Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Symboliikka pyöräskenessä

Aloittaja streamliner, 21 heinäkuu 12, 14:25:35

« edellinen - seuraava »

Miska

Lainaus käyttäjältä: Katya - 20 elokuu 12, 09:27:40

...Pitääköhän tässä alkaa pohtia uudelleen pyörän väriuudistusta   ;)

No jos et meinaa ajaa kisaa niin tuskin tarvitsee. Siis mikäli tuo petejiiin veikkaus uskomuksen alkuperästä pitää paikkansa.
-Just another guy on the lost highway-

Kiwi

Mulla ainaki vihree autoki tuotti huonoo onnee, en suosittele vaikka siisti oliki...

JaZZo

Pyörä ja kypärä molemmat vihreitä, mutta minäpä olenkin uhmakas enkä välitä uskomuksista  :P
Shovelpiä

mielikuva

British racing green. Selvii miksi ei kulje/toimi. Yrittäkää itse tehdä sumussa auto. Taikka moottoripyörä.  ;D

JPP

Lainaus käyttäjältä: Miska - 19 elokuu 12, 16:01:41

Muistan kuulleeni, että vihreä väri moottoripyörässä tietäisi huonoa onnea. Onkohan kellään mitään hajua, että mistä moinen uskomus johtaa juurensa?

+ WW2 sotapyörät oli vihreitä ja ei tainnut sen jälkeen olla ko. väri oikein suosiossa sodasta palanneiden kesken.

leafhill

Mä oon kuullu kolme eri versiota.
-HD:n kisatallin onni kääntyi parempaan, heti kun luovuttiin vihreästä väristä, joskus 20-30 luvun vaihteessa.
-Brittipyörien "british racing green" tiesi kilpailuissa "huonoa onnea HD:lle", eli hävittiin ajot.
-Sota pyörät on vihreitä, monelle tuli sodassa se viimeinen ajomatka.
Maalasin moponi vihreeksi, jotta voin aina syyttää väriä, kun kone hajoaa tienposkeen.  ;D

Tuomo

wikipedia tarjoilee syvimmän analyysin myös tässä asiassa

LainaaGreen is also known to have signified witchcraft, devilry and evil for its association with faeries and spirits of early English folklore. It also had an association with decay and toxicity.[47] Actor Bela Lugosi wore green-hued makeup for the role of Dracula in the 1927â€"28 Broadway stage production.[48] A green tinge in the skin is sometimes associated with nausea and sickness.[49] A physically ill person is said to look green around the gills.[2] The color, when combined with gold, is seen as representing the fading of youth.[50] In the Celtic tradition, green was avoided in clothing for its superstitious association with misfortune and death.[51][52] Green is thought to be an unlucky color in British and British-derived cultures,[53] where green cars, wedding dresses, and theater costumes are all the objects of superstition.[54] Spider-Man villains were often colored green to represent a contrast to the hero's red.[55] In some Far East cultures the color green is often used as a symbol of sickness and/or nausea.[56]

callahan

Uskon jutut on vahvoja. Joissain on perääkin niissä uskomuksissa meinaan. Jotkut uskovat aijanseipääseen, vaikka epäillen niin sitä en tuomihe.  :o
Minä ainakin uskon Herraan jonka elokuvista sain jo nuorena positiivisia elämyksiä ;D
Se on vissi.
- In MMAF we trust -

Psycholasse

Mä kuulin kerran että kun pyörä on vihreä niin se on kwakasaki. Näin mulle sanottiin kun omistin vihreän sportin.

Lasse

Natking

Heti kun maalasin pyoran vihreeksi niin voitin Ruotsin mestaruuden!
Just trying to be different (like everyone else)

Make

Hyvä tavaton! Niin tietysti! Miksen heti ymmärtänyt? Uljas soturi ja vankkumaton hyvyyden puolustaja. Hän kantaa tunnuksenaan bikerten merkkiä.

Greatest enemy of freedom is satisfied slave

kessu