Finnbikers

Tekniikka / Muut => Ensiöveto / Kytkin => Aiheen aloitti: bulutaurus - 05 tammikuu 14, 22:14:44

Otsikko: Softailin enska koppien tiivarit
Kirjoitti: bulutaurus - 05 tammikuu 14, 22:14:44
Purkuun menee tihnii öljyä pikkasen =( onks porukka kokoillu koppia tiiviste / taso liimalla vaii onkko tiivareilla suoraan paras koota.??
Otsikko: Vs: Softailin enska koppien tiivarit
Kirjoitti: Hemuli - 05 tammikuu 14, 22:57:51
Tiivisteliimat pitäisi kieltää lailla. Jos olet ikinä joutunut purkamaan laitetta joka on sellaisella kasattu ymmärtäisit mitä tarkoitan. Sen lisäksi että osien irrottamiseen tarvitaan runsasta väkivaltaa, on enemmän kuin todennäköistä että niitä helvetin silikonimakkaroita on tursunut joka puolelle ja ne sitten kiertää iloisesti pitkin poikin kytkintä ja enskavetoa. Tai moottorin öljynkiertoa jos sitä on käytetty koneen kasaamiseen...

Kunnollinen tiiviste paikalleen sen jälkeen kun olet huolellisesti puhdistanut kopat (naarmuttamatta niitä) vanhoista tiivistejämistä. Itse olen suosinut Cometicin tiivisteitä, ne kun eivät tartu osiin kiinni vaan purkaminen on lastenleikkiä seuraavalla kerralla. Lisäksi ne voi hätätapauksissa käyttää uudestaankin jos uutta tiivistettä ei satu olemaan hollilla.
Otsikko: Vs: Softailin enska koppien tiivarit
Kirjoitti: ma^ko - 05 tammikuu 14, 23:07:07
Ja jos joutuu kokoamaan "instant gasget" ratkasulla, niin levittää toiseen pintaan tasaisen, ohuen kerroksen ja antaa sen kuivanhaa elastiseen muotoonsa ennen kokoamista. Tällä välttää holtittomat purseet, säilyttää purettavuuden jne, siltikin oikea tiiviste on parempi.