Nyt kun rautapää on valmis niin voisi pikku hiljaa aloittaa seuraavaa projektia. Tein viitisen vuotta sitten muijalle ajosportsterin ja se aina välillä kitisi että eikö hän voisi saada sitä sun tätä - milloin piti olla tyttömäisempi väri ja milloin sitten jotain muuta. Lopulta sanoin että kun kerrot mulle minkälaisen pyörän haluat niin minähän teen.
Kelataan joitan hetkiä eteenpäin ja suunnitelmat saatiin puettua sanoiksi. Ostin kaverilta rullaavan suomikilvellisen ysinelosen sportin ja toiselta frendiltä jenkeistä löytyi 1200 X1 Buellin motti. Tästä se lähtee...
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1012272.jpg)
Kaveri oli jo ehtinyt teettää runkoon jäykkäperän VT-Cyclellä mutta en pitänyt sen mallista. Niinpä niks ja naks, perä irti ja kohti Oulua. Siellä se koristaa toista Sportsteria tällä hetkellä. Tarkoitus olisi tehdä vähän kaarevampaa muotoa koko runkoon.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/101227.jpg)
Buellin koneesta ei ollut mitään taustatietoa joten pitihän se taikoa käyntiin. Vanha kärkisytkä kiinni ja joku romulaatikosta kaivettu CV Keihin...
Buell (http://www.youtube.com/watch?v=FwQlUDpAaY4#ws)
Hurja vauhti on ukolla! Kyllä lippis nousee jälleen ja reippaasti.
Ajattelin, että projektialbumit osio hiljenisi kesäksi, mutta hienoa saaada seurattavaa työpäivien ratoksi.
Ei tää tästä kovin vauhdilla etene, pitää tossa välissä rakentaa oma autotalli valmiiksi. Mutta yritetään tehdä jotain pientä kesälläkin, tavoite on saada tää valmiiksi keväällä 2013.
No just....huoh...pitänee juottaa viimeistään Norrteljessä sut niin humalaan, että olet edes hetken paikoillas... ;) tervetuloa leiriin...
Tsemppiä rouvan rojektiin...kyllä se sen ansaitseekin..
On niin hyvä nimi tällä pyörällä, ettei voi tulla huono. ;D Tai ei kait sulta mitään huonoo tuu, vaikka nimi ois paskiainen. Konsertissa toi nimihenkilö oli kohtuu kurvikas, odotetaan innolla, tuleeko tästä esikuvansa mukainen...
-Spöke-
tuohonko on eksymässä se stereoperä...kahvilakilpuri??
Hieno takanakki ja mustat vannekehät lupaa pyörälle old school lookkia? ;)
..ukko osaa kyllä ajatukset pukea sanoiksi, mikä lisää mielenkiintoa lukea näitä projektiasi.. tästä projektista tullaan varmasti (jälleen) puhumaan ja pitkään ;D
Lainaus käyttäjältä: Tony - 20 huhtikuu 11, 12:11:08
tästä projektista tullaan varmasti (jälleen) puhumaan ja pitkään ;D
Viikonloppuna kun Pirkkahallissa katselin DOB:n vieressä sijainnutta pyörää, niin siinä joku heppu hehkutti kaverille: " Tässä
sen Hemulin pyörä..."
Huhhuh... mitäs tähän nyt sitten sanoisi :-)
Sitä minä vaan Hemuli (edelleen) ihmettelen, että miten sulla riittääkin aikaa ja virtaa, ei pelkästään näihin projekteihin vaan myös niiden perusteelliseen dokumentointiin, puhumattakaan kaikista harrastustoimintaa "häiritsevistä" pikku tekijöistä kuten päivätyö ja perhe yms. ;D
Tätä(kin) tulee olemaan mielenkiintoista seurata.
Noi putket rainas on just oikeen mittaset. Tosta on hyvä lähtee liikkeelle ;D
"tavoite on saada tää valmiiksi keväällä 2013."
Uskotko tohon itekkään? Valmista jo tän ajokauden lopussa?
Lasse
Lainaus käyttäjältä: Psycholasse - 21 huhtikuu 11, 06:35:42
Valmista jo tän ajokauden lopussa?
Loppuuks ajokausi juhannukseen?
Jäädään innolla seuraamaan mitä tästä syntyy. Edellistä projektia kun kattelee niin tuskin tästä mitään keskinkertaista tehdään..
Kaudella 2013 tästä on joku versio 3.0 jo menossa :)
Tätäkin on pikku hiljaa hilattu eteenpäin, lähinnä osien keräilyä ja työkalujen valmistusta. Kerhon jigi alkaisi olemaan siinä mallissa että voisi vaikka runkoa työstää, vielä kun saisi ringrollerin valmiiksi niin saisi putket kaarelle. Paljoa siitäkään ei enää puutu.
Mutta tuli tuossa jo aikaa sitten tehtyä navat, aihiona H-D:n orkkisosat - idea ryöstetty suoraan mr. Rodchopilta:
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1012289.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1012282.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/101228.jpg)
Ja pitihän se taakse saada samanlainen...
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/110103.jpg)
Jos tällä viikolla sais rihdattua vanteet kasaan ja kumit päälle, sitten ei ollakaan enää kaukana siitä että raami on pyörillään.
Iskikin tarmonpuuska ja rihtasin vanteet tänään, vielä kun jäi kymppiuutisten jälkeen hetki aikaa niin kävin tallissa vääntämässä kumit paikalleen.
En muuten ihan heti ala toista kertaa kasaamaan vanteita messinkinipoilla - en tiedä johtuuko metallin ominaisuuksista mutta tuntuu että kierre ei ole ihan sopiva kuin teräsnipoissa. Nippa narahtaa todella helposti kiinni pinnaan ja niitä saa vääntää hampaat irvessä. Kierre on kyllä oikea. Jotenkin mieleen tulee että kun kierre on tehty, antaa messinki enemmän periksi kuin teräs ja palautuu aavistuksen takaisinpäin. Näähän tehdään käsittääkseni manglaamalla eikä lastuavalla tapilla.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1111222.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1111223.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1111221.jpg)
Muistaisin että joku on aikaisemminkin valitellut Shinkon valkosivujen sinisen suoja-aineen tiukkaa otetta - voin allekirjoittaa. Hommaa tuskin helpottaa sekään, että ko. kumi on seissyt pari vuotta varastossa. Edessä oleva Speedmaster on sitten taas varsin hilpeä rinkula, se meni melkein ilman rautoja vanteelle - ihan kuin olisi polkupyörän kumia asentanut ;D.
Toi Shinkon sininen lähtee painepesurilla ihan helposti, ainakin roto-suuttimella.
Nätit pyörät, noi uranavat on kliffat.
Onnistuneet rengasvalinnat! Messinkinipat näyttää hyviltä mustaa kehää vasten. Ja navat on rokkenrollia.
Valkosivuihin mäntysuopaa ja juuriharja. Ja odotettavissa tenniskyynärpää ;D
Sitte kans paljon kuvia runkohommista!
Noi nipat on kyllä pirullisia kiristää,laitoin ite jotain grafiittirasvaa jengoihin niin vähän helpotti.Hienot navat muuten 8)
Runkohommia ja tenniskyynärpää ;D
Mä muistelen että nipat olis lähes aina messinkiä. Yleensä vaan kromi tai sinkki pinnassa.
Loistavaa luettavaa nämä Hemulin projektit. Valkosivuista ite olen saanut siniset aina irti ihan kivuttomasti painepesurilla.
Ja jos Hemuli sulla on ongelmia ylimääräisen ajan suhteen, niin mulla olis yksi sporan runko joka tarttis saaha perästä tiukaksi...?
Hyvännäköiset nuo mustat kehät. Tuo Shinkon takarengas näyttää muuten lähes samalta kuin Goodyearin vastaava rengas. Liekö kopioineet.
Onkos tämä projekti edistynyt vaiko vielä suunnittelu-asteella..? vai oonko mä missannu jotain.. ::)
Eikö riitä että tekee kolmee pyörää yhtäaikaa ;D? Tää on edistyny lähinnä osien keräämisellä, pahimpana tulppana on keskeneräinen putkimankeli - ilman sitä ei runko valmistu. Kaikki osat on jo leikkautettu ja rullat sorvautettu, enää puuttuu reipas rypistys koneen rungon kasaamiseen ja vetokoneiston toteutus. Näillä näkymin tositoimiin ryhdytään ajokauden 2013 jälkeen.
Eiköhän siinä jo ole tarpeeksi hommia...putkimankelista sitten kuvia ;)
Mites, onko kokemuksia jo noista shinkon nakeista? Kuis mutkassa valetavat, kun ovatten kulmikkaat reunat?
Enpä tiedä kun tuonkin rengas vaihtui ennen ensimmäistäkään ajokokemusta Avoniin. Ja sekin vain siksi että hommasin tähänkin projektiin lokariksi Gasboxin valmisteen joka sopii ihan helkkarin hyvin ko. kumille.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/p20121213-185000.jpg)
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 17 maaliskuu 13, 22:22:07
Mites, onko kokemuksia jo noista shinkon nakeista? Kuis mutkassa valetavat, kun ovatten kulmikkaat reunat?
Itseäni kanssa hieman jännitti etukäteen tuo kulmikkuus, mutta ihan hyvin ne kuitenkin pelitti.
Lainaus käyttäjältä: JPP - 30 marraskuu 11, 11:55:31
Hyvännäköiset nuo mustat kehät. Tuo Shinkon takarengas näyttää muuten lähes samalta kuin Goodyearin vastaava rengas. Liekö kopioineet.
Juu, se on kuvioltaan ja profiililta ihan sama ku Goodyeari..
Ajoin sellasen goodyearin viime kesänä pannulla uudesta kankaille, n. 10000km se kesti. Shinkosta oon kuullu paristaki eri lähteestä, että ne ois kestäny vaan muutamia tuhansia.
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 18 maaliskuu 13, 10:10:19
Shinkosta oon kuullu paristaki eri lähteestä, että ne ois kestäny vaan muutamia tuhansia.
Mulla tuli Shinkoilla reilu 3t viime kesänä ja ei ne mitenkään erityisesti ole kuluneet. No, mulla onkin lussu mopo ja (yli)rauhallinen ajotyyli. ;D
Ihmeen vähän tuo rouva on jaksanut kysellä tän perään, mutta josko nyt olis aika aloittaa tositoimet? Ainakin tuossa aiemmin mainitsemani putkimankeli on saatu edes jollain tavalla toimivaksi ja tänään käännettiin chopperkäyrä nousuun ;D.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140503_182704.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140503_182704.jpg.html)
Tuosta pätkästä olisi tarkoitus tehdä takahaarukan yläputket - kaari on sen takia noin jyrkkä että rungosta tulee snadisti dropseat-tyylinen sopiakseen tolle kääpiönpuolikkaalle. Joudun vielä hetken odottamaan vuoroani jigissä mutta eiköhän tässä kesän aikana saada projekti rullaavaan muotoon. Siitä sitten syksyn sateissa naputellaan pellit mallilleen ja josko maalarille taas vuodenvaihteen jälkeen?
Putkimankelin käyttöhenkilökunta näyttää kovin työllistetyltä joten sieltä varmaan alkaa syntyä käyrää koko maan tarpeisiin ;D ;D
Lainaus käyttäjältä: tase - 04 toukokuu 14, 00:39:46
Putkimankelin käyttöhenkilökunta näyttää kovin työllistetyltä
Tai ne odottavat malttamattomina sitä vuoroaan ;D Ai niin, se vuoro olikin jigille, eikä tuolle :D
Mutta kun projekti ei selvästikään ole kiireinen, niin tartun lyhyesti tuohon Shinko-keskusteluun, mitä tuossa on sivussa käyty. Väitän, että merkki ei ole se ratkaiseva, vaan malli enemmän merkin sisällä. Minulla on '94 lehmässä Shinkon
R/F 250 -sarjan rengastus ja niillä on ajettu nyt 12100 km ja pääosin 2 päällä sekä laukut tavaraa tännä reipasta maantievauhtia. Pintaa on takanakin vielä reilusti laillisuuden verran, mutta kyllä se vaihtoon menee piakkoin, riippuen siitä, miten paljon tuolla pyörällä ajelen. En viitsi ajaa yhtään rengasta sileäksi, vaan vaihdan hyvissä ajoin. Onhan näitä renkaita saatu merkistä riippumatta vaihtokuntoon muutamilla tuhansilla, eli ei se ole mikään Shinkon erityisominaisuus. Mutta huhuja ja ennakkoluuloja on aina mukava elätellä ;)
Toi Shinkon retro-mallinen viis-kuustoist kuluu kyl silmissä, mun ajoilla sen saa ajettua loppuun kesässä, eli kesto on varsin huono. Gummi sinällään muuten ihan ok.
Jigi on vihdoin vapaa joten eiku hommiin :)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140613_183602.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140613_183602.jpg.html)
Tähän asti päästiin tänään, huomenna jos sais viimeisteltyä putkimankelin niin että sillä saa kaarrettua myös 38 mm putkea. Sitten pääsis taivuttamaan selkäruodon.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140613_193935.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140613_193935.jpg.html)
Työteliään illan päälle ruotsinlaivalta Norrtäljen kautta kotiin asti rahdattuja virvokkeita. Oon vissiin tulossa vanhaks kun reissulta jää juomatonta alkoholia...
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140613_212212.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140613_212212.jpg.html)
Putkimankeli on nyt valmis myös 38 mm putken taivuttamiseen, illalla jäi vielä pari tuntia aikaa tehdä rungon selkäruoto. Kuka on muuten sanonut että se pitää aina liittää emäputken yläreunaan? Tuli siinä väännellessä idea rungon etuosasta, vähän jotain erilaista. Tankin pohja tulee myötäilemään paksun putken alapintaa.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140614_213141.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140614_213141.jpg.html)
Vedätsä ton tunteella vai onko klubiaskin kantta hyödynnetty :)
Perusmitat on kopioitu erään hyvän ystävän chopperista, päälinjat on mietitty valmiiksi mutta homma elää koko projektin ajan. Aina välillä tulee ahaa-elämyksiä kuten nyt tuon rungon etuosan kanssa joten liian tarkkoja suunnitelmia ei kannata tehdä ;).
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 kesäkuu 14, 00:06:12
Putkimankeli on nyt valmis myös 38 mm putken taivuttamiseen, illalla jäi vielä pari tuntia aikaa tehdä rungon selkäruoto. Kuka on muuten sanonut että se pitää aina liittää emäputken yläreunaan? Tuli siinä väännellessä idea rungon etuosasta, vähän jotain erilaista. Tankin pohja tulee myötäilemään paksun putken alapintaa.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140614_213141.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140614_213141.jpg.html)
Norton Featherbed style chopper frame ;D
Höyhenvuoteenahan sen vaan pitäis olla kahdennettu, kiertää tankin ulkoreunan mukaan...
Mielenkiintoinen idea jokatapauksessa.
Kyllä mä ihan kohta lopetan tän Instagram-pelleilyn ja otan taas oikean kameran mukaan pajalle ;D...
Tänään tuli tehtyä rungon etuosa mallilleen, vielähän tohon tulee koneen yläkiinnike mutta se laitetaan vasta kun runko on pois jigistä ja saan mallinnusmoottorin paikalleen. Nyt odotellaan jos sais taka-akselin kiinnikelevyt leikkuusta, olispa hyvä jos ne tulis jo juhannukseks niin ei tarttis törpötellä koko pyhiä ;).
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/IMG_20140615_181523.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/IMG_20140615_181523.jpg.html)
Aika hyvä linja tuli tohon runkoon vaikka itse sanonkin :)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406164.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406164.jpg.html)
Vähän vielä jännittää mahtuuko vetohihna kulkemaan rungon ja renkaan välistä kun tuo putki kaartaa varsin aikaisessa vaiheessa sisäänpäin. Täytyy varmaan jättää takarunko heftiin siihen asti että saan tehtyä koekasauksen. Tuo taka-akselin kiinnikepala on pelkkä pikaisesti pyöräytetty koevedos kun en malttanut odottaa että saan varsinaiset kappaleet leikkauksesta.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406163.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406163.jpg.html)
Kaarevista runkoputkista huomaa, että Hemulilla on nyt putkimankeli käytössä. Tasaisen kaarevilla pytkilla saa kyllä tehtyä kauniita linjoja runkoon. Lupaavalta näyttää.
Keulakulma näyttää sen verran loivalta, että tästä taitaa tulla chopperi?
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 kesäkuu 14, 12:16:11...Keulakulma näyttää sen verran loivalta, että tästä taitaa tulla chopperi?
Nooo... sellanen varjossa kasvanu :D - kokonaiskulma tulee olemaan 49 astetta ja keula +10" putkilla.
Hauskaa luettavaa tää, kun kelasin läpi. Ekat kaks sivua hemulilta 7 postausta ja kaikki hehkuttaa kuinka hyviä nää projektit on lukea ja kuinka huikeeta heti ekan viestin jälkee, vaikka oikeestaan mitään ei oo tapahtunu, kerrotaan vaan "lähtötilanne". Ja tää ei oo mikään haukku, kyllä mää oon noita lukenu ja allekkirjotan ton saman mitä on tossa alkuun kehuttu. Tää vaan ei oo kovin pikasesti edistyny pyörä niinku noi muut. Huikee pyörä tulossa, jätän kommentointini tähän keskeneräsestä laitteesta, lopputulos kiinnostaa niinkun yleensä. Ehkä turhaa höpinää näin keskellä yötä, mut toivottavasti tästä joku ymmärtää jotain.
Ehkä arvon finnbikersilaiset odottivat että tää lähtee saman tien lentoon niin kuin aikaisemmatkin projektit. Mutta tuli "juttuja" ja muita projekteja jotka kiilasivat tämän edelle. Ihmeen rauhassa toi rouva on tän kanssa ollut, ei oo pahemmin kysellyt. Mikä on toisaalta ihan hyvä ;):
(http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/fd/6f/30/fd6f30dcbe08d00db82e03cc914f11e5.jpg)
Eipä mennyt juhannus (ihan kokonaan ;) ) ryypiskellessä, jotain pientä tuli tehtyäkin.
Torstai-iltana sain nipun taka-akselin kiinnikelevyaihioita vesileikkauksesta, saman tien pyöräytin ensimmäisen parin valmiiksi rouvan pyörää varten.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406201.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406201.jpg.html)
Idea on käyttää akselin peitelevyinä ihan tavan sytkäkopan kansia, tuossa nyt malliksi yksi. Vasemman puolen levy on jyrsitty auki takaseinästään kilpitelineen kiinnitystä varten - tämän takia myös M8 jenkat eri paikassa kuin toisella puolen. Vasemmalle puolelle tulee myös coveri koko komeuden päälle mutta se ruuvataan sitten kilpitelineeseen.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406202.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406202.jpg.html)
Ja tuolta se näyttää runkoputken kanssa.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406203.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406203.jpg.html)
Pikakelataan juhannuspäivään, olin heftannut takarungon kasaan muutamalla pisteellä ja niputin rungon malliksi pyörilleen.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406211.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406211.jpg.html)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406212.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406212.jpg.html)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406213.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406213.jpg.html)
Sitten piti vielä nostaa kaverin irtomoottori kyytiin että pystyin varmistamaan remmilinjan mahtumisen tuon rungon yläputken ohi. Putki kun kaartaa melko aikaisessa vaiheessa sisäänpäin. Mutta huoli oli turha, tilaa jäi lopulta ylikin.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406214.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406214.jpg.html)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rosie/1406216.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Rosie/1406216.jpg.html)
Sen verran tuli innostuttua että alkuperäinen suunnitelma +10" keulasta ja alle kahden metrin akselivälistä ei ihan toteutunut - lukemat on +14" ja 200-205 cm riippuen taka-akselin asemasta. Nyt on runko hitsattu lopulliseen muotoonsa, seuraavaksi pitää ruveta suunnittelemaan peltiosia.
Yksityiskohta joka vei huomioni, on tuo miten akselin kiinnityslevyn pyöreä muoto sopii saumattomasti runkoputkien jatkeeksi.
Nyt kun on tuo putkimankeli, niin tuleeko teillä enää yhtään pätkää suoraa runkoputkea mihinkään pyörään? :P ;D
edit:typo
Lainaus käyttäjältä: Make - 22 kesäkuu 14, 23:36:16
Nyt kun on tuo putkimankeli, niin tuleeko teillä enää yhtään pätkää suoraa runkoputkea mihinkään pyörään? :P ;D
Odotan mielenkiinnolla miten saadaan suoraton runko, keulan emäputki jengalle mankeloituna nimittäin, ainakin äkkii ajatellen, aikaansais lievän haasteen keulan toimivuudelle...
Kantsisko tehdä pieni reikä tonne akselipoteron pohjaan? Sinnehän kertyy muuten vesi...
Kohtuullisen asiallinen tuo tausta muuten noissa parissa vikassa kuvassa... ;D
Kävi sama juttu mielessä, pitää kairata muutaman millin reiät poteron takaseinästä läpi. Vesitiiviiksihän noita ei saa koska akselin ura on joka tapauksessa aina osittain auki.
Se on Make ihan omaa laiskuutta toi kaarevien putkien käyttö - sähkötoimisella mankelilla putkien rullaaminen on niin rennon letkeää touhua ettei enää jaksa kaivaa sitä manuaaliväännintä esiin. Tulee vielä hiki ;D.
Vähän itseäni häiritsee takarungon profiili, se on jo ehkä aavistuksen liiankin matala. Mutta tilanne korjaantunee kun saadaan täytettä putkien väliin - öljysäiliö ja akku täyttävät hyvin tuon raon ja satula tuo muhkeutta päälle.
Mitä tulee tuohon viimeisten kuvien taustaan, on mukava huomata että pitkään kestänyt mustien pyörien valtakausi on viimein ohi :). Meillä alkaa olemaan koko värikartta käytössä, pitää keksiä tälle joku yhtä herkullinen väri kuin taustalla nojailevissa fillareissa.
Jos tarkoitat että rungon istumakorkeus on liian matala, niin persjalkaselle (anteeksi ;) ) kuskille tuo pyörä käsittääkseni on syntymässäkin, ei se ole yhtään liian matala, ja muista vanha sääntö; pyörän sisälle istumaan, ei sen päälle 8)
Kuski on tosiaan hiukan ulottuvuusrajoitteinen, mutta en tarkoittanutkaan tässä funktiota vaan lähinnä estetiikkaa. Jotenkin toi takarunko näyttää vähän luirakkeelta, mutta en sano mitään ennen kuin kaikki osat on kiinni.
Pyörän stuukin mallailu projektin tässä vaiheessa on tosi antoisaa puuhaa :) Runko on hieno ja koko pyörä erittäin linjakas. Keulan putkien hyödyntäminen koko mitassaan tekis hyvää rungon asennolle. Nythän se taitaa vähän kyntää. Saisko semmosen kuvan, jossa keulaputket ei tule yläteekappaleesta yli. Lisäksi nostaisin tankkia etureunasta pari tuumaa.
Mä en yleensä fanita dropseat-runkoja, mutta näytät tässä onnistuneen mainiosti! Tuohan näyttää ihan tyttöpyörältä siroine linjoineen.
-Spöke-
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 kesäkuu 14, 12:54:10...Keulan putkien hyödyntäminen koko mitassaan tekis hyvää rungon asennolle. Nythän se taitaa vähän kyntää...
Ei kynnä. Optinen illuusio johtuu maanpinnan muodosta - hämmästelin itsekin kun nosturi ei ulkona mennyt rungon alle vaikka se sisällä tasaisella lattialla meni sinne kevyesti. Jättö kasvaa liikaa jos tuosta vielä keulaa nostetaan ja pidennetään.
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 kesäkuu 14, 12:54:10...Lisäksi nostaisin tankkia etureunasta pari tuumaa.
Tää kuuluu alkuperäiseen suunnitelmaan - tankin pohja pitää saada myötäilemään rungon selkäruotoa. Käytännössä tankki tulee suurin piirtein samaan korkeusasemaan kuin mitä se olisi syvällä tunnelilla ja normaalilla runkoputken korolla. Nyt kun runkoputki on kymmenisen senttiä normaalia alempana voi tankin kiinnittää sen yläpuolelle.
Perustaltaan hienot linjat, varsinkin takarungon vs. yläputken kaari on herkullinen.
Takarungon alaputki kulkee vähän ylhäältä, ja liian kohtisuoraan akselia vastaan. Sellainen loivalla S-kaarella kulkeva alaputki vois olla sopivan näköinen?
Tämäkin projekti tuli aikoinaan väkerrettyä valmiiksi, avioero tosin sotki kuviota siinä määrin että pyörä siirtyi allekirjoittaneelle. Ajelin tuolla hetken mutta en oikein päässyt juonesta kiinni joten pistin kopukan myyntiin, se taitaa vaikuttaa nykyään jossain Porvoon suunnalla. Pitää joskus kaivella vanhoilta muistikorteilta projektikuvia - yhdistetty jalkakytkin/takajarru olis jo yksistään oma tarinansa - mutta sillä välin voitte ihastella valmista tuotosta.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 marraskuu 19, 08:44:24
yhdistetty jalkakytkin/takajarru olis jo yksistään oma tarinansa - mutta sillä välin voitte ihastella valmista tuotosta.
Jonka ainakin allekirjoittanut olisi innokas kuulemaan/näkemään. Jotain kuvia tuli tuosta napsittua, kun pyörä oli pari vuotta sitten Joutsassa näytillä. Kiinnitti huomiota kyseinen konstruktio, enkä ollut ainoa.
Tätä kattellessa ei voi muuta sanoa kun, että on se huikea sälli. Hieno laitos!