Finnbikers

Tekniikka / Muut => Jousitus / Renkaat / Jarrut => Aiheen aloitti: Jaska - 28 heinäkuu 10, 09:48:29

Otsikko: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Jaska - 28 heinäkuu 10, 09:48:29
Onkos kukaan lyhentänyt alkuperäisiä dynan iskareita? mikä kierre siellä on?
Intruder iskareitten lyhennykseen tarvittiin UNF 7/16-20 kierrepakka ja kierretappi,
nämä vaikuttavat saman tehtaan tuotteilta, esijännityksen säätökuppi on ulkonäöltään hieman eri näköinen. 
Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Jaska - 05 elokuu 10, 17:01:19
Sen verran painoin jousta kasaan, että näkyi yläpään kiinnitys olevan pelkällä kiilasokalla,
eikä yläkupin pohjaanlyöntikumin alla näkynyt mutteria. Iskarin kiinnike on siis yläpäästään mallia "kiinteä"eli lyhennys männänvartta vahingoittamatta lienee vaikeaa ellei mahdotonta :/
Vakio street bobin iskari näyttäs olevan n.12" pitkä, pitänee harkita Burly madallussarjaa...
kokemuksia?
http://www.vmparts.fi/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=69_76&products_id=537 (http://www.vmparts.fi/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=69_76&products_id=537)

Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Jaska - 28 elokuu 10, 11:17:11
Burly slammer kit paikallaan, vähän reilu 300 :-
Edestä putos 2 tuumaa ja takaa 2,5 , tuli melko lowrider ;)

Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: mikira - 28 elokuu 10, 16:21:20
Onks toi burlyn sarja se sellanen jossa vain jousi vaihdetaan keulaan eikä sinne dämberin alle tule mitään?
Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Jaska - 29 elokuu 10, 22:07:35
kyllä, alkuperäinen jousi / metalliputki pois ja uusi jousi, apujousi ja 1 tuumaiseksi lyhennetty muoviputki tilalle. Pyörää nostaessa keula palaa alkuperäiseen mittaan, eikä siis lyö "tyhjää". Apujousi poistaa välykset, ajossa siitä en ole huomannut haittaa, hydrauliikka hidastaa liikettä sen verran, ei näillä laitteilla keulita ;D  
Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Puuseppä - 21 marraskuu 10, 13:05:53
Minkälainen tämä Burlyn setti on ajossa?
Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Jaska - 28 marraskuu 10, 19:00:16
Jämäkkä, melko jäykkä, terävät töyssyt nielee hyvin ja on jotenkin vakaampi ajaa.
Laitoin 15w öljyt keulaan. Vakioöljyt on liian löysät, taitaa olla 5w?
Maavara on reilu 10 cm, että vakiomalliset putket saa kyllä raapastua asfalttiin tiukassa kanttauksessa. Korjaan että takaiskarit on 1,5 tuumaa lyhyemmät, koska Street Bobin vakioiskarit on 12" ja Burlyt 10,5" :)
Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: mikira - 28 marraskuu 10, 22:33:28
Lainaus käyttäjältä: Jaska - 28 marraskuu 10, 19:00:16
...koska Street Bobin vakioiskarit on 12" ja Burlyt 10,5" :)

Mä olin mittailevani että bobin vakio iskarit olis samat kuin custom sportsterin eli 11.75".
Otsikko: Vs: Dyna takaiskareiden lyhennys
Kirjoitti: Jaska - 29 marraskuu 10, 16:26:57
Mittasin noin suunnilleen iskarin silmävälin, n.30 cm, vakioiskari ei nyt käsillä, niin en voi nyt tarkistaa :)
Takapään pudotus kuitenkin jotain paljon enemmän, perä ainakin 5cm? alempana vakioon verrattuna(kts. akseli) tätäkään en huomannut mitata, kuvista voinee jotain päätellä ;) Takarengasta en ole saanut (vielä)raapaisemaan lokariin/ johtosarjaan, tosin 2-päällä ajelua en ehtinyt koittaa kuin pari kertaa (hoikalla takapenkkiläisellä ;D) Jousitus on kovahko, parempaa ajomukavuutta hakeville suosittelen jotain muuta ;)
Suunnitelmissa olisi vaihtaa putkisto mustaan 2-1 Supertrappiin, kun saa haalittua dollarit kasaan :)

Kevättä odotellessa...