/korjaus hommat mukana kulkevilla vehkeillä, tietää ainaki et on tarvittavat kalut mukana
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Hemuli

No jos kysymys on reissussa mukana kulkevista kaluista niin kyllä mullakin on kaikenlaisia yleistyökaluja. Mutta alkuperäisessä kysymyksessä tästä ei puhuttu mitään, ja tuskin kukaan suosittelee tallissa tapahtuvaan ruuvaamiseen näitä yleiskaluja? Mikään ei vituta niin paljon kuin rupuisiksi menneet ruuvinkannat muuten siistissä pyörässä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Niin, se mikä on kriteerinä "tallissa tapahtuvalle ruuvaamiselle". Mitä ilmeisimmin nuo on toimivia koska niitä käyttäneillä ei ole pahaa sanottavaa niistä. Mun rajallinen työkalusto käsittää muutaman millisen ja tuumasen hylsysarjan kuuskanttisilla hylsyillä. Satunnaisesti on kuitenkin tilanteita joissa pitäis olla ulko-Torx tai 12-kantti ja muutoinkin tilanteita joissa ei ruuvattavaan kohteeseen tarvitse käyttää runsasta voimaa jolloin tuollainen "fit's most" setti kuulostaa vähintäinkin hyvältä lisältä työkalustoon. Varsinkin jotain tyypillistä vanhaa sekametelisoppaa purkaessa tuollainen lienee hyvä kun sekasin on niin tuumaisia kuin millisiä "likimain samankokoisia" ruuveja&muttereit pitämässä esinettä koossa.

Suomalais-ugrilaiset mettä ja parkkisremontit pitäis pystyy välttämään, eli vaikka pidän perustyökalustoa myös mukana, niin perusajatus on kyllä hoitaa ruuvaamiset talliksi luokiteltavissa olosuhteissa.(Olohuone olis mukava mesta ruuvata mutta hallitus ei suostu ja kolme kierrost kierrerappui vaikeuttaa ruuvattavan toimitust olohuoneeseen)

nicnac

Mulla on IKH:n tuollainen multihylsy satsi...en nyt niin vakuuttunut ole niistä. Toimii hyvin 12-kanttisiin, mutta normi kuuskanttisia kun kunnolla vääntää niin tuntuu käteen alkavaa luistoa. En oo siis yhtäkään mutteria nuolla oo nulpannut enkä ajatellutkaan nulpata, koska löytyy kyllä normi kuuskanttiset hylsytkin(onneksi). Hyvää sarjassa oli räikät(näitä käytänkin aina) ja siihen se hyvä mun mielestä loppuu...