Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

VOESin toiminnasta

Aloittaja JPP, 30 elokuu 10, 21:03:46

« edellinen - seuraava »

JPP

Oonko oikeilla jäljillä että tuo mun VOES olisi jäänyt "ennakko" asentoon? Kun pyörä ei ole käynnissä ja kun voesin sytkäboksille menevän johdon ottaa pois (toinen maadoitettu runkoon) ja laittaa virtamittarin akun plussan ja johdon väliin niin jännite kulkee läpi ja mittari näyttää 12V. Eikö voesin virtapiirin pitäisi olla ilman kaasarin alipainetta auki eli virta ei mene läpi.

Kun pyörä on käynnissä ja sytkäboksille menevän johdon ottaa pois niin sytytys kääntyy myöhäiselle ja tyhjäkäynti tippuu.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JPP - 30 elokuu 10, 21:03:46...Kun pyörä on käynnissä ja sytkäboksille menevän johdon ottaa pois niin sytytys kääntyy myöhäiselle ja tyhjäkäynti tippuu.

No näinhän sen pitäisikin toimia. Eli tyhjäkäynnillä VOES vetää ennakot aikaiselle ja kun käännät kaasun auki niin sitten taas myöhäisemmälle käyrälle. Toi mittaustapa on kyllä vähän outo, en ymmärrä miten olet oikein mittaria käyttänyt. Otapa VOES:n molemmat johdot irti ja mittari summeriasentoon. Samalla kun mittaat niin imaiset kevyesti VOES:n letkusta - jos tapahtuu muutosta niin alipainekello on kunnossa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

#2
Pitää huomenna vielä mittailla lisää. Ite yritin järkeillä että kun imusarjassa ei alipainetta niin VOESin pitäisi olla "auki" eikä kiinni eli jännitteen ei pitäis mennä läpi. Pitäisi kai siis olla myöhäisemmällä käyrällä aina käynnistyksessä automaattisesti. Tyhjäkäynnillä ollessaan sitten taas aikaisemmalla käyrällä, kuten se onkin. Tuntuu vaan että se on sillä aikaisella myös kaasutellessa paikallaan, vaikka alipaineen pitäis vähentyä kun kaasua aukaisee ja VOESin pitäis silloin mennä sille myöhäisemmällä käyrälle.

edit: Sain pelaamaan oikein putsaamalla CRC:llä.