mikä kumma katkaisee kytkinvaijerin?
melkeen uus Barnettin kytkinkahva, n. 2kk vanha Barnettin vaijeri ja taas menossa poikki.
Kytkin säädetty "normaalisti" ei mitenkään jäykkä, normi vm. -80 hd kytkin, kolmipiikkinen tavallisilla levyillä. Ei takertele käytössä, eikä muutenkaan tunnu oudolta.
Olen mä vaan niin kauhian hämmästynyt. Jalkakytkinkö ja käsivaihteet laitettava?
Ilmeisesti katkee yläpäästä... Onko siinä tapissa (termit hakusessa) minkä läpi vaijeri laitetaan kahvan päässä, nailoniholkki? Pitäs olla, ainakin orkkiskahvassa. Eli pääseekö se holkki kääntymään kahvassa. Jos vaijeri taittuu eikä pääse kääntymään niin vois olettaa ettei kestä.
Ei mullakaan kestänyt parnetti kun 2 kesää, omavalmiste on kestänyt kohta samanverran. Halpisvaijeri kulkee mukana sivulaukussa.
eipä tossa oo sitä muoviholkkia Barnettin kahvasssa...eikä ton nipan kanssa mahtuskaan. Voi olla et siks takertelee...pitääpä kattoa uutta nippaa ja sen sopivuutta kahvan reikään.
Tämmönen on orkkis-systeemissä:
http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/510140 (http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/510140)
Tuolla se vaijerin pää ei pääse taittumaan kun nykäsee kaffan pohjaan. Eikä se varmaan tuollaista tarvi, kunhan vaan on muuten väljä.
Pelkkiä muovejakin saa:
http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/905995 (http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/905995)
kyllä mää tiedän ton muoviholkin ja orkkis systeemin.....
pitää kairaa kahvan reikää vissiin isommaks
Juu en eppäile ettet tietäisi. :)
Ilmeisesti muovi vähentää kitkaa eikä vaijerin pää taitu kahvan mukana.
3v. Kesti mun barnetti ja nipan juureesta poikki kuin veitsellä leikattu . Kolmas kesä menossa stormin halvalla vastaavalla.
Tämän threadin innoittamana katselin tuossa eilen omasta shovelista mitenkä se menee. Siinä on nyt 90-luvun alun evo-sportin kahvat, väljällä metallitapilla ei kyllä lähde taittamaan vaijeria, mutta jos vaijeria ei sido stongaan kiinni niin näyttäisi kihnuttavan siihen kuoren päähän aika voimallisesti. Stongaan nipparilla vaikka kiinni ne menee paljon enemmän keskilinjan suuntaisesti. Just my $0.02.
Varmaan tapauskohtaista, mun apen puolikkaisiin sitä vaijeria ei kyllä voi niputtaa mitenkään, eikä se ole muutenkaan kiinni kuin päistään.
Jalkakytkin mallia "itsari" viimeiset 10 vuotta,...nou roplems ;)
Lainaus käyttäjältä: jannu - 25 elokuu 16, 12:55:42
Jalkakytkin mallia "itsari" viimeiset 10 vuotta,...nou roplems ;)
Paitsi jos Norrtäljessä sataa...
Yhen vaijerin katkettua olen viisastunut sen verran että öljysin uuden vaijerin ja pidän kahvan öljyssä ettei pääse vaijeri taittumaan. Öljytty vaijeri kevyempi käyttää.
Olipahan kahvaan tuleva nippa johon vaiska kiinnittyy kairaantunu ihan urille, ei ihme ettei toiminu kuten kuuluu. Nyt on taas herkkä...
Huomenna (tai sunnuntaina) kaasarin purkuun ja korjaussarjaa...kaasariin... :-D
Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 elokuu 16, 22:15:18
Olen mä vaan niin kauhian hämmästynyt. Jalkakytkinkö ja käsivaihteet laitettava?
Kyllä.
Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 26 elokuu 16, 21:34:56
Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 elokuu 16, 22:15:18
Olen mä vaan niin kauhian hämmästynyt. Jalkakytkinkö ja käsivaihteet laitettava?
Kyllä.
Tämä on varteenotettava vaihtoehto, jos Skin 'n' Bones tontilla pysyy
Ja TAAS kerran vaiska poikki.
Onko nuo Barnetit tosiaan niin saatanan huonoja? Tähän on niinku keskimäärin vaiska kesässä mulla tällä menolla.
Kysellääs näin päin; Millainen nippa kahvassa teillä joilla Barnettin kytkinkahva? Ja kauanko keskimäärin kestää vaijeri?
Kuten aiemmin todettu, ei tohon kahvaan sen orkkis krominipan kanssa mitään muovia siihen ympärille enää mahdu.
Tässä on kevääseen aikaa, mutta oishan se kiva saada tuo korjattua, niin, ettei tartte olla pelko perseessä, millon vaiska napsahta ja matka katkeaa...