Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikä tappoi kärjet/konkan?

Aloittaja KvL, 08 heinäkuu 10, 17:39:37

« edellinen - seuraava »

KvL

Jätti soveli tielle tuossa männä viikolla, 110km oli jo lenkkeilty ja himaan päin jo olin matkalla.

Alkoi rynkytellä pikkuhiljaa voimistuen, kunnes parin kilsan jälkeen pitikin bussipysäkille pysähtyä ihmettelemään, sammahti heti kun päästi kaasun irti. (Ainoat avuntarpeen kysyjät oli muuten pari nuorta neitiä autolla vaikka motoristia meni ohi kymmeniä, jokunen HD:kin  >:(  )

Eipä lähteny enää käyntiin vaikka kuin potki, pari kertaa tussahti ja kerran kävikin jokusen sekunnin.
Eiku hakemaan peräkärryllä himaan.

Ja tutkimaan, kipinää tulee (vaihdoin suht tuoreet tulpat varuilta) ja bensaa saa. Tuossa puolakin tuli mittailtua, kokeiltua toisilla tulpanjohdoilla, sähköt kauttaaltaan mittailin, venttiilinvälyksetkin katoin, kärjistä väli tuli tarkisteltua.

Ja ei mitään.

Tuossa tovi sitten vaihdoin sen laakeroidun ennakonsäätimen ja samassa uudet kärjet+konkan (Accel) niin en niitä epäillytkään.

Mutta kun konstit oli loppu niin tuikkasin vanhat kärjet/konkan paikalleen, ja avot, pamahti hienosti tulille.

Eli kerkesin noilla uusilla kärjillä päräyttelemään 140km ja kuolivat. Mistäköhän moinen johtuu vai tuliko maanantaikappale vastaan? Ja vielä ihmetyttää kun antoivat kumminkin kipunaa, ei vissiin tarpeeksi voimakasta....?

Kaikenlaista harmia.


rodchop

Mulla pari konkkaa joskus menny kun päässy vettä kärkikoppaan esim. Pesun aikana ja lyöny pyörän käyntiin, seuraavalla käynnistys kerralla ollu konkka pimeenä. Huomaa siitä että kipinä itse tulpissa huononee, ja vastaavasti kasvaa kärkien välissä.
Pidän aina vara kärkiä, konkkaa & tulppia mukana. Oon huomannu noissa kärjissä eroja jotkut eivät kohtaa toisiaan keskitetysti, vaan esim. puoliksi, konkissa esim. Blue Strike vaikuttanu hyvältä.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Konkat voi olla pimeitä suoraan hyllystä, sanoisin että sulle vaan sattui maanantaikappale.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Mulla kesti vinkuintialainen konkka 500 kilsaa. Alko pikkuhiljaa pätkimään aina vaan alemmilla kierroksilla samaan tapaan kuin heikolla akulla. Pidemällä reisulla olis käyny kuten KvL:lle.
Blue Streakin (vai Strike?) kärkiä/konkkia ovat kehuneet muutkin. Ittellä Accel.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

KvL

Saakos noita konkkia erikseen?
Kärjet on ihan jees, ei nyt niitä tarttis uusia, jos läjän konkkia laittais sivulaukkuun.

Jack

Flatheads!!!

j

Moro.

Kun et kerran ole vaihtanut puolaa, niin menköön vaan yhtenä opettavaisena kokemuksena:

Kutakuinkin samat oireet ja kilsat sen jälkeen kun vaihdoin uuden puolan (ilman että tarkistin sen sopivuutta kärkisytkälle). Konkan vaihdon jälkeen kulki taas vähän toistasataa kilsaa ja sama veivuu uudestaan...
Se oli sen kesän kiintiö-peräkärryreissu. Näistä onneksi oppii.

jussi

KvL

Lainaus käyttäjältä: j - 09 heinäkuu 10, 21:25:35
Moro.

Kun et kerran ole vaihtanut puolaa, niin menköön vaan yhtenä opettavaisena kokemuksena:

Kutakuinkin samat oireet ja kilsat sen jälkeen kun vaihdoin uuden puolan (ilman että tarkistin sen sopivuutta kärkisytkälle). Konkan vaihdon jälkeen kulki taas vähän toistasataa kilsaa ja sama veivuu uudestaan...
Se oli sen kesän kiintiö-peräkärryreissu. Näistä onneksi oppii.

jussi

Aa jäi mainitsematta, puola on uusi, andrews & 5 ohm.
Sekin tuli tosiaankin varuilta mitattua, on ok.

rautapannu

juu itellä on noist vinkuintia konkista huonoi kokemuksii kipee nilkka ja haljennu kiksinkoppa!! sama kärjissä kerran meni päälepäin ei mitään vikaa mut eipä vaa tuu kipuna!! accelin paketti on toiminunna hyvin tosin kerran yhdet kärjet räjähti 500 kilsan jälkeen kappeleiksi oon joka talvi vaihtanu konkan&kärjet ja työkalurullassa on ollut aina uudet varalle ja ain on kotiin päästy??

j

Lainaa
Aa jäi mainitsematta, puola on uusi, andrews & 5 ohm.
Sekin tuli tosiaankin varuilta mitattua, on ok.

Joo... ohmit aineskin pitäs olla kohdallaan. Kuulosti vaan niin tutulta.
j

jyrggä

Sot pojat on kertoneet että kärkisytkälle pitäisi aina olla kupariset tai rautasydämmiset tulpanjohdot. Kuulemma jos siellä on vastusta niin tappaa konkkia/puolia. Ite oon käyttäny H-D:n omia konkkia, maksaa jonku 10e kai vs. Kiinan konkka 2e, mutta eipä noita ole kyllä hajonnutkaan.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jack

ei ne johdot kärkien kanssa niin tarkkaa ole, magneetot on eri asia, ettei tulis ihan essonbaarijuttua....kun kerran netissä luku jne.
Flatheads!!!