Finnbikers

Tekniikka / Muut => Vaihteisto / toisioveto => Aiheen aloitti: PL - 19 marraskuu 11, 15:58:29

Otsikko: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: PL - 19 marraskuu 11, 15:58:29
Eturatasta irroittaessa, pääakselin etupuolelta paljastui tälläinen kolo/tulppa mikä oli muurattu silikonilla umpeen.
Onko tämä joku yleinen vuotokohta noissa askeissa? Ehdin jo pelästyä että on ketjut menneet joskus läpi ja tulpattu reikä silkkarilla  :)
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: rodchop - 19 marraskuu 11, 16:13:55
Joo aika helposti voivat noista akselin paista tihkua, hyva noissa silsaa olla
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: PL - 19 marraskuu 11, 22:41:40
Kiitokset tiedosta.
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: Kokkonen - 21 marraskuu 11, 08:48:04
Tuo on sivuakselin pää. Akselissa itsessään on o-rengas.
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: Rautahauli - 21 marraskuu 11, 08:59:41
Silikonia laitoin omankin lootan sivuakselin päähän, sama kuorrutus siirtäjäakselille joka on tuo pienempi ylempänä.
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: PL - 21 marraskuu 11, 16:19:02
Tuossa oli siinä ylemmässäkin silikonia, lisäksi sitä oli rattaan takana. Kiitoksia taas, tietää sitten kasatessa laittaa noihin lisätiivistystä.
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: Jarde1 - 09 joulukuu 11, 00:16:43
Oliko sulla tuossa akselissa sitä pientä kiilaa? Olen vaihtamassa omaan pyörään rattaita ja huomasin että siellä ei sitä ainakaan ollut. Netistä selatuista kuvista siellä on kyllä ollut joku kiila. Vai riippuuko tuo vuosimallista.
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: Jack - 09 joulukuu 11, 08:31:01
Toiset jättää sen kiilan pois. Ei se mitään paikallaan pidä. Jos kytkinrumpu on pyörähtäekseen akselilla, eipä ainakaan kiila katkee ja tuhoa akselia.

Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: PL - 09 joulukuu 11, 09:12:58
Kiila oli paikallaan tuossa. Hommasin rattaalle vielä mutterin missä on stefa ja o-rengas takapuolella. Tiedä sitten hillitseekö tihkumista, jää nähtäväksi...
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: Jarde1 - 09 joulukuu 11, 13:05:35
Ok. Mä en laita kiilaa kun sitä tähänkään asti ei ole ollut. Laitan kans tuon Super Nutin jos se vain mahtuu. Kotisivulla on muutama kuva tuosta akselin päästä, jos kiinnostaa.
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: rodchop - 09 joulukuu 11, 17:22:36
Lainaus käyttäjältä: Jarde1 - 09 joulukuu 11, 13:05:35
Ok. Mä en laita kiilaa kun sitä tähänkään asti ei ole ollut. Laitan kans tuon Super Nutin jos se vain mahtuu. Kotisivulla on muutama kuva tuosta akselin päästä, jos kiinnostaa.

Onko ollu ongelmia tuon skygan kaa ? (kantaa) Nayttas olevan sun piikkisika aikas urilla
Otsikko: Vs: 4 lovisen räikkälootasta?
Kirjoitti: Jarde1 - 09 joulukuu 11, 23:00:00
Kytkimen kanssa ei oo ollut mitään ongelmia, on irrottanut ihan hyvin. Ainoastaan silloin kun on startannut vaihde päällä, ja kytkin tietysti pohjassa, on vähän nytkynyt eteenpäin. Liikennevaloissakaan odotellessa ei ole ryöminyt, mutta tuosta Ramjetistä on varmasti ollut apua tuohon.
Piikkisika vaihtuu kuitenkin uuteen samalla kun kaikki on levällään.