kaikki Laverdat ei ole oransseja
(http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=279749&stc=1&d=1312134727)
(http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=279745&stc=1&d=1312134334)
Aloitit pahalla muulla.
Laverdan isot tykit pistää meikäläisen köyhyydessäni puristelemaan muniani. Ehkä parhaiten valmistettu moottoripyörä koskaan...
Kevytkustomi
(http://image.motorcyclistonline.com/f/14900903+w750+st0/122_0902_01_z+1976_ducati_900ss+left_side_view.jpg)
Ducati 900SS -76 :P Tää on jollaintapaa kovin kaunis laite alkuperäisenäkin.
Italomylly japsirungossa. Toisinpäin olisi ollut parempi...
Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 28 elokuu 11, 17:17:34
Italomylly japsirungossa. Toisinpäin olisi ollut parempi...
No Benelli Sei:nä se on käytännös toistepäin ku kone kuitenkin on levennetty Hontra ja se Benelli Sei:nkään runko ihmeen häävi ole.
Arvasin tämän vastauksen. Asia ei ole noin. Aikanaan Muuan Soichiro San osti konkurssin rajoilla hoippuvalta Benellitä koko tuotantolinjan ja myyntisopimus velvoitti että Benelli ei saa tehdä enää samaa moottoria ja kauppa on pidettävä salassa. Samoin aikoihin Benellin tehtaat, ja paljon muuta, osti argentiinalainen sijoittajamiljonääri kreivi Tomaso. Hänen aloitteestaan Benelli muutti omaa moottoriaan sen verran että sitä ei voinut pitää samana koneena. Hondan pikkunelosissa oli pystysylinterit kuten Benellin nelosissa jo 60-luvulla. Tosin niissä koneissa on tuplanokat kannessa joita näissä tuoreimmissa ei enää ole. Kustannussyistä. Tässä asiassa on ollut luuloa aika paljon enemmän kuin tietoa.
Näissä puheena olevissa Benellin koneissa on eteen kallistetut sylinterit ja laturin paikka sylinteriryhmän takana. Tosin joissain versioissa on myös kampiakselin päässä latureita.
Lisäksi voin kysäistä että oliko Hondassa säädettävä jousitus ja iskunvaimennus ja tuplajarrut sekä kaksi kaksimäntäistä puristinta ja painoiko se kymmeniä kiloja enemmän ja oli yli kymmenen hevosvoimaa tehottomampi? Maittakoon triviaalitietona että Jarno Saarisen ensimmäinen oikea tehdastallikiinnitys oli Benellillä.
PS.
Tällä hetkellä viisi kappaletta kolmea eri tyyppiä Benelleitä omassa tallissa. Yksi niistä on endurancekilpuri ja muut katukäyttöön.
Nelisylinterisiä on valmistettu 250, 350, 400 ja 500-kuutioisina. Kuutosia 750 ja 900-kuutioisina.
Mul on ollut Benelli Sei 750 ja kyllä se kone varsin spitting image Femma-Fouri-Hondan koneesta on, tosin levennettynä. Se mitä levennyksen yhteydessä on tai ei ole muutettu en tiedä. Ja ei Benellin Sei 750 mitenklään erityisen häävi fillari ole ominaisuuksiltaan jos kohta ei nuo Fouri-Hondatkaan.
Viissatanen ja Tuutti Fouri oli myös nuorna miehenä ja kun ei paremmastakaan tiennyt niin kovia pelejä olivat.
Noista 60-luvun aidoista kilpureista ei kovin löydy kuvia. Replikoita sen sijaan näkyy olevan Benellin uudemmalla Quattrolla sekä Hondan Fourilla varustettuna.
Liitteenä olevassa kuvassa näkyy siis kilpuriversio joka kisatilastoissa tuli esiin jo 60-luvun alkupuolella. Kuten tarkkasilmäinen huomaa niin siinä on jo kuivakytkin ja erilainen sylinterikansi kahden nokka-akselin vuoksi.
mm
Tässä pari Benelliä => tiedä sitten ovatko aitoja kilpureita, mutta perkeleen kierrosherkkiä pelejä :o
Kiekkamittarissa lukemat alkaa kahdeksasta tuhannesta ja livenä aika hyvin naukuu!!!
LainaaPS.
Tällä hetkellä viisi kappaletta kolmea eri tyyppiä Benelleitä omassa tallissa. Yksi niistä on endurancekilpuri
Tämä vissiin yksi sinun pyöristä?
Ei, kahdella tapaa: malli ei ole sama ja myin sen talvella mutta se on mun tallilla viilailtavana. Odottaa uutta sylinteriryhmää tulevaksi tällä viikolla. Bigbore sylintereihin ei löytynyt sopivia mäntiä niin nyt pelataan vakioilla.
Se mun peli oli/on 904,2 cc kutonen jossa 750 alakerta.
Noi kaksi ylemmässä kuvassa olevaa Benee on jo uudempaa mallia jostain 60 - 70 -luvun vaihteesta. Tarkasti en tiedä kun en ole noihin classic kilpureihin perehtynyt kuin lähinnä Guzzin osalta.
Mieluimmin rakentelen uudempia katukäyttöön ruiskuilla ja ahtimilla.
Valitettavasti ei ole kuvaa Endurancesta tarjota nähtäväksi. Vielä.
on se nätti
(http://www.rolandsands.com/wp/wp-content/uploads/2011/03/IMG_9215.jpg)
(http://www.rolandsands.com/wp/wp-content/uploads/2011/02/IMG_8999.jpg)
http://www.rolandsands.com/wp/2011/03/30/ktm-530-smr/ (http://www.rolandsands.com/wp/2011/03/30/ktm-530-smr/)
Eikä toi mopokaan paha ole.. ;)
Maailma kaipaa lisää rolandsandseja - nuoria ennakkoluulottomia kavereita joilla ei ole turhia asenteita projektin lähtökohdan suhteen. Tietysti auttaa että iskä pyörittää yhtä maailman suurinta prätkien pillettiosatehdasta, jos ei muuten niin näkyvyyden kannalta, mutta se on sitten jo toinen juttu ;D...
Viime viikon Guzzikokoontumisessa kuvattu rakennelma. Ilmeisesti kone ja voimansiirto on V7/850, runko Tonti mutta muu rakenne lainaa...
Tämä kaverini Jannen rakentama pyörä on nähtävissä Petrol Circuksessa lähiaikoina.
Omavalmiste alumiinirunko ja moottoritekniikkakin normaalia eksoottisempi.
Sitä en vielä tiedä aikooko hän pyörän jollain konstilla paperoida maantiekäyttöön.
Taisin tuon JL:n pyörän nähdäkin nojaamassa messuhallin seinään, en kuitenkaan ehtinyt tutustua lähemmin.
Menee jo selkeesti moottoripornon puolelle,aah. :-*
Tuossa aiemmin oli benellikeskustelu. Siellä arvailtiin myymäni Benellin mallia. Löysin sen kuvan ulkomaiselta nettisivulta. Ostin sen tässä kuosissa joskus kymmenen vuotta sitten. Kunnostus ei myöhemminkään päässyt kunnolla alkuun koska oli muita kiireitä eli projekteja. Viime talvena tämän sitten myin eräälle massimiehelle jolla on halu ja varaa rahoittaa tämän laitteen entisöinti. Entisöinnin teen palkattuna. Yllättäen ei ole motivaatio kärsinyt vaikka omaa en teekään. Itselle jäi vielä kaksi Benelliä. Yksi 650 twini (rakennan ehkä kilpuriksi) ja entisöimäni 750 Sei sunnuntaipyöränä.
Tuota kuvassa esiintyvää Valentini-Benelliä on valmistettu tietojeni mukaan 7 yksilöä. Tämä yksilö on varustettu kuudella DellOrto -kaasuttimella, 6-yhteen pakoputkistolla ja Campagnolon kisavanteilla. Erityistä siinä on, vuosimalliinsa nähden, elektroninen Bosch-sytytys ja erikoinen sylinterien porauskoko ja mäntien muoto. Muutakin poikkeavaa siinä on kuten se että se on rekisteröity maantieliikenteeseen täällä vaikka sitä ei oltu rekisteröity sitä ennen missään.
Toivoakseni se näkyy ensi kesänä myös radoilla tai ainakin varikolla.
Toisessa kuvassa näkyy liki samanlainen mutta takarumpujarrullinen versio ilman etukatetta. Sitä omistaa joku engelsmanni. Silmiinpistävää näissä on se että ysisatanen kone on tehty 750 lohkoon ja voimansiirtoon. Vakio 900 Seissä oli kuivakytkin öljykylpymallin sijasta ja laturi kampiakselin päässä eikä kytkimen kyljessä niin kuin tässä.
He hee. Benelli Club GB on päivittänyt nettisivujaan ja nyt siellä oli kuva 60-luvun alun kilpurin koneesta.
Siistin näköinen paketti josta myöhemmätkin versiot noudattelivat mutta yhtä vähemmällä nokka-akselilla. Ihan innoissani laitan tämän tänne näkyviin koska tästä koneesta ei ole ollut näin selkeää kuvaa nähtävillä.
Tälläisella koneella Jarno Saarinenkin aloitti ammattilaisuransa.
En nyt muista onko tää ollut jo jossain ketjussa aikaisemmin mutta ihastuin tähän pyörään Petrol Circuksessa. Hieno yhdistelmä vanhaa ja uutta sekä uskomaton viimeistely. Järjettömän hieno. Jostain syystä kokonaisuus toimii pirun hienosti. Netistä löytyvät kuvat eivät tee oikeutta fillarille, tää pitäisi nähdä livenä.
(http://i743.photobucket.com/albums/xx73/shoveltimppa/Madame-Guzzi.jpg)
Cafe Bimmer... wanha R90
(http://1.bp.blogspot.com/_hKkYZ9GWzKA/TMAtjI5louI/AAAAAAAAGL8/XzFKRLnbSY0/s1600/DSC00552.jpg)
Hieno Bemu.
Mun ensimmäisiä "oikeita" tilausrakenteluprojekteja -91 - 92 oli vuotta em tuoreemman Krauser 4V R100R:n rakentaminen Cafe-tyyliin. Työn tilaaja oli E. Vartia J.kylästä. Tietääkseni pyörää omistaa nykyään R-bemarivelho R. Myllymaa H.linnassa.
Harva silloin kiinnitti huomiota moottorin rakenteisiin vaikka teknisesti erikoinen olikin sisäkalujaan myöden. Ja tehokas. Mutta kirkkaanpunainen maalaus oli se jolla jokin palkintokin jossain riennossa tuli.
Köyhää kun oli silloisen aikuisopiskelijan elo niin maalasin ruiskuttamalla paksusti Miranolia ja sen päälle vielä paksummin Unica -venelakkaa jossa oli tilkka Miranolia joukossa. Kuivumiseen meni muutama kuukausi mutta syvää kiiltoa oli!
Siitä pitäisi olla mulla paperikuva jossain lipaston kätköissä. Pitääpä etsiä ja skannata. Tulipas nostalginen olo.
Jatkoa ed viestiin.
Lipastonlaatikot on pöyhitty ja kahvilakilpurikuva on löytynyt. Tosin ei se sitä ihan ole kun tilaaja halusi tarakan myös. Toisin irrotettava. Kuten tuo takasatulan lasikuitukuuppakin. Monikäyttöpyörä vuodelta 92. Kuva otettu myöhemmin, tosin.
Silloin nämä Krauser-modifikaatiot oli melko harvinaisia. Taisi olla hinnasta kiinni. Koneen teki Jari Palttala Tampereelta. Muotoilu, katteet ja viimeistely on mun käsialaa.
Samalla löytyi lipastosta kuva yhdestä omasta pyörästäni. Eka ja toistaiseksi viimeinen vesijäähdytetty moottoripyörä jonka rekisteriotteessa on nimeni lukenut. Tyrnä laite. Pienikokoinen ja varsin tehokas. 16 tuuman rengaskoko.
Pyörään liittyy moottoripyöräteollisuuden historiaa.
Saman näköinen tätä edeltävä, öljyjäähdytteinen malli, 750 Paso (Nimetty Renzo Pasolinin mukaan) oli tämän tyylilajin Äiti. Pekka Neste kirjoitti kyseisen pyörän testikoeajossa kiittäviä arvosteluja ja totesi heti perään että muotoilu on liian futuristinen joten siitä ei ole myyntimenestykseksi. Ei mennyt kuin pari vuotta niin suurin osa sporttipyöristä oli tämän näköisiä!
Tuo omani on mallimerkinnältään Paso 906. Valmistaja Cagiva. Viimeinen Ducatin iso vesi-Pantah jossa oli kaasutin. Tämän pyörän runkotekniikka on alunperin lähtöisin Italiassa sign. Tamburinin kynästä mutta tilaajana Yamaha. Erinäisten sattumusten kautta piirustukset kulkeutuivat Cagivalle (ent Aermacci nyk MV Agusta) joista pikapikaa tehtiin kilpailijaa japanilaisille.
Vasta seuraava malli oli todella kilpailukykyinen: Paso 907. Muuten samanlainen mutta 17 tuuman kumeilla ja integroidulla Marelli M16 -moottorinohjauksella. Tuli markkinoille pari vuotta liian myöhään. Japanilaiset putsas pöydän ulkonäöllisesti identtisellä CBR1000/CBR600 -mallistolla.
Omani oli nautittava ajaa eikä siinä ollut koskaan paljon puhuttuja kaasutinongelmia (automallin tuplakurkku-Weber) Renkaita ja ketjuja kului niin ettei tilinväli tahtonut piisata.
Mutta pahin haittapuoli oli satula. Mukavuus muuten hyvä mutta sukuelimille ei ollut annettu mahdollisuuksia: sadan kilsan jälkeen kuski käveli kuin hevosmies ja kiveksiä pisteli kun puutumus alkoi helpottamaan. Rakensin tästä myös nakuversion mutta siitä ei ole kuvaa otettuna.
Keräilykappale nykyään, kuten 907 myös.
Kuva on otettu -96 Savojärvellä.
nätti Sei, ei kuitenkaan mikkään alkuperäinedn raaseri, vaan katupyörästä rakennettu
http://www.bikeexif.com/benelli-sei#more-12859 (http://www.bikeexif.com/benelli-sei#more-12859)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/10/benelli-sei.jpg)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/10/benelli-sei-6.jpg)
http://harrison.fi/media/ (http://harrison.fi/media/) Siisti :)
2010 Sveitsissä yhdessä kokoontumisessa tapasin tämän herran joka vei tutustumaan autotallissaan olevaan Laverda 750 pyöräänsä. Tyyppiä (siis moottoripyörän) en sen paremmin osaa sanoa, varustelu lienee jälkiasennusta (?). Omistajallaan se lienee ollut uudesta asti ja sillä hän on aikanaan paljon reissannutkin. Nyt pyörä on seissyt pitkän tovin, sillä renkaatkin olivat vielä 80-luvulta....
Kypäräkin oli vielä tallella, muu asuste olikin lähinna keliin ja kännin asteeseen sopiva. :)
(http://i200.photobucket.com/albums/aa232/kokkonen_photo/Pyorakuvat/Laverda_750_FB.jpg)
Vibesin freelancer toimittajaa pyörä viehätti myös kovasti.....
(http://i200.photobucket.com/albums/aa232/kokkonen_photo/Pyorakuvat/Laverda_750_FB_2.jpg)
Jawa, tuo merkki joka tuo mieleen joko uudet, tökerön näköiset kymcon koneella varustetut muovipyörät tai sitten vanhan koulukunnan heput jotka kännissä sönkkää vanhoista hyvistä ajoista. mutta onkos kukaan nähnyt tällaista? vuoden '94 jawa sport style, 250cc 2tahti nestejäähdytetty. ei edennyt sarjatuotantoon, tarkka valmistusmäärä ei ole tiedossa mutta näitä on tehty sen verran että on saatu tyypitettyä. tämä on numero 87 ja on suomen kilvissä. huhu kertoo että tsekeistä ja briteistä löytyy muutama lisää.
(http://i94.photobucket.com/albums/l101/makkepuu/random%20junk/jaava.jpg)
ja onhan noita oikeita jawojakin muutama, '51 type11 perak, '59 six days 250cc, '64 sport 250cc ja joku ihme-erikoisuus 350cc six days kisapyörä, jonka kone ainakin numeroiden perusteella on kuulunut eräälle pertti kärhälle...
'64 type 353, ei koskaan entisöity eikä entisöidä
(http://i94.photobucket.com/albums/l101/makkepuu/random%20junk/jaavasportti.jpg)
'59 six days. 5 vuoden entisöinnin tulos, pyörä makaa lakanan alla eikä sillä uskalla ajaa
(http://i94.photobucket.com/albums/l101/makkepuu/random%20junk/jaava-sixi.jpg)
tuonne japskipuolelle voiskin kirjotella noista peltilaatikkojammuista, löytyy 80cc ja 2kpl 100cc twinjetit joista toinen mr-kats. niinjoo ja yks xs650, tai oikeastaan xs2 kun se on '72 mut niistä tuonnenpana
Tämä nyt on vain tunnelmallinen kuva..
Taitaa olla Ducati tytön alla.
Ducati Cafe Bitsa
(http://www.motoscrubs.com/Duc_Images/12_3.jpg)
Kuva www.motoscrubs.com (http://www.motoscrubs.com)
Osaako joku sanoa, onko kone 250, 350 vai 450cc??
Voishan tuo olla 175:nenkin...
Siinä määrin ovat samannäköisiä koneen puolesta nuo pikku-Ducatit aina 125:stä 450:een saakka, etten tiedä mikä on.
Rungon perusteella sanon kuitenkin, että on joko 250 tai sitten tuo 175; vaikka voihan se olla 200:nenkin tai sitten 350; nelipuokissa en ole nähnyt tuota runkoa.
Joskus, yli kymmenen vuotta sitten, tehdessäni vielä aktiivisesti komposiittihommia työkseni piirtelin itsekin luomuksia hiilikuiturunkoisesta pyörästä. Tosin omassa kehitelmässäni olisi ollut tuo C-muoto toisin päin. Tutkin jopa mahdollisuuksia saada kyseisenlainen värkki maantielle leimattuna liikenteeseen mutta silloin minut tyrmättiin sekä viranomaispuolelta että pyörien rakentelun harrastajien toimesta: rungot kuulemma tehdään teräsputkesta. Omassa kehitelmässäni olisi "katteet" toimineet kantavana rakenteena.
Naapurimaassamme on sentään saatu ennakkoluulottomasti vastaavanlainen kehitelmä aikaiseksi. Vaikuttaa hyvin asialliselta. Ulkonäöstä sen sijaan voidaan kiistellä. Makuasia.
Kelpaisi kyllä minulle.
Todennäköisesti käyn katsomassa kyseistä pajaa koska matkakaan ei ole este.
kiva että tommosia väännetään joskun muunkin kuin hd-phjaisen motin ympärille. etuhaarukka todella makea, mutta katteiden c-muoto ja ilmassa roikkuva ohut satulaläpyskä näyttää epäonnistuneilta ratkaisuilta mun silmään.
monestikkaan ei näytä hyvältä jos mg:tä rakennellaan hd:sta tutuin elementein, mutta pakko sanoa että tässä alla olevassa ollaan onnistuttu
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/10/moto-guzzi.jpg)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/10/moto-guzzi-1.jpg)
http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-4#more-12936 (http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-4#more-12936)
Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 23 lokakuu 11, 12:06:00
Joskus, yli kymmenen vuotta sitten, tehdessäni vielä aktiivisesti komposiittihommia työkseni piirtelin itsekin luomuksia hiilikuiturunkoisesta pyörästä. Tosin omassa kehitelmässäni olisi ollut tuo C-muoto toisin päin. Tutkin jopa mahdollisuuksia saada kyseisenlainen värkki maantielle leimattuna liikenteeseen mutta silloin minut tyrmättiin sekä viranomaispuolelta että pyörien rakentelun harrastajien toimesta: rungot kuulemma tehdään teräsputkesta. Omassa kehitelmässäni olisi "katteet" toimineet kantavana rakenteena.
Naapurimaassamme on sentään saatu ennakkoluulottomasti vastaavanlainen kehitelmä aikaiseksi. Vaikuttaa hyvin asialliselta. Ulkonäöstä sen sijaan voidaan kiistellä. Makuasia.
Kelpaisi kyllä minulle.
Todennäköisesti käyn katsomassa kyseistä pajaa koska matkakaan ei ole este.
Olen antanut kertoa itselleni, että aikovat hakea tyyppihyväksyntää tolle Renardille. Ei pojilla päätä palele. Hyvä niin, vaikka ei tuo estetiikka ihan meikäläisenkään silmään istu!
Sain tänään yllättäen kutsun Tallinnaan Andres Uibomaelta tutustumaan Renard moottoripyörien valmistukseen. Nykyisellään tuo kuvassa oleva yksilö on esillä Tallinnan Designmuseossa. Uusia rakennetaan ja sarjatuotannon on tarkoitus alkaa ensi vuoden aikana.
Piakkoin saadaan lukea alan lehdestäkin kyseisestä laitteesta.
Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 24 lokakuu 11, 16:26:53
monestikkaan ei näytä hyvältä jos mg:tä rakennellaan hd:sta tutuin elementein, mutta pakko sanoa että tässä alla olevassa ollaan onnistuttu
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/10/moto-guzzi.jpg)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/10/moto-guzzi-1.jpg)
http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-4#more-12936 (http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-4#more-12936)
Muuten aivan napakymppi kaitsuineen pianoineen, mutta etummaisesta venakopasta hieman öljyä lorottava tötterösoveli tohon motin tilalle.
Mainittakoon vielä Renardista että tuo C:n muotoinen musta osa ei ole pyörän kate vaan sen runko. Kyseessä on harvoin moottoripyörissä käytetty monokokkirakenne. Tuollainen kaareva ja pyöreä muoto tekee rungosta tukevan.
(http://www.choppersaustralia.com/Chopper%2DGalleries/coppermine/albums/American-Choppers/152.JPG)
Tää on kyllä niin rouheen näkönen peli että ei sen tarvii edes toimia ;D
Onkos toi VRodin esi-isä? Siis Porche? ;D
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 lokakuu 11, 21:42:26
Onkos toi VRodin esi-isä? Siis Porche? ;D
Veikkaisin Chevy Corvairia?
En osaa tänne linkittää mitään,mutta googleen " team incomplete" ja sieltä Boxer Home, niin kyllä jytisee. Pakko olla hyvä motskari.
Tämäkö?
(http://www.teamincomplete.com/Boxer/Resources/thebox2s.gif)
Kyllähän tuo varsin kaffee onpi.
Torinosta tulee 1984 850 T5 Guzzi
(http://www.huber-verlag.de/daten/newspool/image/10122/10122_0original.jpg)
Kuvan omistaa: www.huber-verlag.de (http://www.huber-verlag.de)
Amerikanpyörä: http://www.youtube.com/motusmotorcycles (http://www.youtube.com/motusmotorcycles)
Uusvanhaa tuotantoa.
Tonti-runko
Moottori uusi 8-venttiilinen
Vaihteisto vanha 5-vaihteinen
Kaasuttimilla, ei ilmansuodattimia
Tuotetaan pienissä sarjoissa
http://www.guzziladen.de/ (http://www.guzziladen.de/)
Nätti "Kiinalainen kopio Venäläisestä kopiosta"...
(http://www.4444-chang-jiang-design.com/5/C09.JPG)
Kaverin Ameriikasta tuotattama pyörä. Entinen LAPD:n poliisipyörä. Sen jälkeen ollut siviilikäytössä muutamia vuosikymmeniä. Pienien sähkötöiden ja öljynvaihtojen jälkeen ajokuntoinen peli. Moto Guzzi ElDorado 850 vm -69.
Tuon aikakauden Guzzit ovat hienoja pyöriä.
Löysin aika villin ducati bobberin blogeja selaillessa
(http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/other-italian-cars/147414d1249390764-ducati-monster-bobber-b-lue-wk-kgrhgoh-cuejlllvs-vbkdfiqvnyw-_3.jpg)
(http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/other-italian-cars/147413d1249390752-ducati-monster-bobber-b-lusuwcgk-kgrhgoh-eyejllly8e-bkdfh326kq-_3.jpg)
Tos monsterissa(?) on kiveslämmitys ainakin hoidossa. Näin äkkisilmäyksel en osaa oikein katekorioida onko tuo oikeestaan aika makee vai hirvee. Väristys on ainakin hyvä ja massaratkaisu ei ole ainakaan.
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 19 lokakuu 11, 20:57:10
Ducati Cafe Bitsa
(http://www.motoscrubs.com/Duc_Images/12_3.jpg)
Kuva www.motoscrubs.com (http://www.motoscrubs.com)
Osaako joku sanoa, onko kone 250, 350 vai 450cc??
MUOKS: on 250cc eli http://tumblr.fakiro.com/post/1264409293/ducati-cafe-bitsa-de-luxe (http://tumblr.fakiro.com/post/1264409293/ducati-cafe-bitsa-de-luxe)
Isäpappa osti tuollasen chopperoidun 350ccm desmon itelleen 50v lahjaksi ?88 ajoi sillä 30m eikä enään saanu sitä käyntiin ;D joten arvannee kuka sillä joutu ajeleskeleen kesän ?88, oli aika mielenkiintoinen ajettava, ei siinä jarruja ollu eikä minkään sortin ajo-ominaisuuksiakaan. Ja mielenkiintoinen käyntiinpotkittava, takapotkun tullessa yleensä poljinosa lensi joko ottaan tai sitten ilmaan, kunnes pilleillä sulatin pään jottei tarttis sitä varoa. Ainakin ?71 ohjekirjasessa oli 350cc ja 450cc niputettu samaan kirjaseen, saattaa ehkä löytyä jostain vihkonen ja veikkaisin tuota 350cc mikä kaiketi noista se kaiken yleisin ainakin suomessa taisi olla, mutta mutuapa toi kun ei pääse lähemmäs hiplaileen ja tuumaileen.
Veronassa viikonloppuna
toi guzzi on kyllä ihan yltiöhieno
Lainaus käyttäjältä: petejiiii - 23 tammikuu 12, 18:10:03
toi guzzi on kyllä ihan yltiöhieno
Niin on, ei ole turhia osia muotoja pilaamassa.
-eeko
Toi
Piesen Postaama Ducatti on yyber hieno...
Piaggiolta on tihkunut esittelykuvia uudesta Californiasta muutakin kuin puu- ja savimalleja.Ylempi 2011 malli, vaikuttaa amerikanmarkkinoinnilta, ja alla 2012 malli jonka tiedotteiden mukaan pitäisi mennä tuotantoon piakkoin.
Vanhan 1100:sen korvaajaa on harrastajien keskuudessa odoteltu jo kymmenkunta vuotta.
Tänään tuli tieto että ylläoleva California 1400 esitellään seuraavilla Milanon mp-messuilla.
Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 04 helmikuu 12, 11:43:45
esittelykuvia uudesta Californiasta
Kovin on raskaan näköisiä :-\
Tietoa tihkuu.
Saadun tiedon mukaan 240 kg. Painossa mukana akku, öljyt, ja tankki täynnä.
Kevyempi siis kuin edeltäjänsä California 1100.
Itsellä oli joskus 90 -luvun alussa Moto Guzzi Quota 1000 matkaenduro. Sen ajopaino ilman sivulaukkuja oli 275 kg. Painoa ei juuri ajaessa huomannut mutta upottaa sitä ei kannata pehmeään paikkaan. Suosta nostamiseen tarvittiin muutama riuska kaveri. Yksin siis ei kannattanut enduropoluille lähteä.
Eli juuri tämä sama yksilö mutta uutena sen väri oli punainen.
En minä sitä meinannutkaan että kuinka paljon oikeasti painaa vaan sitä että raskaan/massiivisen näköinen...
Tässä hieno Guzzi! Ahdettu vanhan 250 racerin hengessä ;) (http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/03/motorcycle-supercharger.jpg)
Tuolla sivuilla paljon muitakin rakenneltuja Guzzeja 8)
Ei tarvitse välttämättä olla rakennettu moottorin osalta koska Guzzi teki ennen ww2:sta useita eri ahdettuja versioita siviilimalleista kilpailutarkoituksessa. Sittemmin ahtaminen katukilpailuissa on ollut kiellettyä. Mikä on mielestäni harmi.
Viikon e-bay löytö: 1977 Harley Davidson Flat Track Racer.
(http://i488.photobucket.com/albums/rr247/lcchd/sheets%2002-18-2012/_DSC0064.jpg)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1977-Harley-Davidson-Flat-Track-Racer-/330689463472?pt=US_motorcycles&hash=item4cfea0c4b0 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1977-Harley-Davidson-Flat-Track-Racer-/330689463472?pt=US_motorcycles&hash=item4cfea0c4b0)
"Legendaarinen" eturengas .
(http://i6.aijaa.com/b/00451/9632726.jpg) (http://aijaa.com/004519632726)
Toi Crocker <3
Toi Crockeri on dorkan hieno.
Kärkivälit kohdalle ja baanalle. ;)
tsekkaamisen arvoinen:http://www.themotart-journal.com (http://www.themotart-journal.com)
Paljon laadukasta kuvamateriaalia.
^ Menee vahvasti moottoripornon puolelle :P
edit: Pakko komppaa tuota Kaalepin linkkiä. Hienoja kuvia ja hienoja fillareita, jos sattuu tykkäämään vanhemmista laitteista.
Haluaako vanha Intiaani kertoa että hienoa keularatkaisua käytetään vieläkin :P
olikin taas aika että joku tekisi guzzista jotain muuta kuin perinteisen cafe racerin.
(http://www.ipothesys.it/imgProdotti/fotowebMoto.jpg)
http://www.ipothesys.it/pag/home.asp (http://www.ipothesys.it/pag/home.asp) ja
http://www.bikeexif.com/griso-custom (http://www.bikeexif.com/griso-custom)
On kyllä komee guzzi, etukate muistuttaa etäisesti Buellin katetta
Luigin nopea Kawa
kuvalaina The Vintagent
jotenkin klaustrofobisen olonen laite...toi on varmaan rakennettu sateisia päiviä varten 8)
:)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Guzzi.jpg)
Bellissimo!
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2012/09/ducati-pantah.jpg)
LainaaI wanted it to look like it was found in a shed in Bologna,†says vom Brauck. “A futuristic design study for a 1981 motor show, but never displayed … the work of a designer who was a café racer fan, but could not convince the Ducati factory.
http://www.bikeexif.com/ducati-pantah (http://www.bikeexif.com/ducati-pantah)
CR&S Duu
http://www.crs-motorcycles.com/DUUconcepte.php (http://www.crs-motorcycles.com/DUUconcepte.php)
(http://www.mpmaailma.fi/sites/default/files/imagecache/large_size/media/pictures/pyorat-tekniikka/cramps-duu-cramps-duu-crs-duu-ambient-31.jpg)
"Duun moottorina toimii amerikkalaisen S&S:n valmistama 1916-kuutioinen ilmajäähdytteinen Vâ€"twin-moottori, joka kantaa nimeä X-Wedge. Mallin tuotanto alkoi vuosi sitten Milanossa. Tällä hetkellä valmistustahti on 15 yksilöä kuussa, mutta toimitusjohtaja Roberto Crepaldin mukaan määrää ollaan kasvattamassa.
â€" Yritämme kasvattaa määrän 20 pyörään niin nopeasti kuin mahdollista. Tilauksia tulee jatkuvasti, vaikka olemme markkinoineet hyvin vähän. Olemme toimittaneet 80 pyörää tähän asti, mutta olemme saaneet käsirahan jo 200 seuraavasta yksilöstä."
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/crs-duun-suosio-kasvaa (http://www.mpmaailma.fi/uutinen/crs-duun-suosio-kasvaa)
Vaimolle ensi kesäksi pyörä.
Tässä edullinen kustomoinnin aihio kevättalven talliaskareeksi. Kuva hakumatkalta Lahdesta Tampereelle siinä välissä milloin ei satanut rakeita.
Pitenee, matalenee ja kliinistyy turhista tingeltangeleista ja hitusvinkuloista. Erityisesti satulaosasto syyhyttää. Keulan sisäputket on jo valmiiksi särki että siihen on mahdollista ja pakko satsata erikseen.
Pari-kolme kuukautta mietintää ja sitten työvälineet kouraan...
kannattaa kääntää emäputkea kerralla reilusti ettei jää eturengas katvealueelle, mukavampi ajaa kun näkee missä rengas menee ja riittävän pitkät keulaputket ::)
Joo. Toi etupyörän näkyminen kurkottelematta ajon aikana on helppo perustella naisihmiselle turvallisuus- ja ajettavuusseikkana...
Hyvä. Lisää!
Jotenkin vanhan liiton perinteitä soveltaen tuossa tulisi olla avokardaani. Kromattu.
Avokardaani on selviö...
Otin jakkaran mukaan autotalliin ja katselin Californian Tonti-runkoa "sillä silmällä" niin runkohan on geometrisesti vinoneliö. Kun virranjakajan heivaa hyllylle niin runkoa voi siirtää moottorin ja voimansiirron suhteen alas ja taakse. Alaputkethan ovat irtonaiset eivätkä varsinaista kantavaa rakennetta siinä mielessä. Samalla kun runko siirtyy taapäin niin vaihteiston perässä oleva toisiovetoakselin uolostulo siirtyy takahaarukan akselin yläpuolelle. (Normaalisti kardaani lävistää akselin keskeltä.) Näin tulee tilaa avokardaanille.
Tämä Tonti-rungon versio on niin vanhaa tyyppiä että siinä ei ole poikittaistukia niin kuin myöhemmissä. Eli tilaa on.
Runkoa ei sinänsä tarvitse muokata. Ei välttämättä edes emäputken osalta koska runko taakse siirtäessä kääntyy takaosa alemmas ja ohjauslaakerien linja loivenee joitakin asteita. Moottorin ja voimansiirron kiinnityskorvakkeita toki joutuu siirtämään runkoputkien suhteen mutta putkiin ei tarvitse kajota. Ylijäämä vain alapäistä pois. Takahaarukasta tulee suuntaistuettu lisäämällä yhden tukivarren niin kardaanin "hissi-ilmiö" eliminoituu samalla.
Guzziclubin keskustelupalstalla tuli tällainen vastaan.
Hienosti Indian 841 henkee tossa....
siis sehän oli tavallaan guzzikopio...nyt mennään toisinpäin
(http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2012/05/052812-591-730x547.jpg)
ja sivilianisoitu versio
(http://imagesdesavions.com/biketrip/wtt/wtt035.jpg)
Guzzin moottori on kyllä hieno ja tuollaiseen lyhyeen puttepyörään se sopii kuin nenä päähän. Mitään chopperia en kyllä sen ympärille lähtisi rakentamaan.
Guzzin koneesta pitäis värkätä sivuventtiiliversio niin olis melkolailla oikean näköinenkin...
Jos jää aikaa niin antaisi jyrsimen surista. Tosin Guzzin koneen tapauksessa venttiilit tulisivat sylinterin sisäsivulle ilman erikoisjärjestelyjä. Siellähän olisivat "suojassa". Eikös nykyään ole muotia kaikenlainen takaisinpäinmeno ja perusratkaisut?
Joo, tarvitaan 2 n. 5 - 8cm paksu ja 20cm kanttiinsa alumiinilevyn pala ja seetirenkaat, paksummat ja lyhyet työntötangot, sylinteriparin josta voi teurastaa sisäsivulta pois kaiken työntötankoihin ja kansimekanismeihin liittyvän sälän, venttiilinnostimien pesän päälle kotelon ja ohjata kannen voitelun nostimille ja venttiin ohjureille. Jouset saavat olla avoinna...
Kanneksi palan valurautaa johon muutaman rivan koneistelee. Jee.
Ai niin, tarina kertoo että sign. Carcano olisi omistanut joskus nuoruudessaan Indian 841:sen joita jäi amerikkalaisilta joukoilta Eurooppaan WW2:sen loputtua. Helppo olisi uskoa.
joo, varsin ennennäkemätön kombo / idea saatu toteutettua hienosti. ja yleisilme on hillityn cool eikä mikään överi. ainoo mikä mun silmään hiukan osuu on "öljytankin" muotoilu.
tuossa lisää juttua http://cyrilhuzeblog.com/2012/09/24/the-chief-ambassador-by-bryan-fuller-fusion-style/ (http://cyrilhuzeblog.com/2012/09/24/the-chief-ambassador-by-bryan-fuller-fusion-style/)
(http://cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/Chief1.jpg)
niin siis erityisesti tuossa kiehtoo se että osattu tyylikkästi tehdä karu laite eikä olla lähetty sekoilee kiillottamisen kaa. lopputushan olis voinu olla jotain ihan kaameaa tähän tyyliin... :D
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2012/08/1930-indian-motorcycle.jpg)
Sitten kun vielä muutat sen kuivasumppukoneeks, jolloin saat koneen korkeutta vähennettyä puolisen metriä, nin aina paranee! ;D
Koneen madaltaminen onkin haastavampaa. Öljypumppu kun on lohkon edessä kampiakselin alapuolella.
Tuo kuvassa oleva oljysäiliöksi luultu kapine on alunperin työkalukotelo mutta käännetty kyljelleen.
Uudemmat Guzzin koneet ovat kasvaneet mittaa tuosta alaspäin noin kymmenen senttiä kun öljy- ja huohotustilaa on kasvatettu. Kampiakseli uudemmissa ei enää osu öljypintaan. Itse kampikammion valu on pysynyt kokolailla samana. Jossain vaiheessa kuuskymmentäluvun lopulla tuli lisää ulkoisia tukiripoja valuun kun kuutiotilavuus kasvoi.
Moottorin korkeuden kasvusta on vielä se hyöty että polvet ei osu enää sylinterikansiin.
hieno Laverda...
(http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/560605_451595554887329_1464372409_n.png)
Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 12 lokakuu 12, 23:46:27
... Moottorin korkeuden kasvusta on vielä se hyöty että polvet ei osu enää sylinterikansiin.
No, mites sitten, jos kääntäisit sen moottorin poikittain? Tulis polvitilaa huomattavasti lisää! ;D
Onkos tää ollut täällä joskus esillä?
Kuvaa en osaa liittää, joten linkki riittäköön...
http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/10/ducati-supersport-custom-1.jpg (http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/10/ducati-supersport-custom-1.jpg)
Sen linkin kun laittaa img-tagien väliin ni kuva liittyy matkaan...
[img]http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/10/ducati-supersport-custom-1.jpg[/img]
tekee tuloksen:
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/10/ducati-supersport-custom-1.jpg)
Janus Halcyon (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-moottoripyora-kuin-1920-luvulta) "Pyörät valmistetaan Goshenissa, Indianassa, jossa yhtiöllä on sopimus paikallisten amishien kanssa. He taivuttavat ja hitsaavat pyörien rungot." 8)
(http://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/1208%20Janus.jpg)
Yksi tällainen on jo myyty maahamme.
Valmistaja (Piaggio) odottaa siitä myyntimenestystä lähinnä Amerikan puolella.
Jaltan kone:
???????? (http://www.youtube.com/watch?v=Oo-vRUNceao#)
-eeko
Jaltan kone on kyl sinällään mielenkiintoinen härpäke. Ilmajäähy V4, 887cc/27hv.
Niin on, olihan Suomessakin ainakin yksi Ural, jossa oli
tuo mylly.
-eeko
Ei se jaltakoneinen ural mihinkään ole hävinnyt, kaverilla ollu vaan vähän kiirettä. Joka kesä on liikkunut, myös ensi kesänä.
näppärä pikkulohko
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2013/02/moto-guzzi-v50.jpg)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2013/02/moto-guzzi-v50-2.jpg)
http://www.bikeexif.com/custom-moto-guzzi-v50 (http://www.bikeexif.com/custom-moto-guzzi-v50)
Varsin sporttinen guzzi kyllä.
Tuossa on helvetin hienosti hyödynnetty monasti niin ruma rungon suora selkäruoto - sitä korostamalla on saatu tuollainen nuolenkärkiefekti.
?????????????? ???????? ????.avi (http://www.youtube.com/watch?v=ZTYQVzvZPw4#)
Mahtoko olla veto myös sivuvaunussa?
Kyl se näky silläki kuoputtavan. Tossahan vetää yks pyörä enämpi, mitä modernissa SUV:ssa ;D
-Spöke-
ei varmaankaan mikään kaikkeion tyypillisin sivuvaunuraaseri
(http://i1050.photobucket.com/albums/s412/Pontotwo/2013-07-11-729_zps27e882a0.jpg)
(http://i1050.photobucket.com/albums/s412/Pontotwo/2013-07-11-732_zps2550bdbc.jpg)
Tossa on kuskilla lämpöset oltavat ;D
tämä rakennelma on ilmeisesti vielä hiukan kesken, mutta stuugi on helvetin hieno!
(http://1.bp.blogspot.com/-yI5OxzYt0dA/T1USuwvlTJI/AAAAAAAAbWc/8JmyltcYcKw/s1600/yo.png)
Kohtuullisen lennokkaan näköinen germaani-kuppila...
(http://1.bp.blogspot.com/-HPgWBQ3c4JQ/T_ivIEqG3tI/AAAAAAAAAIg/taucDM1n2s8/s1600/bmw_cafe_racer_2.jpg)
(http://25.media.tumblr.com/31147991f19f79ef37f806c98151c182/tumblr_mm0qighu2O1qingbgo1_1280.jpg)
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 13 syyskuu 13, 11:53:58
Kohtuullisen lennokkaan näköinen germaani-kuppila...
Pytyt kuin siivet ;D Ei vaines, onhan tuo vauhdikkaan näköinen laite.
Ducati äxärtonni?
(http://auto.img.v4.skyrock.net/0610/10480610/pics/3200307575_2_8_2uFbE6Tm.jpg)
lisää kuvia ja video teoksesta
http://unlimited-eng.skyrock.com/3200307575-THARG-project-by-Andy-Russel.html (http://unlimited-eng.skyrock.com/3200307575-THARG-project-by-Andy-Russel.html)
puunattu pikkulohko
(http://www.caferacer351.com/web/wp-content/uploads/2013/05/Mondego-14-C%C3%B3pia.jpg)
(http://www.caferacer351.com/web/wp-content/uploads/2013/05/Mondego-11-C%C3%B3pia.jpg)
(http://www.caferacer351.com/web/wp-content/uploads/2013/05/Mondego-13-C%C3%B3pia.jpg)
Burt Munro
(http://2.bp.blogspot.com/-vgzWNslN0nA/TxDQivj3D0I/AAAAAAAAHeQ/zsubtMaFR4o/s1600/Burt+Munro.jpg)
John Britten
(http://4.bp.blogspot.com/-4tZoBxhisTI/TxDQww6LhuI/AAAAAAAAHeo/MEnTgA2W1Uc/s1600/John+Britten.jpg)
I was couple of months ago in Alabama Barber motoracing museum, he has one Britten there.
Real piece of art, too bad Mr Britten died middle of the project, it would been a huge success to his bike.
138kg and 160hp
http://en.wikipedia.org/wiki/Britten_V1000 (http://en.wikipedia.org/wiki/Britten_V1000)
Yes. RIP
One Man's Dream The Britten Bike Story (http://www.youtube.com/watch?v=s2yzOCM_KSM#)
itteeni Wrenchmonkees tyyli jo ehkä vähä kyllästytää kun sitä näkee joka blogissa, mutta tämä Laverda on kyllä linjakas, varmaan eniten bensatankin takiA
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2014/02/laverda.jpg)
http://www.bikeexif.com/laverda-750 (http://www.bikeexif.com/laverda-750)
Ei mitään havaintoa mikä tää on - mutta hieno se on :)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/1939798_592739264148745_33428041_o.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/1939798_592739264148745_33428041_o.jpg.html)
joku vesipussy,,,,
Eikös tuo nyt kuitenkin ole ihan amerikanrautaa vaikka saksalaista insinöörityötä onkin moottorissa? Sinällään tyylikäs versio V-Rodista, hauska nähdä että niistäkin tehdään jotain muuta kuin aina sitä yhtä ja samaa.
Tuo sininen tuolla ylempänä lienee Honda Daxin ja sitä edeltäneen kasikymppisen (tai 60cc) "peltihondan" risteymä. Esimerkiksi sarvien kiinnitys, vaikka onkun modattu, kavaltaa samoin kuin moottorin takana oleva kattava peltikotelo. Arvaan.
Sellaisella kumijousitetulla peltihiondalla tuli kölvinä rässittyä kaikki metsätiet ja -polut kunnes nokka-akseli katkesi. Sietää käsittämättömästi kierroksia ollakseen nelitahtinen.
Aikast tyylikäs Guzzi raaseri.
(https://scontent-b-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1376466_739151576108969_1441068764_n.jpg)
vaikea edes kuvitella hienompaa bemmiä
(http://www.virage8.com/wp-content/uploads/2014/03/Cafe-BMW.jpg)
Löytyy!
-28 (vai olik se -27) mallinen ahdettu 750. Ukko kertoi että 10kpl tehty, ja toi on #4.
Olisko heppu vielä maininnut että kun bemu teki noi rukit, ne bannattiin ekan kauden jälkeen, tai siis kait ahdetut bannattiin. Pikkusen ylivoimaa oli kait ollu havaittavissa voimapuolella. ;D
Sanoi että jonku satatuhatta euroo on arvoa, mutta ei kauheesti kyllä peliä säästellyt mäkikisassa reilun 5km radalla.
Mekaanisesti ahdettuja pyöriä oli hetken aikaa liki joka merkillä.
Vuoden -38 250 Guzzin ääninäyte: https://www.youtube.com/watch?v=eC48rdSP9Ng (https://www.youtube.com/watch?v=eC48rdSP9Ng)
(http://derestricted.com/wp-content/uploads/2014/04/ktm-tracker-450-Lorenzo-Buratti-12.jpg)
Hienoo.
Harmi kun se kivikossa ryynääminen on senverran hienoa, ettei raaski omaa kotturaa sotkea.
Sivuilta: http://derestricted.com/motorcycles/ktm-450-flat-track-lorenzo-buratti (http://derestricted.com/motorcycles/ktm-450-flat-track-lorenzo-buratti)
j
Eiköhän tämä tänne muut osioon mene… vaikka bsa sukujuuretkin on nähtävissä.
Hattu nousee. https://www.youtube.com/watch?v=bfY97DEDvOc (https://www.youtube.com/watch?v=bfY97DEDvOc)
Jotkut ne tekee mitä haluaa. :o
Mit vit? Onks joku tehny ton ite? Törkeen hieno vehe...
Toi voisi olla "viikon pyörä", merkistä viis. Hieno!
Veikko Erikoismies Juupajoelta. "rakensin iltapuhteina motskarin tyhjästä"
Toiset rakentelee moottoripyörästä jotain.
Toiset jostain moottoripyörän.
Ei tohon voi oikein enää mitään sanoa. Hienoa että pitkään kestänyt projekti on jo noin pitkällä.
Vaikka "viikon muu" saavuttikin eräänlaisen lakipisteensä niin laitetaan ny vielä tällanen köyhä kahveraaseri...
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Guzzi-1.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Guzzi-1.jpg.html)
Aika huikea suoritus tuo wsa...ainoa millä vielä voisi omavalmistusastetta nostaa on malmin louhiminen!
Pantah:a hiukan jynssätty. Vanteet V-Rodista.
valmistaja http://www.medaza.com/ (http://www.medaza.com/)
(http://4.bp.blogspot.com/-56xN3kP47d8/U28nHkscvUI/AAAAAAAACxg/5rRJth8GCEI/s1600/07_08_2013_medaza_ducafe_ducati_06.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/-3mhYYLgtyQI/U28nGc6x7gI/AAAAAAAACxQ/qCrZNCYrLYE/s1600/07_08_2013_medaza_ducafe_ducati_03.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/-7OItZKb9Ufo/U28nGGdd0MI/AAAAAAAACxM/cwN5Jzc1jFY/s1600/07_08_2013_medaza_ducafe_ducati_011.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-7ms8bJ4HDLM/U28nGXx_NII/AAAAAAAACxU/yzV6NCVI0m8/s1600/07_08_2013_medaza_ducafe_ducati_021.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/-ko_Z6Uh_E3Q/U28nJt1W5_I/AAAAAAAACx4/VJ3gehVMm70/s1600/ducafe014.jpg)
tutkielma aiheesta "moottoripolkupyörä". yhtäaikaa klassinen ja moderni
(https://scontent-b-pao.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10487304_320396668117187_1785743214013756940_n.jpg)
(https://scontent-a-sea.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10502528_320396684783852_1042450980651201441_n.jpg)
Hienoja Ducateja ei ole koskaan liikaa!
(http://1.bp.blogspot.com/-OuJF2awuSD0/TmkPQnZwtDI/AAAAAAAADlo/WcEgoWVpk0U/s1600/radical-ducati-cafe-veloce-4.jpg)
Tämä on rakennettu tonnisesta sport classicista, joka sinälläänkin on hieno pyörä. Moottori jo yksistään on kaunis, kun tekniset elementit on jätetty näkyviin: nokkahihnan kotelo kulkee sylinterin ulkopuolella, samoin öljynjäähdytin ja pari öljylinjaaja näkyvissä sekä kuivakytkin... Tällä tavoin uudetkin moottorit näyttävät (minusta) hienolta. Tekninen esteettisyys pitää päästää esiin. Liian usein hienot yksityiskohdat peitetään tasaisen pinnan alle.
(http://3.bp.blogspot.com/-m5CVGlE9KzU/TmkPNkEFrqI/AAAAAAAADlg/P2OmQWr3S-c/s1600/radical-ducati-cafe-veloce-2.jpg)
Toi Motoped o kyl hienoimpia Monkey-koneisia vermeit mitä muistan nähneeni.
Onks nyky-Ducateis hihnajakopäät, ku tollaset rumat muovikopat koneen kyljessä?(Mun Ducateis oli kunkkuakseli kromiputkes, toises yks ja toises kaks)
Hihnat tuli Ducateihin Pantah-moottorin myötä 1980.
Sitäpaitsi, ei se oo kuningasakseli vaan prinsessa-akseli (eräässä rallissa kuultu mietelmä).
Saapi noiden muovikoppien sijasta hiilikuitu- tai alumiinikoppia. Kiillolla ja ilman. Itse kyllä tykkään Ducatin akselivetoisista venttiilikoneistoista. Suosikkipyöräni siinä mallisarjassa Darmah 900 SSD. https://www.youtube.com/watch?v=YjJoKME9AVQ (https://www.youtube.com/watch?v=YjJoKME9AVQ)
Mul oli kakarana 450 Desmo, siin oli se yks kunkku tahi rinsessa tahi ihan mikä vaan pystyakseli, ostin sen käytettynä Ruusulankadul olleest prätkäliikkeest joka möi Yamahaa ja jos hääri mukana sittemmin rupulikumipyörien parissa toiminut T.Örthen. Sit mul oli parikyt vuotta myöhemmin 1976 900 Darmah, jonka toin heräteostoksena sumujen saarelta, siin oli kaks pystyakselia. Myöhempiin Ducateihin en ole sekaantunut tai juurikaan perehtynyt, en olis arvannut kuitenkaan et noi jakohihnat tuli jo '80. Italopyörist toi Darmah oli kyl ehkä paras, siis mul olleist, tai sit Calivornia Guzzi, Benellin Sei oli ehkä karsein pettymys, se näytti hyvältä ja ei mennyt mihinkään(Mul oli yks niist Hiko:n tuomist ylivuotisist).
on kyllä ylettömän hieno. guzzia näkee harvemmin keltaisena
(http://2.bp.blogspot.com/-vktKwjisD2M/U8qpT94b3RI/AAAAAAAAEwc/SXgUFoo71JM/s1600/IMG_30133998166999.jpeg)
(http://2.bp.blogspot.com/-kV6eJpsLVks/U8qpT7Ka2mI/AAAAAAAAEwY/ZPZtANTGpLo/s1600/IMG_30141387526755.jpeg)
(http://2.bp.blogspot.com/-c4gGRIN2Avk/U8qpTK9TwLI/AAAAAAAAEwM/dp940HzUzGw/s1600/IMG_30129889691389.jpeg)
(http://4.bp.blogspot.com/-hwH9KsBmkjA/U8qpTAlWpdI/AAAAAAAAEwU/cWkn7ZUITt0/s1600/IMG_30120048593828.jpeg)
mutta taitaa valitettavsti vaan toimia pääasiassa osana kämpän sisustusta. vai oisko tuo joku hotellin aula
Enemmän näyttely- kuin ajovehje. Joko osa komponenteista puuttuu tai sitten tankki on vain muotopala komponenttien päällä. Tonti-runkoisessa Guzzissa, kuten tässä, jos laittaa satulan noin lähelle runkoputkia tarvittaisiin kuljettajaksi jonkinlainen puolitoistametrinen jockey eli laukkaratsastaja.
Kaunis kuppilakilpuri - ei toi Bemarin boxeri loppupelissä mikään ruma moottori ole kunhan sen ripustaa arvoiseensa raamiin :)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/10511467_10152691908579626_786051873813039880_o.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/10511467_10152691908579626_786051873813039880_o.jpg.html)
Nii, ihan kaunis motti, ku peittää siit tarpeeks... :P
Niin, pytyt on hienot ja kaasarit, plus pakarit pyttyjen kyljissä. Niinkun joku joskus kait tässä ketjussa veisteli, niin näyttävät joskus kivasti siiviltä (ja hyvässä mielessä). Lohkot ja kaikki niihin liitetty (paitti pytyt ;)) onkin bemareissa sitten oma lukunsa. Yleensä ainakin klohmon näköstä...
(https://lh4.googleusercontent.com/-wZIq5vgdAC8/VCeGFpHOX6I/AAAAAAAAqHQ/5x4dd9sHSpM/w702-h527-no/Picture%2B668.jpg)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/1798522_10152779486404443_859634864082912098_n.jpg?oh=c61ae6d81722650bcefbb7788e2fdf83&oe=54B0B701)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1475920_10152779486399443_4606416768222382571_n.jpg?oh=8bd4ca7ad85f475682d46775bbba3558&oe=54B74DA2)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10408946_10152779486394443_1527737431218270618_n.jpg?oh=df9145a15be36df6f25d76acb6418f1a&oe=54F1E439)
Nyt on komee Ducati. 900SS mosa, ST-runko, S2R-swingi, Hailwood -väri. Tankkki 999:stä. Oiskohan etuosan kate ST.
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2014/10/900ss-625x416.jpg)
toki vanhempi 900SS on pirun komee myös, vaikka entisöinti onkin vielä hieman kesken. hieno kuva
(http://i1004.photobucket.com/albums/af165/Grant981/2014-10-15130215_zps05d3cc30.jpg)
Siitä avaruusteemaa:
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/harleydavidsonitkin+kalpenevat+ural+mirille+ndash+ei+nynnyille/a1021433 (http://www.tekniikkatalous.fi/autot/harleydavidsonitkin+kalpenevat+ural+mirille+ndash+ei+nynnyille/a1021433)
http://imz-ural.com/2014-ural-mir.html (http://imz-ural.com/2014-ural-mir.html)
-eeko
Kyllä 750 tai 900 SS ovat aivan ylivoimaisesti hienoimmat noista kuningasakseli Ducateista.
Darmah (joka ei muuten ole Desmo!) tai SD tulee aika kaukana perässä vaikka hienoja ovat nekin.
Alkuperäiset pinnavanteiset mallit ovat halutuimpia ja kalleimpia.
Olen aina pitänyt valupyöräisistä parhaimman näköisenä juuri tuota "BlackGoldia" jollaisesta jäsen Tuomo oli laittanut projektikuvan.
Kuulin alkuvuodesta 2014 sellaisen olevan (ensimmäistä kertaa 35 vuotisen urani aikana!) myytävänä suomessa.. :) Kuvankin koetin tähän laittaa mutta olisi pitänyt alkaa sitä pienentämään..Eihän noita paljoa tarvitse rakennella: vilkut pois, lyhyempi takalokari ja pienempi takavalo.
Tuo Hemulin laittama nyky bemu "Highway Fighter"on kyllä hieno! Ehdottomasti räväkin niistä rakentelijoille annetuista R Nine:ista joista oli kuvat Kopterissa. Hienosti nykypyörän huomioiva mutta jotenkin vanhoista kompura bemuista ammentava!
Ma ko, Olisikohan se sinulla ollut Darmah ollut 1977 eikä -76 kun olen jotenkin siinä luulossa että Darmah tuli vasta kaudelle -77? (sinänsä ei oleellista..hienoa että täällä on porukalla kokemusta laajalti ja harvinaisemmistakin laitteista)
Kaverini 400 pantah
En jaksa räplätä kännyllä tähän sen kummemmin muuta kuin linkin:
http://ecossemoto.com/titaniumseries.htm (http://ecossemoto.com/titaniumseries.htm)
Mielenkiintoinen mutta ei minun makuun.
Joko muistit korjata Supertwinin takarungon murtuman?
Richard Pearse. C. 1912
(http://www.teara.govt.nz/files/p-20719-atl.jpg)
ehkei tämä nyt mikään maailman hienoin, mutta Kotareita ei oo keuheesti palstalla esiintyny joten ansainnee tulla linkatuksi
(http://d1fky78qlmfyn9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2014/07/Photo-22-07-2014-10-52-33-am-900x601.jpg)
Lainaus käyttäjältä: ultimate - 21 marraskuu 14, 21:51:42
Ma ko, Olisikohan se sinulla ollut Darmah ollut 1977 eikä -76 kun olen jotenkin siinä luulossa että Darmah tuli vasta kaudelle -77? (sinänsä ei oleellista..hienoa että täällä on porukalla kokemusta laajalti ja harvinaisemmistakin laitteista)
Hyvinkin mahdollista, oli käytettynä maahan tullut laite, otteen mukaan oli käyttöönotettu 00.00.1976.
(http://www.wrenchmonkees.com/media/wysiwyg/DSCF6504_copy_1_.jpg)
wrenchmonkees
(http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom%20Bikes/Moto%20Guzzi%20Le%20Mans%20JPS%20by%20Kaffeemaschine%20%201.jpg)
kaffeemaschine
http://www.maaseutumedia.fi/pappatunturi-312-kmh-kossun-voimalla/ (http://www.maaseutumedia.fi/pappatunturi-312-kmh-kossun-voimalla/)
(http://www.maaseutumedia.fi/wp-content/uploads/2015/03/20150328-_DSC0611.jpg)
hieno mopo
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2015/03/23_03_2015_rogue_puch_05.jpg)
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2015/03/23_03_2015_rogue_puch_01.jpg)
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2015/03/23_03_2015_rogue_puch_06.jpg)
tässä laitteessa on piirteitä joista en niin innostu, mutta hienoa työtähän tuo on. Ja hommaa on ollut ihan rungon modauksesta lähtien. mutta erityisesti diggaan ohjaamosta.
(http://3.bp.blogspot.com/--gT00fWR8Y4/VNIeYioHmqI/AAAAAAAACRw/YaftQOSTmnI/s1600/Revival-Cycles-Custom-Ducati-900SS-1.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/-lMFxk1iM8I0/VNIeao9eq3I/AAAAAAAACSI/9Jq1-85yvNk/s1600/Revival-Cycles-Custom-Ducati-900SS-12.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/-v_VuROUuE7w/VNIecA7-QpI/AAAAAAAACSQ/n82euIzS58g/s1600/Revival-Cycles-Custom-Ducati-900SS-14.jpg)
Kuuluisa yksi näyttelyssä
(https://lh6.googleusercontent.com/-BbRcXjwmiBU/Vc7XxrWd8AI/AAAAAAAAw1E/F97VlUQMJ8E/w735-h551-no/Picture%2B1073.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-Yg_Dz4l3IFw/Vc7bUNTSPNI/AAAAAAAAw2c/51HqN-4XkuM/w735-h551-no/Picture%2B1029.jpg)
en tiedä onko yleislookki orkkista parempi mutta detaljityöskentely väkevää
(http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2015/09/Moto-Guzzi-1100-Sport-1600x1077.jpg)
(http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2015/09/Moto-Guzzi-1100-Sport-3-740x971.jpg)
(http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2015/09/Moto-Guzzi-1100-Sport-2-740x551.jpg)
http://silodrome.com/moto-guzzi-1100-sport/ (http://silodrome.com/moto-guzzi-1100-sport/)
Niin makeita kun vanhat pyörät onkin, niin kyllä myös uudet pyörät, niiden tekniikka ja lookki kiinnostaa. Nythän on Eicma-show menossa ja joka merkillä jotain esiteltävää. Alla kuvat Bimotan uusimmasta, villin näköinen laite! Ainoo mikä yhtälöstä puuttuu, on se henkilökohtaiseen itseen kohdistuva rahavirtaus, jonka avulla tuommosen vois poistaa kaupasta.
(http://i.skyrock.net/0610/10480610/pics/3265060312_2_7_dS5eKd2k.jpg)
(http://i.skyrock.net/0610/10480610/pics/3265060312_2_9_RhVSkA2c.jpg)
Tutkielma naapurimaan ihmeestä
Toisenlainen twini
Italian retro
(http://40.media.tumblr.com/8e4cf27ed98de9fd04e74b681aa60d7f/tumblr_ncykafys2p1r0woj3o1_1280.jpg)
Inkkari
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 20 tammikuu 16, 01:46:38
(http://40.media.tumblr.com/8e4cf27ed98de9fd04e74b681aa60d7f/tumblr_ncykafys2p1r0woj3o1_1280.jpg)
Jos en ihan väärin muista, ni tämä valmistui vuosituhannen vaihteen tienoolla. Joku varmistanee..?
Pari vuotta lähes päivittäin pitkää päivää tallissa, normi duunipäivien jälkeen. Käytännössä käsityökaluilla, semmoisessa yhden auton kokoiseksi mitoitetussa tilassa. Ja itse valmistaen likipitäen kaikki...
Olli on kyllä käsistään kätevä, ollu niin kauan kuin muistan. Yks nelipyöräinen rakennettiin yhdessä, kiva oli askarrella kun visio oli valmiina, kumpikin keskittyi "omalle tontille" ja valmista tuli vauhdikkaasti. Hyvät muistot siitäkin projektista, josta on reipas kymmenen vuotta siitäkin...
Joo, joskus siihen aikaan ollu Kopterissa juttua.
Ja eihän oo inkkari, mikä lie lumikelkka
Lainaus käyttäjältä: Jack - 04 helmikuu 16, 19:35:16
Ja eihän oo inkkari, mikä lie lumikelkka
OK, Polarindian sitten ;D
Von Dutch teki kansanvaunusta moottoripyörän:
(http://theselvedgeyard.files.wordpress.com/2009/05/vd_xavw.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/_7d3SInnj2hw/Ssw_gWt653I/AAAAAAAAA44/R7MYQXpED6c/s1600/xavw_2.jpg)
On näitä sovelluksia toki muitakikin, yleensä rumempia.
Punanen Bemari :P
Il caffè
Roland Sand on saanut polariksen indian scoutista ihan kivan näkösen dirt trackerin. Kyllä tuosta valot ym paikalleen jättäen sais street trackerinkin
(http://www.motorcycle-usa.com/wp-content/uploads/2015/11/RSD-Indian-Scout60-Flat-Tra.jpg?378220)
Ei häiri tuo runko, eikä syyläri niin paljon tällaisessa sovelluksessa.
(http://www.motorcycle-usa.com/wp-content/uploads/2015/11/RSD-Indian-Scout-Sixty-Flat.jpg?378220)
Lauitetaas vielä linkki tuubiin: https://www.youtube.com/watch?v=KHJozMO8o1c&ebc=ANyPxKoH5atTLl6iz-lTkgWzbqgu7_R4ivqF7fGQ1XHdH0MDb6uZ1O_Rlw15WAmx-fwl77mWcadQ (https://www.youtube.com/watch?v=KHJozMO8o1c&ebc=ANyPxKoH5atTLl6iz-lTkgWzbqgu7_R4ivqF7fGQ1XHdH0MDb6uZ1O_Rlw15WAmx-fwl77mWcadQ)
ei ei ollenkaan niin paljon ku toi teksti tankissa.
1901-1953, End of Story.
Juu luontevammalta näyttäis J.A.P
Lainaus käyttäjältä: F.T.F.S - 18 maaliskuu 16, 19:43:46
Juu luontevammalta näyttäis J.A.P
Miksei ihan rehellisesti Polaris? Ilman tekstiä tankissa/koneen poskessa pitäisin tuota iliman muuta jonkin Aasialaisbrändin tuotteena.
Otsikkoon sopiva kysymys.
Niin, missäs Indianit ja Victoryt on kokoonpantu?
U.S.A, Canada Vai Mexico.
Ihan turhaa tietoahan tämä on, mut...?
Ile
Thunderstroke 111:n ja "chiefin" kohdalla sanottiin, että Iowassa kasataan, ja tarkemmin seoli joku Spirit Lake se kokoonpanopaikka. Tosin tää info on annettu siis ennen näitä "scoutteja"...
Laitetaan sitten hiukan vanhempaa modattua inkkaria:
(http://www.roller-mag.com/assets_c/2015/04/_MG_7858-thumb-570xauto-11899.jpg)(http://www.roller-mag.com/assets_c/2015/04/_MG_7898-thumb-570xauto-11897.jpg)(http://www.roller-mag.com/assets_c/2015/04/_MG_7880-thumb-autox854-11895.jpg) jurassic customs
tommonen katkelma osu silmään cyril hyze blogissa
eli Spirit Laken tehdas aloittanu vesijeteillä, kaikenlaista tehty välissä ja nyt pelkästään moottoripyöriä.
LainaaThe 3 Assembly Lines Of The Polaris Industries Plant In Spirit Lake, Iowa Are Now Exclusively Producing Indian And Victory Motorcycles. The other Polaris motorcycle line, the sporty three-wheeled Slingshot that began production here in late 2014, is now being produced in nearby Milford, with plans calling for that line to be transferred to a new plant in Huntsville, Alabama, when construction is completed later this year. This is the first time in nearly two decades that the 400,000-square-foot Spirit Lake facility has focused exclusively on motorcycles. The plant produced personal watercraft when it opened in 1994, and had made nearly every other Polaris products since then.
Indian-teemaan lisätäksemme; traditioita arvostaville ;D
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
viewer discretion is advised
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
what has been seen can't be unseen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(http://cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/Frontier-111.2.jpg)
(http://cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/azzkikrspringfield1.jpg)
(http://cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/azzkikrspringfield4.jpg)
ja sit jotain muuta
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2016/03/best-custom-motorcycles-23.jpg)
Tän olisin voinut laittaa muuhunki topikkiin, mutta pläjäytetään tänne. Postasin joskus kuvan alkuperäisestä hirviöstä tuonne "kuvia meneiltä ajoilta" -nimikkeen alle.
1909 The North London Garage JAP
(http://silodrome.com/wp-content/uploads/2015/04/board-track-motorcycle-4.jpg)
Tämän replikan on rakentanut alusta loppuun zekkiläinen insinööri Pavel Malanik. Sama mies o rakentanut erinäisiä entisajan moottoripyöriä lähinnä suoraan kuvista. Tässä The North London Garage JAP:n moottorissa on kuutioita 2714 ja moottori on sullottu isoon polkupyörän runkoa muistuttavaan runkorakennelmaan, kuten board track racereissakin on tapana. Tämä raaseri oli alunperin kait tarkoitettu nopeusennätysten tavoitteluun, ei puuradoilla kilpailuun. Moottorin on englantilainen JAP (J.A. Prestwich) Industryn juuri tähän laitteeseen rakentama ja se oli ilmeisesti ainoa laatuaan.
(http://silodrome.com/wp-content/uploads/2015/04/board-track-motorcycle-5-740x493.jpg)
(http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2015/04/board-track-motorcycle-6-740x450.jpg)
Lisää aiheesta voi lukea täältä: http://silodrome.com/north-london-garage-motorcycle/ (http://silodrome.com/north-london-garage-motorcycle/)
Ja löytyihän juutuubista vidis moottorin käynnistämisestäkin: https://www.youtube.com/watch?v=5LrZeL_e7qA (https://www.youtube.com/watch?v=5LrZeL_e7qA)
tässäpä jousitusguruille ihmeteltävää
EDIT: näköjään en saa kuvia suoraan tähän niin kaikille näkyis, mutta toimiskohan linkistä
http://advrider.com/index.php?threads/metamorphosis-ugly-goose-into-eagle-of-zeus.972947/page-13#post-29112942 (http://advrider.com/index.php?threads/metamorphosis-ugly-goose-into-eagle-of-zeus.972947/page-13#post-29112942)
(http://advrider.com/data/attachments/328/328384-b7bec8523f0375d4c0c9e96d9f3c76f9.jpg) (http://advrider.com/data/attachments/328/328386-15c78c1485d6f8686d26ca47b1ae676b.jpg)
Tarvii kirjautua.
Sitten Indonesian New Dream: Psycho Engine...
Miehet rakentelee moottoripyöriä vanhojen skootterien moottoreista, mopoista ja moottoripyörien jäänteistä ja mistä milloinkin.
Muuten samanlaista kuin täälläkin, mutta ehkä rakentamine on enemmän alkutekijöistä lähtevää (rajoittava lainsäädäntö rakennetuista pyöristä taitaa puuttua), ja kohteet ovat hiukan pienempiä ja kevyempiä (sikäläisistä käyttesineistä modattuja). Jopa moottorit ovat rakentelun kohteina ja niitä rakennetaan vanhoja osia yhdistelemällä ja uutta osaa tekemällä. Tuloksena on villejä pyöriä, joilla kuitenkin ajetaan sikäläisessä liikenteessä:
v-twini tracker
(http://psychoengine.in/wp-content/uploads/2014/11/anoman-770x433.jpg)
(http://40.media.tumblr.com/0b5301d024e0092bc594875eb84d8e4e/tumblr_neix4kCBNm1tjo005o2_1280.jpg)
Kilpailun voittanut W3 cafe-racer:
(http://3.bp.blogspot.com/-GY_JnV_CeEI/UlSy2Emp-VI/AAAAAAAAD-c/-2nIq92Gy0A/s640/27.JPG)
(http://3.bp.blogspot.com/-u30U_P_5hp4/UlSzy4uxfHI/AAAAAAAAD_M/hT28Rt6h3hU/s640/36.jpg)
Olen joskus katsellut juutuubista indonesialaista drag racingia, jossa kevennetyillä ja ääriinsä viritetyillä skoottereilla ja citymopoilla lähdetään uskomattoman kovaa.
Indo skenee: http://lawlessjakarta.com (http://lawlessjakarta.com) pääkaupungista
kenties hienoin bemmu ikinä
laitteen stoori http://brand.bmw-motorrad.com/en/stories/design/r5-hommage.html (http://brand.bmw-motorrad.com/en/stories/design/r5-hommage.html)
(http://images.moto.it/images/2221010/x574/bmw-r5-hommage-41-highres.jpg)
(http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/bmw5_1.jpg)
Hieno!
Löytyihän juutuubista ääninäytekin: https://www.youtube.com/watch?v=AVpIKNdAUYQ (https://www.youtube.com/watch?v=AVpIKNdAUYQ)
Lainaus käyttäjältä: Jasu - 04 helmikuu 16, 16:00:17
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 20 tammikuu 16, 01:46:38
(http://40.media.tumblr.com/8e4cf27ed98de9fd04e74b681aa60d7f/tumblr_ncykafys2p1r0woj3o1_1280.jpg)
Jos en ihan väärin muista, ni tämä valmistui vuosituhannen vaihteen tienoolla. Joku varmistanee..?
Pari vuotta lähes päivittäin pitkää päivää tallissa, normi duunipäivien jälkeen. Käytännössä käsityökaluilla, semmoisessa yhden auton kokoiseksi mitoitetussa tilassa. Ja itse valmistaen likipitäen kaikki...
Olli on kyllä käsistään kätevä, ollu niin kauan kuin muistan. Yks nelipyöräinen rakennettiin yhdessä, kiva oli askarrella kun visio oli valmiina, kumpikin keskittyi "omalle tontille" ja valmista tuli vauhdikkaasti. Hyvät muistot siitäkin projektista, josta on reipas kymmenen vuotta siitäkin...
(http://www.custombikeshow.se/cbs_prev/cbs2003/2003vinnare/CNV60012.jpg)
http://www.custombikeshow.se/cbs_prev/cbs2003/2003vinnare.html (http://www.custombikeshow.se/cbs_prev/cbs2003/2003vinnare.html)
Muisti pelas melko oikein, tuollahan se vuoden 2003 kuvissa näkyy... Viikonloppuna jutusteltiin tästäkin pyörästä, oli taas muutaman vuoden tauon jälkeen käynyt pätkän ajamassa, edelleen toimi kuten pitääkin..!
Vähän lyhyt nykymittapuulla, mutta rakentamisen aikoihin muutaman sentin sallittua pitempi. Se "vähäisessä määrin poiketa" -maininta tuli tuossa otettua täysmääräisenä käyttöön, mikä akselivälin maksimin kohdalla oli mainittu...
(http://i1299.photobucket.com/albums/ag77/Penderic/Penderic002/moto-guzzi-schwein-machine-video_5-1024x722_zpsdrj2saa2.jpg)
paljon kivemman näköinen ku tyypillinen GuzziChopperCustom.
mittasuhteet näyttää OK mutta onkohan tuo livenä nähtynä aivan valtavan korkea
Moottorin korkeus saattaa hämätä. Normaalisti vakiona oleva öljypohjan korotusosa (noin 30 mm) on otettu pois. Se tekee koneesta melko matalan. Olisi saanut vieläkin matalammaksi jos laittaisi vielä tuotakin matalamman öljypohjan. Tuolla asennuksella öljytilaa on jäljellä vielä noin 2,5 litraa ja vieläkin olisi varaa sillä ko määrällä kampiakselin mutka ei vielä edes ulotu öljyn pintaan.
Jossain näin kuivasumppuversion ko koneesta jossa öljysäiliö muualla niin kone näytti todella litteältä.
Koneessa näkyy olevan digitaalinen moottorinohjaus.
(https://lh3.googleusercontent.com/-eqUwWF7YDgA/U1xVAbBO0nI/AAAAAAAAlP8/E3XFhjrHHzIxWsLgVnyitazI9MSseCh0wCCo/s640/Picture%2B009.jpg)
(//)
mun mielestä aivan hiton hieno / hauska sovellus Jawasta. ei ehkä sovellu pitkän matkan touringiin mutta ei tarviikkaan. väittävät että olis oikee pyörä eikä photoshopattu juttu
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2016/08/steampunk-motorcycle-urban-motor-jawa-625x417.jpg)
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2016/08/steampunk-motorcycle-urban-motor-jawa-2-625x417.jpg)
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2016/08/steampunk-motorcycle-urban-motor-jawa-9-625x417.jpg)
http://www.bikeexif.com/steampunk-motorcycle (http://www.bikeexif.com/steampunk-motorcycle)
ja vaikka luokittelu ei nyt niin tärkeetä ookkaan, niin mielstäni tämä teos on tyyliltään enemmän dieselpunk kuin steampunk
Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 29 elokuu 16, 19:00:30
vaikka luokittelu ei nyt niin tärkeetä ookkaan, niin mielstäni tämä teos on tyyliltään enemmän dieselpunk kuin steampunk
Twosmokepunk, ehdottomasti twosmokepunk. Hieno esine.
Hieno! Millainenkohan käänneltävä toi on;)
(https://2.bp.blogspot.com/-X1LjNDepP64/V7Vg3xjlN8I/AAAAAAAA4e8/wWk5-TvldhIS0eLi-rKW9arOxZQHs4FHgCLcB/s1600/Picture%2B4250.jpg)
Keniltä tulossa uus V8 inkkari.... ;D
Rämpylä Bemu
Kotarista Café, ja pitäis ainakin olla riittävän pirtzakka :)
In 1970 two men in the USA said that if Ivan Mauger won his third World Final in a row in Poland, They would have the winning bike gold plated.
(https://4.bp.blogspot.com/-nBDUPmMGemY/WGu3rz0tscI/AAAAAAAA6fg/ci8ajkwl-QMyzXNlX6cF0Jo5hVMjcpxMwCLcB/s1600/Picture%2B10516.jpg)
(https://1.bp.blogspot.com/-r50CSvHVKUk/WG6x_ICCYgI/AAAAAAAA6nc/Lay-F92v3yY5p-YcSyk60QnkzOIjvtEQQCLcB/s1600/Picture%2B10511.jpg)
Laverda Harris-rungossa. vähemmän tunnen näitä mutta näytää nätiltä
(https://hochkoenig.files.wordpress.com/2014/07/img_0694.jpg)
‘The Blue Shark’ Ducati Panigale R Cafe Racer
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2017/03/03_03_2017_Ducati_Panigale_R_cafe_racer_Switzerland_Partsworld_Ducatiz_Zentralschweiz_Schaub_Metalworks_Pipeburn_custom_motorbike_01.jpg)
Tämä Sininen Hai-kala on rakennettu aivan uudesta ajamattomasta punaisesta Ducatista. Homman mahdollisti driimtiimi, joka koostui Switzerland Parts Worldista, Ducati Zentralschweizista, Schaub Metalworksista ja Akrapovicista
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2017/03/03_03_2017_Ducati_Panigale_R_cafe_racer_Switzerland_Partsworld_Ducatiz_Zentralschweiz_Schaub_Metalworks_Pipeburn_custom_motorbike_02.jpg)
Jos haluaa, niin asiaan voi perehtyä tarkemmin: http://www.pipeburn.com/home/2017/03/03/blue-shark-ducati-panigale-r-cafe-racer-ducati-zentralschweiz-parts-world.html (http://www.pipeburn.com/home/2017/03/03/blue-shark-ducati-panigale-r-cafe-racer-ducati-zentralschweiz-parts-world.html)
Duksun ilmajäähyt tietysti erikseen. Mutta tommosessa vesijäähy-V2:ssa on niin paljon letkua, anturipiuhaa, mutkikasta putkistoo, valukoppaa jne että lopputulos ei mun silmään näytä kauheen klassiselta cafelta vaikka miten olis pinnavannetta ja muotoiltua tankkia ym.
Eli onnistuneempana valintana pidän jonkinlaista futurististä tyyliä, vaikka näin:
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2014/05/ducati-749.jpg)
Poikkeuksellisen nätti Guzzi, erityisesti tykkään siitä mitä Tonti-rungon takaosalle tehty.
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2017/05/12_05_2017_Officine_Rossopuro_Moto_Guzzi_850_Le_Mans_racer_custom_moto_pipeburn_vitalis_02.jpg)
(http://www.pipeburn.com/wp-content/uploads/2017/05/12_05_2017_Officine_Rossopuro_Moto_Guzzi_850_Le_Mans_racer_custom_moto_pipeburn_vitalis_10.jpg)
Rossopuro asialla http://www.pipeburn.com/home/2017/05/12/vital-signs-officine-rossopuros-moto-guzzi-850-le-mans-racer.html?utm_source=Pipeburn+Email+Subscribers&utm_campaign=aea6747dee-PIPEBURN_RSS_NEWSLETTER_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_ac1ad1f2b6-aea6747dee-177626321 (http://www.pipeburn.com/home/2017/05/12/vital-signs-officine-rossopuros-moto-guzzi-850-le-mans-racer.html?utm_source=Pipeburn+Email+Subscribers&utm_campaign=aea6747dee-PIPEBURN_RSS_NEWSLETTER_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_ac1ad1f2b6-aea6747dee-177626321)
(https://2.bp.blogspot.com/-S6EzAu5vRFg/WbDujJLM8bI/AAAAAAAA9mQ/AAaOXbbxULUIGygLCzOabs0Zcm5DHDrqACKgBGAs/s1600/Picture%2B1029.jpg)
Wau! Burt Munro Indian 1920
Onkos tämä "Husky" täällä jo..? Insomnia taitaa olla nimi, ainakin se lukee isosti tuossa ständissä ;). Ruotsalaista käsityötä... taisi teettää tekijälleen hiukan unettomuutta... Moottori on melkoisen omaperäinen. Se on mukaelma Husqvarnan insinööri Fulke Mannerstedtin v-twin SRM 1000 konseptista. Hussella oli noita v-twinejä 500 kuutioisenakin.
(https://i.pinimg.com/736x/e1/73/32/e173323c37598e05d8a8e176a157cbe5.jpg)
(https://www.wwag.com/step/610/172581.jpg)
Hieno laite, tietty hoijakan kulma on väärä mutta muuten maukas peli.
MCM:ssä tuosta on esittely...
RSD nikkaroinut uuden inkkarin
(https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/23905578_10156043637697287_1667842963328360624_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=3f8b9c1afe49e79f88e8c1a4b2e0c177&oe=5AD2F269)
Veit jalat suusta, magee Polaris ;D
V9 trackkeri
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 20 marraskuu 17, 17:08:12
Onkos tämä "Husky" täällä jo..? Insomnia taitaa olla nimi, ainakin se lukee isosti tuossa ständissä ;). Ruotsalaista käsityötä... taisi teettää tekijälleen hiukan unettomuutta... Moottori on melkoisen omaperäinen. Se on mukaelma Husqvarnan insinööri Fulke Mannerstedtin v-twin SRM 1000 konseptista. Hussella oli noita v-twinejä 500 kuutioisenakin.
Tuosta liikkuvaa kuvaa laitteesta. Sanoisin ettei GP-Amal ole niitä katuystävällisimpiä mehustimia...
https://www.youtube.com/watch?v=010UbURQ92E (https://www.youtube.com/watch?v=010UbURQ92E)
Kaunis on kuin karamelli ja mukavasti eksoottinenkin tuo Insomnia. Mutta määritelmä "liikkuva" on kyllä vähän sellainen overstatement.
Perun puheeni, jos toi heebo ilmestyy tolla vehkeellään ajamalla Poronpurijaisiin. :)
Sama kaverihan ajelee sliksitakarenkaisella jäykkäkeulasella pannulla pitkin Eurooppaa - niin, että saattaa se tollakin jossain käydä.
Isomnia selkeesti ajopyörä ::)
Polarikselta taktisen viilee Inkkari trackeri.......miten tuotannossa ja minkänäkösenä lupailuja olis......tollasenaan aika magee
Hei Poseri, se ei oo inkkari. se on undian tai polaris.
Tyylikäs inkkari.
Lainaus käyttäjältä: Jack - 06 helmikuu 18, 08:32:30
Hei Poseri, se ei oo inkkari. se on undian tai polaris.
Tähän sopinee täydellisesti huomautus siitä, että vähän lyhkäseksikin on jäänyt. ;D
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 07 helmikuu 18, 11:05:59
Lainaus käyttäjältä: Jack - 06 helmikuu 18, 08:32:30
Hei Poseri, se ei oo inkkari. se on undian tai polaris.
Tähän sopinee täydellisesti huomautus siitä, että vähän lyhkäseksikin on jäänyt. ;D
:D :D :D ja inkkari mikä inkkari, niinhän sinä lukee...
Lainaus käyttäjältä: Jarkko - 07 helmikuu 18, 11:26:21
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 07 helmikuu 18, 11:05:59
Lainaus käyttäjältä: Jack - 06 helmikuu 18, 08:32:30
Hei Poseri, se ei oo inkkari. se on undian tai polaris.
Tähän sopinee täydellisesti huomautus siitä, että vähän lyhkäseksikin on jäänyt. ;D
:D :D :D ja inkkari mikä inkkari, niinhän sinä lukee...
Niin on tämäkin, vaikkei siinä edes lue..Mutta silti ihan eri asia mitä Jack tarkoittaa, eli komppaan häntä tässä asiassa ;D
Guzzi pilkkoa
Istuin on hieman funky
(https://2.bp.blogspot.com/-_eIjkz2vDpo/WqDk_gsuuGI/AAAAAAAA_0E/2TTx5k4oNxUD1c3RacysUxc7GW1cPHxQQCLcBGAs/s1600/IMG_2562.JPG)
(https://3.bp.blogspot.com/-4rPKv3_E21M/WpukSTl34zI/AAAAAAAA_xA/5_JcmUloG18djAqPu-3Ph8lxc8gGAx2_wCLcBGAs/s1600/IMG_2598.JPG)
Guzzi too
Inkkarien rakentaminen sporttiseksi on kohoamassa megatrendiksi ;D
Louis-firman mainospyörä
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2018/04/custom-indian-chief-cafe-racer-detlev-louis-motorrad-1.jpg)
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2018/04/custom-indian-chief-cafe-racer-detlev-louis-motorrad-2.jpg)
Aika villi yhdistelmä. Oliskos se niin, että Guzzi, Norton ja Honda yhdistyvät tässä joko sopuisasti tai sitten ei ;)
(http://www.cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/ravenmoto2.jpg)
Juttua: http://cyrilhuzeblog.com/2012/02/06/the-raven-a-brand-new-motorcycle-combining-norton-moto-guzzi-honda-and-american-ingenuity/?fbclid=IwAR0jT8wRLdbOolDNfyE9DpftKNzUAE2TyjanwyGm0kOomuu998NVxzsWeLM (http://cyrilhuzeblog.com/2012/02/06/the-raven-a-brand-new-motorcycle-combining-norton-moto-guzzi-honda-and-american-ingenuity/?fbclid=IwAR0jT8wRLdbOolDNfyE9DpftKNzUAE2TyjanwyGm0kOomuu998NVxzsWeLM)
Vaikuttaa siltä että 850 GT: mylly on saanut uuden elämän. Tuolla koneella oli ekä Guzzini mutta se on jo muualla mutta kone sentään oikein päin. Guzzistin näkökulmasta.
Tota asennustahan mä sulle, Matti, esitin jo ajat sitten. Kun valitit, että pytyt ja polvet kohtaavat, jos konetta pudottais alaspäin... :-)
En nyt muista mikä on valmistusmaa (ehkä jopa UK eli ollaan väärässä säikeessä ;D ), mutta hieno mekaanisesti ahdettu pyörä; siis ei niin tylsä rivinelkku.
(//)
(//)
Guzzia bobberiksi... tarkemmin kun katselin, niin voipi olla fotoshopattu kuva
Koplaamalla tehty kuva.
Pinnapyöristä läpi näkyy eri maisema kuin ympäriltä. Muutakin vilunkia on havaittavissa kuten äänenvaimentimet eivät heijasta ympäristöään.
Miksei tuollaisen voisi tehdäkin jos haluaa. Itse en sitä noin tekisi. Tuo ns. pikkulohkokone on yleinen ja edullinen moottori ja painoltaan alhainen. Aihioita olisi siis saatavilla edullisesti.
Tossa enempi livenä yritelmää Guzzibobberista
(https://3.bp.blogspot.com/-0WMFIYXcPVE/VxK0_xPzT1I/AAAAAAAA1XM/qspWCwa6EXUdCos3UEGL3pqr404nmkCdACKgB/s1600/075.JPG)