Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Starttiko vainaa ?

Aloittaja Jarkka, 28 maaliskuu 10, 19:04:02

« edellinen - seuraava »

Jake

Lainaus käyttäjältä: mopopoika -65 - 01 heinäkuu 10, 09:19:22
Eikö Sportsterissa pitäisi olla 19 AH:n akku...

Onhan maajohdon ja rungon välistä maalit pois? Kerran mulla oli maajohdossa ja rungon välissä huono kontakti ja virta etsi tiensä maajohdon eristeen läpi. Savun aikaan saaminen vaati toisesta akusta lisävirtaa.

Koitin tuota sportin vakioakun tyyppiä netistä haeskella, mutta huonoin tuloksin. Siksipä kopioin täältä ton Yasan koodin ja sen kanssa menin kauppaan.

Maajohdon kiinnityspinta on putsattu.

Ei kai tässä auta muu kuin matkustaa akkukaupoille alan liikkeeseen..

Hemuli

Mulla on itse asiassa omassa sportissa justiinsa toi Yuasan YTZ14S, koneessa varmasti enemmän ruttua kuin konversiokoneessa ja starttina sama Ultiman versio. Sen takia juuri tuo akku että se on tuon kokoisista ehdottomasti tehokkain ja tuossa pyörässä akulle ei ole varattu liiemmälti tilaa.

MUTTA - toi Yuasa maksaa ohjehinnaltaan 200â,¬ kun muita "samanlaisia" saa neljälläkympillä. Pähkäilin suurta hintaeroa aikani kunnes totesin että jotain perusteita sille täytyy olla. Lopulta löysin Yuasan Saksasta 120 eurolla.

Eikä muuten ole ollut mitään ongelmia startata Sportsteria, ei vaikka joutuisi vähän sahaamaankin. Jos vaan mahtuu niin osta ihmeessä H-D:n orkkisakku, jos taas haluat mahdollisimman pienen ja tehokkaan niin silloin YTZ14S on oiva vaihtoehto.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Tuskin sun ongelmaan liittyy. Itselle kun tehtiin Spock motorissa aikoinaan vastaava konversio samoilla männillä niin laitettiin puolipuristajat kansiin, startin & akun säästämiseks. Hyvin toimii-lähtee ihan bilteman halpis akullakin.
HOG Forever Forever HOG

Jake

Sain paikallisesta mukavasti Yuasan YTX20-BS-akun. Akku on 18Ah. Saan viedä sen takaisin jos ei vörki. Ilmeisesti sportin oikea koodi olis ollut YTX20HL-BS, mutta sellaista ei hyllyssä ollut.

Pyörään mahtuu isokin akku, niin eipä hätiä sen puoleen. Hinta oli rapsakat 130â,¬, mutta jos sillä ongelma ratkeaa, niin ei haittaa yhtään.

rodchop: tulpat kun on pois, niin pikkuakuillakin pyörittää jouheasti.

Hemuli

No tottakai se pyörii ilman tulppia helposti kun ei ole puristuksia ollenkaan... Muuten olen kyllä sitä mieltä että vakiokokoinen 1200 sportti ei puolipuristajia kaipaa.

YTX20-BS ja YTX20HL-BS ero taitaa olla napaisuuden kätisyydessä. -97 ja uudemmat on toisin päin, plussa konetta vasten.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 heinäkuu 10, 15:24:46
YTX20-BS ja YTX20HL-BS ero taitaa olla napaisuuden kätisyydessä. -97 ja uudemmat on toisin päin, plussa konetta vasten.

Näin minäkin pähkäilin. Napaisuus on just tossa mun pyörään sopiva. Tilaa jäykkäperässä on akulle riittävästi, mutta kiinnitykseen en vielä ole keksinyt näppärää ratkaisua.

Kiitos Hemuli ja muut avusta jälleen. 

Jake

Jatketaanpa taas aiheella:
Startti Ultiman viime kesänä ostettu, akku Yuasa (testattu, ehjä), kaapelit korjatut, liitokset ok., virtalukko uusi. Toiminut viime lauantaihin saakka. Lauantaina startatessa ei tapahtunut mitään, mutta virta-avainta renkattuani kone käynnistyi, mutta startti pyöritti ikäänkuin kankeasti (tehnyt sitä pari kertaa aiemminkin). Lauantain jälkeen ei ole enää käynnistynyt. Solenoidi vaan napsuu. Onko uusi startti siis jo rikki?

Jake

Solenoidin puolelta löytyi tällainen näky:

Sisälle päässy vesi ja moska sitten hapettanut pinnat ja estänyt virran kulun (i hope).

BrakeCleanerin jäljiltä:

Hassua, että kumitiiviste oli ihan ehjä ja ruuvitkin suhteellisen kireellä.
Sitte vaan elbowgreasea ja hiovia ja hinkkaavia toimenpiteitä..

Jake

No saihan minä sen pärähtämään käymään. Sitte kiinnitin pakoputken takas, eikä se sitten enää lähtenytkään  >:( Napsuu vaan samalla tavalla perkele! Akku on nyt latauksessa ja huomenna uudestaan, mutta oisko tässä nyt jotain, mitä en hoksannut?
Putsasin siis nuo kuparikontaktit ja siivosin kyönän sisältä veke ja laitoin vaan osat kasaan.

Jake

Jaa.. ite starttinappula? Välillä tuntuu, että ne käsihallintalaitteiden johdot elää omaa elämää siellä stongan sisällä. Pitäiskös se kotelo taas avata..