Offset ratas...

Aloittaja -mikko-, 16 lokakuu 10, 10:45:11

« edellinen - seuraava »

-mikko-

Dynaan (-98) ajattelin laittaa taakse 180 tai 200 leveän renkaan jos JMC:n swingiin mahtuu...
Homman suunnittelin hoitavani offset rattaalla je ketjuilla. Nyt heräsi pari kymysystä ::)

Rattaan ajattelin ostaa valmiina jos mitat sattuu, jos ei niin sitten muokattava itse.

Onko rattaan offset mitta ilmoitettu rattaan vaihdelaatikon puoleisesta pinnasta vai rattaan keskeltä? Vai onko offset mitta ilmoitettu hihnapyörän keskeltä? Toisaalta mitään muitakaan rattaan mittoja ei ole (piikkejä lukuunottamatta) ilmoitettu. Eli onko "vakioratas" ihan vain tuon 530:n ketjun levyinen suora kiekko? Kuinka paljon offsettia "kärsii" ottaa ettei akselin laakerointi turhaan kärsi?

Hihnapyörän ulkopinnasta voisi enskaa levittämättä ottaa ratasta muutaman millin vielä ulospäin, ainakin näin pikaisesti vilkaistuna...

- shine can never replace attitude -

valkama

Tuossa on mitattu offset ratasta ja toi on 1". Selventää varmaan aika hyvin http://www.thehawgpen.net/wp-content/uploads/2010/06/harley-davidson-1471711205862598920.jpg

Moni on ameeriikoissa tehnyt jopa 250mm takarenkaan ilman laakeritukea offset palikkaan. Offset rattaita löytyy aika kivasti tuonne 2" asti, itse olen etsinyt 2.8-2.9" mutta eipä oikein löydy. Joten kaveri lupasi tehdä sellasen parista orkkikesta ja vahvaseinäisestä putkestä. Sitten pitää vielä tehdä tuki laakerilla.
Jenkeistä jos tilaa niin isoilla offset rattailla hinnat on siinä 250-400e välissä koska ei ole hylly tavaraa. Aika suolanen hinta rattaasta :D