The end of choppers?

Aloittaja arvo, 29 helmikuu 12, 20:31:21

« edellinen - seuraava »

Jussi

Rekoista en tiedä, mutta itse aiheeseen liittyen, ohessa käsittääkseni Ruotsalaisen SMC:n tiedote, jota ainakin Hogtech on jakanut. Välillä kovin ristiriitaista tietoa tästäkin asiasta. Mainitaan tuossa Smotokin.

Jukka

Kiitso Tuusulan Bonelle infosta ja johdatuksesta asiaan.

Mutta eikös tää melko sekavalta vaikuta. Yks sanoo toista ja toinen kolmatta. Eli Motorcycle action group tuntuu ottavan asian ongelmana, kun taas Sveriges Motorcyclister ei taida nähdä mitään sellaista.

Tsekatkaapa rinnan
http://www.mag-uk.org/en/newsdetail/a6942
ja
http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Chopprar-ska-inte-forbjudas-i-EU/#.T1hwQcrm5A8.facebook
pointtina artiklan 18 sisältö.

Svmc:n tulkinta  löytyy englanniksi Hogtech ab:n Facepuke-saitilta.

Totuus on tuolla jossakin. Mitenköhän sais sen hännästä kiinni?

Tuusulan T-Bone

Villakoiran ydin on se, että edes Brysselin jengi ei käsitä, mitä ovat tekemässä. Eivät itsekään ymmärrä insinööriaivoillaan kehittelemänsä systeemin kaikkia seuraamuksia. Mulle ne hokee sähköpostissa koko ajan, että ei EU oo rakentelua kieltämässä ja että kaikenlaisille pyörille on paikkansa, mutta miten, se on epäselvää.

Tää uutisointi on jotenki huvittavaa. Ulkopuoliset yrittää ymmärtää systeemiä, jota edes systeemin laatija ei ymmärrä, ja sitten kirjoitellaan juttuja medioihin. Yksi näkee peikkoja kaikkialla, toisten mielestä ne ovat taruolentoja...

Mä jatkan "mielenkiintoista" keskustelua herra Guido Gielenin kanssa. Katotaan, josko tästä sais jotain tolkkua.
Long John Stroker

Jussi

Niille, jotka eivät ole facepuukissa, SMC:n yksisivuinen tulkinta on myös tuossa mun edellisessä viestissä, mutta näkyy näköjään vain kirjautuneena. Nappasin Hogtechin sivulta.

Ristiriitaistahan tämä uutisointi välillä on. MAG tuntuu olevan hyvinkin aktiivinen ja pyrkii myös tiedottamaan, samoin näyttää välillä toimivan SMC. Pahintahan koko jutussa on, jos ei mistään valu mitään tietoa asioista.

Tuusulan T-Bone

Tänään tuli vietettyä aikaa niinkin hohdokkaassa mestassa kuin Liikenne- ja viestintäministeriössä. Vaihteeksi vähemmän huonoja uutisia, joista tarkemmin MMAF:n taululla. Tämän ketjun aiheeseen todettakoon, että yksittäishyväksyntä- ja muutoskatsastusvaatimukset jäävät jatkossakin kansalliseen päätösvaltaan, joten ei se kopterinrakennus ainakaan Suomesta mihinkään katoa.

Saattaa olla myös, että eivät nuo slalomit ja muut kotkotukset ihan sellaisenaan tule myöskään tyyppihyväksyntävaatimuksiin. Oli nimittäin valmistajia edustanut ACEM älähtänyt asiaa koskevassa palaverissä. Samoin esimerkiksi Engelsmannit olivat ehdottaneet luopumista koko säädösviritelmästä, ellei komissio voi osoittaa sille jotain järkeviä perusteluja. Koska sellaisiksi ei lasketa Stetson-Harrison-menetelmällä tuotettuja perusteluja, tilanne näyttäisi vähemmän huonolta kuin mitä SMC:t sun muut kohu-uutisina julkaisevat.

Jos jotakuta kiinnostaa, asiaa käsitelleen kokouksen pöytäkirjaluonnos löytyy täältä:

http://circa.europa.eu/Public/irc/enterprise/automotive/library?l=/mcwg_motorcycle/2011_meeting_december_20/mcwg_minutes_2011/_EN_1.0_&a=d

Slalomnäytelmä alkaa sivulta 13, kolmas kappale. Muutenkin yleisvaikutelma on, että sellaisinaan komission ehdotukset eivät kelvanneet oikein missään kohtaa. Se on hyvä uutinen, koska se kertoo siitä, että kaikki eivät ole menettäneet järkeään...
Long John Stroker

Don Quijote

Lisää mustia pilviä rakentelun taivaalle. Jutussa puhutaan autoista mutta samassa veneessä tässä, ainakin osittain, ollaan... Mitä vielä  ::) :o

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2199311/Millions-modified-classic-cars-banned-roads-meddling-European-Union-try-shake-MOT-rules.html#ixzz25sWizWzM
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kiwi

Tuli tosta mieleen, että menis mun autoilu aika kalliiks, pitäis hankkia ponin alle TRX vanteet ja ajella pelkästään niillä, ja ne kun on niin ihanan halpoja ne renkaat... Muutenki noi uudet laki ehdotukset tuntuu olevan täyttä paskaa.

Tuusulan T-Bone

Toi nyt ei mee ihan noin niinkuin Imperiumin media kirjoittaa. Mutta paska juttu tuo silti on.

Hupaisinta luettavaa oli noi kommentit. Kaiken lisäksi olen kommentoineiden kanssa samaa mieltä. ;D
Long John Stroker