Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Turbo BoBBerSter

Aloittaja jorttu, 10 maaliskuu 14, 11:15:15

« edellinen - seuraava »

Smokie

GT12 ei sovi polkupyörää tehokkaampiin vehkeisiin. Korotuspalat on ihan OK vaikka kaiken taiteen sääntöjen vastaiset ovatkin. Pakkohan kohokammioon on pitot-putkella vedellä, muuten menee laihalle ahdoilla. Eller hur?

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 28 syyskuu 15, 20:24:22

Voiskos puristussuhteen alentamiseen käyttää snadeja korotuspaloja pyttyjen alla?

kannet etääntyy toisistaan, saako imusarjaa tiiviiksi?

jorttu

Emmää kyllä laittas sellasii korotuspaloja.. Tulee esim tossa imusarjassa sit hankaluuksia.. Noita porsterin kansia on niin paljon markkinoilla ja ei maksakkaa käytettynä juuri mitään niin vaik ostaa eriksee kannet palotilojen laajentamista varten.

JKKo

Mulla tais olla vielä yks ylikoko pytyissä käyttämättä ja ainakin Wisecolla on 8,5 puristeiset konversiomännät. Lähtee se niinkin liika puristelu. Purku on kovassa vauhdissa jo.

Niin, mitenkäs paljon sitä kaasutinta piti suuttimien osalta muokata?
883/1200/turbo

jorttu

en muista kyllä yhtään mitä kokoa on mulla, mut sehä on tässävaiheessa pieni sivuseikka vielä  ;D sitä kannattee miettiä sitte ku alkaa koneelle antaa happee ja tunnustella säätöjä!

Wii

Pistä JKKo oma projekti kertomus pystyyn, olisi hyvä nähdä miten tuommonen turbotin rakennellaan kun en asista juuri ymmärrä... mutta tehoa voisi aina olla lisää  ;)

jorttu

Olis mielenkiintonen nähä jäbän touhuja. Jos et erillistä topikkia laita nii uppaa tähän vaikka muutamia kuvia!

JKKo

Kyllä mä yritän dokumentoida tästä opitusta jotakin seuraajille varotukseksi. Toistaiseksi olen vasta purkamassa kampetta löytääkseni omituisen "lähtee käyntiin vain yhdellä ja hetken päästä käy kaikilla" takapytystä. Ajoneuvojen määrä oli sellainen just nyt, että saatoin päättää Sportsterin (ja Dartin) osalta niiden siirtyneen 'ylempään harrasteajoneuvoluokkaan', eli voin tehdä muutoksia aikataulussa ja tavalla, jotka eivät edistä niiden päivittäistä käyttöä.

Saattaa tulla vielä eteen osaavien käsien vuokraaminen. Ei ole välineitä eikä osaamista ihan kaikkeen metallityöhön. Sen verran on, että saanen heppailtua kasalle pakosarjan. Siitähän tää vähän niin kuin lähti liikkeelle.
883/1200/turbo

Kiwi

Sulla on siis ruisku dartti mutta teet turbo sportsteria kaasarilla ???

JKKo

Joo. Oli mulla joskus Buellin ruiskurunko suuttimineen odottamassa vuoroaan. Sitten ruususen unta uinunut Darttini, motivaation puuttesssa latoon säilötty, palasi ja ... kun sen moottorinrakennus oli mennyt koneistamosta tilatun höyläyksen ansiosta ohi siitä, mistä bensalla selviää ja ei ollut sopivan pientä etanolikaasaria ja oli Cliffordin alumiininen imusarja ja...

http://slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=53817

Sportsteri sai jäädä ruiskuttamatta, ruiskuneitsyys oli mennyt toisaalla. Buellin osa meni toisaalle ja olen seurannut ruiskun teon ja jopa pyörästä pois purkamisen!

Mun ruiskuprojekti oli yllättävän joutuisa sen jälkeen kun sain rautatavarat asennettua. Mä osaisin jo ohjelmoida megasquirtin. Ehkä joskus sen teenkin.

Nyt kiinnostaa lähinnä toi ahtaminen itsessään.

883/1200/turbo

Smokie

Ei kaasarissa mitään väärää ole. Megasquirtin ohjelmoinnista uneksiminen ja käytännössä tekeminen on 2 eri asiaa, mun ainakin piti hakata päätä seinään aika rajusti. No mä olenkin vähän liian innokas ja tyhmä. Nykyään varmaan enempi vain tyhmä. Edelleen olen sitä mieltä että älä edes mieti sitä GT12 fööniä.