Pieniä starttivaikeuksia tähän kauteen. Ensin hajosi venttiilinjouset takapytyn pakoventtiililtä. Uusin kaikki jouset ja kibblewhiten lukkopalat. Viikon verran sillä ajelin ja nyt hajosi ykkösen imun keinuvipu :o
Eipä kauheasti netistä löytynyt kohtalotovereita. Täytyy varmaan tarkastaa ainakin ettei jousi mene kokonaan kasaan täydellä nostolla(tuskin, nokat on vaan pb+?) Liian tiukka *työntötanko(edit) voi varmaan aiheuttaa damagea, mielestäni osaan ne jo kyllä säätää mutta kaikkihan on mahdollista :D Venttiilit ja ohjurit vaihdettiin 13tkm takaperin. Ehkä uudet istukatkin, sitä en muista.
Kokeilen laittaa kuvan liitteeksi.
Eihän ne ohjurit ole liian ahtaat? Kaikki koneistajat eivät välttämättä ymmärrä ilmajäähdytteisten välyksiä. Kai öljy kiertää kansissa?
enpä muista että olisin nähny vastaavaa. vaikka on tullu ajettua muutama vuosi ja sivusta seurannut 15vuotta rautiksella ajamista. paska säkä, mut tarvketta tai hyvää käytettyä tilalle ja kovaa ajoa. kattoo vaan päittäisvälyksen kohilleen.
Jousipaineetkin kannattanee tarkistaa.
Venttiilinjousethan siellä pohjaa. Ja jousirempassa laittamani uudet lukot ovat vähän paksummat mikä ennestään pahentaa tilannetta eli ne painaa retaineria vielä alemmas.
Nyt on vahva epäilys että koneistaja on tulkinnut manuaalin mittakuvaa väärin ja venttiilinvartta ei ole tarpeeksi näkyvissä. Mitta pitäisi siis ottaa ohjurissa olevasta olakkeesta. Olisiko käynyt niin että mitta onkin otettu kansitasosta...
Noniin, haen kannet huomenna Alavudelta hoidosta. Seetit koneistettiin, mutta se ei pelkästään riitä eli nyt pitäisi löytää jostain venttiilinjouset tuolle 0.410 nostolle ja mielellään nopeasti :D
Alavus on hyvä. Oon kiikuttanut rom.. aarteitani korjuulle, asun Oulussa. Nättikäyntisiä koneita. Rouva pääsee samalla käymään Tuurissa. ;D
Noniin. Nyt on koeajeltu noin 150km. Reseptinä oli Andrewsin matalat jousilautaset joilla saatiin lisää pelivaraa. Näköjään rautikseen yleisimmin saatavilla olevat alkuperäisen korvaavat venttiilinjouset ovat aika paljon paksumpia kuin orkkikset. Nytkin jouduin laittamaan imuventtiileihin alkuperäiset jouset mitä oli vielä ehjänä ja pakopuolelle Easter Motorcyclen tarvikkeet. Rempan jälkeen Super E tuntuu vaativan pienempää välialueen suutinta. Ehkä sain imusarjan asennettua paremmin ;D
Lopputekstinä totean itselleni jälleen että moottorin rakenteluhommissa ei saisi olettaa mitään ja tarkkana saa olla ::)