fxr ja Odyssey -akut, mikä on oikea malli?

Aloittaja SanttuS, 13 joulukuu 09, 21:46:22

« edellinen - seuraava »

SanttuS

Iltaa,
Mikä on oikea Odyssey / Hawker akkujen malli mun fxr:ään ( 1985 )?
Osa nettisivuista väittää että malli 535, mutta sitten taas esim W&W:n kataloogi että 625. Siis häh?
Kokoero ei ole valtava, mutta kuitenkin...
Sen verran yritin asiaa tutkia, että samoja akkuja suositellaan mille tahansa fxr:än vuosimallille, joten ilmeisesti muutoksia fyysisessä akkutelineessä ei ole vuosien varrella tapahtunut?

Mitenkäs sitten ne kokemukset kyseisistä akuista? Ovatko hintansa arvoisia?
Nyt sitten niitä käytännön kokemuksia, ei arvailuja.
-Santtu-
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Hemuli

FXR:ään kuuluu se korkeampi malli, leveämpi ja matalampi sopii myös mutta se on tarkoitettu Softailiin ja vaatii FXR:n orkkiskiinnityksellä vähän palikkaa väliin. Mulla oli tuollainen matalampi omassa FXR:ssä kun ei sattunut sitä oikeaa juuri silloin olemaan hyllyssä. Viiskolmevitosta tarjotaan myös Odysseyn omilla sivuilla: http://www.odysseybatteries.com/battery/pc535.htm

Sanovat noista Odysseyksista että ne antaa niin huimasti virtaa ulos käynnistyshetkellä että niillä pitäisi sen jälkeen ajella vähän enemmän kuin nakkikiskalle ja takaisin. Sen takia se ei varmaan toiminut meikäläisen käytössä, koko ajan sai olla laturin päässä. Sitten hommasin tehtaan orkkisakun joka toimi moitteettomasti - taitaa toimia vieläkin - ja Odyssey meni kaverin softailiin jossa 120cid monsterimoottori. Kuului pelaavan vaikka koneessa ei ollut edes puolipuristajia. Itse kyllä luotan tehtaan akkuihin tästä lähtien.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

SanttuS

Ok, kiitos Hemuli.
Hmm, täytyy sitten vielä punnita noita vaihtoehtoja...mulla kun noi ajot on nykyään nimenomaan tota "nakkikiskakurvailua" ;)
Kukas noi HD-akut muuten valmistaa? Ihan vaan knoppitietona?
Mistäs tollanen kannattais hakea - HD Center? Hinta?

-Santtu-

MAINOS: Myynnissä Zodiac sähköpääkeskus, kts. myyntipalsta
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Hemuli

HD-akku maksaa Suomessa päälle 200â,¬, ulkomailla sitten vähän vähemmän. Jos ei muuta tilattavaa ole niin kannattanee ostaa se täältä. Näyttää akkuja olevan kaikilla diilereillä, myös Hotbikessa.

Aika yleinen mielipide on, että jos ei mitään muuta kannata ostaa tehtaan alkuperäisosana niin akut ja toisiovedon remmit on laadultaan parhaita OEM-osina.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lohis

Moro

Olin viime keväänä ostamassa myös Odysseus-akkua. Hot bikessa kuitenkin ylipuhuivat ostamaan orkkis-akun, koska kestää pitempään, on halvempi ja em. lyhyen matkan ajeluissa pelaa paremmin. Starttiongelmat ovat enään vain muisto. Kavereilla on samanlaisia pattereita ollut jo kohta kymmenen vuotta käytössä eikä vielä ole loppua näkyvissä. Itse ostin vielä ylläpitolaturin, jonka mukana tuli johtosarja, joka asennetaan akunnapoihin. Nyt kun tietää että pyörä seisoo vähänkin pitempään, niin akkulaturista vaan piuha kiinni satulan alle asennettuun töpsöliin ja masiina on aina lähtökunnossa.
Kustannusta kertyi 220 e akku ja 60 e laturi. Tuon laturin käytöllä pystyy kuulemma pidentämään akun ikää useilla vuosilla.
Minun pyörässäni (80" Shovel) startin tehottomuus oli ainainen riesa, mutta nyt kyllä pelaa eikä ole takunnut vaikka olisi ajellut kuinka lyhyitä matkoja.
Niin ja se akun valmistusmaa on oikein USA.