Finnbikers

Tekniikka / Muut => Vaihteisto / toisioveto => Aiheen aloitti: Tumppi - 26 elokuu 11, 21:30:07

Otsikko: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Tumppi - 26 elokuu 11, 21:30:07
Eli pyörä seisoi jonkun viikon jonka jälkeen vaihteisto rupesi takertelemaan. Vaihteet menee päälle ja pysyy päällä hyvin, mutta vaihtaessa pienempää, vaihdepoljin tuntuu jäykältä ja vaihteita saa oikein polkaista. Lisäksi pienillä vaihteilla etenkin kakkosella rullatessa vaihdelaatikkko naksuu ihan kuin vaihde hyppisi pois päältä. Vaihdoin lootaan öljyt eikä ulos tullut mitään isompaa. Voisiko vika olla kuitenkin kytkimessä jos se ei irrota tarpeeksi? Selvää vetoa ei kytkin pohjassa ole mutta kytkinkahvaa ei tarvitse löysätä kuin milli, niin pyörä lähtee liikkeelle.
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Jack - 26 elokuu 11, 23:14:14
mäluulin että ratikoissa ei oo vaihteita...

seisoko Sportster sateessa, oisko vivustot jäykkiä?

Oletko koittanut säätää vaijeria/ kytkintä?
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Hemuli - 26 elokuu 11, 23:20:56
Ratikoissa nimenomaan ON vaihteet, niitähän näkyy joka risteyksessä ja ne määrää kumpaan suuntaan se spora lähtee ;D...

Ihan alkuun olisi mukava tietää että minkä ikäisestä Sportsterista tässä puhutaan.
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Tumppi - 27 elokuu 11, 09:45:19
Joo mut sporissa taitaa noi vaihteet toimii napista painamalla. Tässä versiossa joutuu ruttaamaan jalkapohjat verillä vaihteita silmään. Kytkintä en oo vielä koittanu säätää. Vivustoissa ei oo mitään ne toimii ihan ok. Pyörä on -91 eli eka 5-v malli. Ja pahiten prakaa just noi 1 2 ja 3. 4 ja 5 toimii hyvin. 
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Juvakka - 27 elokuu 11, 10:36:54
Onko siirtosarjat?
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Rautahauli - 27 elokuu 11, 10:38:52
Kuinkas ketjujen kireys vaikuttaa Sportsterissa vaihteiston toimintaan, olisko liian tiukalla.
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Tumppi - 27 elokuu 11, 10:47:10
On siirtosarjat. Ketjujen kireys ei ainakaan oo syynä kun ei oo ollu tapana kiristää niitä. Koskaan  ;).
Otsikko: Vs: Spora vaihteissa ongelmaa
Kirjoitti: Tumppi - 13 syyskuu 11, 10:05:41
Jees... Eli kyllähän nyt tätä vois kommentoida vielä sen verran että kytkimen säädöstä löyty ratkaisu tähän. Ei irrottanu kunnolla. Nyt vaihtaa taas normaalisti eikä rutise. Jänniä nää ameriikan laitteet...