Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pikaista apua evo-sportin sähköihin

Aloittaja jyrggä, 08 kesäkuu 10, 22:04:15

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Tarkotus vähän pelkistää ja siivota (edellisen sepän jäljiltä) emännän sportin sähköjä. Kaikki ns. turha pois. Syttypoksilta lähtee 7 johtoa. Mikä mihinkin? Pyörä on ´91 883cc. Pitäisikö tuon ikäisessä olla se ns. kaatumistunnistin?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Ei ole tuon ikäisessä Bank Angle Sensoria, ne seitsemän piuhaa reissaa sytkäboksin, sytkäanturin, VOES:n ja puolan väliä. Jos haluat yksinkertaista niin hommaa joku aftermarketsytkä - pääset eroon erillisestä boksista ja johtojenkin määrä putoaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Tankin alla on joku möykky, johon menee boksilta piuha (muistaakseni vihreä), ja jatkuu siitä ehkä maihin. Ehkä siksi, että tuo(kin) johto roikuu irtonaisena liitin paikallaan. Mikä tuo kikkare mahtaa olla?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Se on VOES (Vacuum Operated Electrical Switch) joka säätelee sytytysennakkoa. Ei kannata poistaa, se nimittäin säästää polttoainetta kääntäen sytkää aikaisemmalle kun ajetaan pintakaasulla. Sitten kun konetta kuormitetaan niin sytkä säätyy myöhäisemmälle säästäen moottoria.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

ok, hyvä tietää! Kuuluuko tuon toisen johdon siitä voesilta siis mennä maihin?
Ei sulla tai kellään sattuis olemaan kytkentäkaaviota tuosta boksista?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jyrggä

Niin joo, empä oo muistanu tähän päivittää. Nyt on piuhoja huomattavasti vähemmän. Kai se on jo 3000km kerenny ajaa kesäkuun jälkeen, ja pelaa ku pikkuset tytöt. Laitoin kärjet.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!