Finnbikers

Tekniikka / Muut => Vaihteisto / toisioveto => Aiheen aloitti: Lycanth - 24 heinäkuu 15, 12:10:33

Otsikko: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 24 heinäkuu 15, 12:10:33
(http://i879.photobucket.com/albums/ab351/Fe_Head/Sportster1967-1980StarterBendixAsse.jpg)

(http://i.imgur.com/myMeB8jh.jpg)

Tuosta bendixin juuresta tulee noroa. Onko jollain valmiiksi hajua mikä mättää vai alanko ihmetteleen enemmänkin?

Ilmeisesti tuossa ei mitään o-rengasta ole. Ei oo tullut starttia irroiteltua, mutta taitaa olla kahdella pultilla kiinni ja mikään ei hyppää silmille?
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Make - 24 heinäkuu 15, 13:29:40
A: Liikaa öljyä. 0,7 litraa oikein muistini mukaan
B: Huohotusongelmia
C: Öljy tulee jostain ihan muualta ja näyttää vaan että tulisi tuosta
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 24 heinäkuu 15, 13:40:19
1. Öljyt nakattu kuten manuaalissa sanottu. Kunnes reiästä alkaa valuttaan.

2. Tarkastan huohotuksen illalla. Voihan se letku tai nippa olla tukossa.

3. Ei oikein muualla näy vaihteistoöljyä.


2 se järkevin vaihtoehto.
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 24 heinäkuu 15, 19:48:06
Joo liekkö kahden kauppa. Bendixin akseli kiristy aika reippaasti ja plus huohottimen nippa oli melko tukossa. Testilenkillä kaikki näytti ok:lle.
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 01 elokuu 15, 11:00:12
Alko vuotaan nyt uudestaan bendixistä, mutta isompi ongelma tuli. Irtosi stefa tai joku helvetin klomppi ja syytää urakalla öljyjä. Räjäytyskuvasta yrittäny katsoa, että mikä tuohon pitäisi tulla. Haynesin kuvassa näyttäis klompille.


(http://i.imgur.com/muzE6fLh.jpg)
(http://i.imgur.com/3m2q0j2h.jpg)
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 01 elokuu 15, 12:03:18
Mitä noita kuvia katellu niin klompille näyttäis. Jos joltain löytyy varaosanumeroa tai paskaksi mennyttä mottia mistä voisi myydä niin viestiä rohkeasti. Vielä parempi jos joku osaa sanoa, että puuttuuko tuosta muutakin.

Listään numerokin 0405033586

Viikon päästä tarvis reissuun lähteä.
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Make - 01 elokuu 15, 17:40:46
Mikäli oikein näen, niin sivuakselin laakerikuppi karannut.
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 01 elokuu 15, 17:48:16
(http://img.photobucket.com/albums/v702/slapshot308/74%20Ironhead/Weirdoilline.jpg)

Onko tuolle varaosanumeroa?
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 01 elokuu 15, 19:24:27
Taitaa olla koko päätylaakeri 35960-54.
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Make - 01 elokuu 15, 20:51:36
Eikökö oho. Katsoin kännykällä tuolla motarin varrella bensaa odotellessani tuota kuvaa ja ihan näin väärin, toihan on vaihteensiirtäjän se. Siis jos meinaat tuota lähimpänä jakopäätä olevaa?
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Lycanth - 01 elokuu 15, 22:35:42
Suoraan tuon toisiopuolen hammasrattaan alla. Eikös tuosta multa nyt puutu tuo sivuakselin päätylaakeri?
Otsikko: Vs: -79 starttimoottorista vuotaa öljyä
Kirjoitti: Make - 02 elokuu 15, 00:22:21
Hohhoh minua sokeaa. No se just. Löytyy varmaan kuumasta pyörästä tms. Pistepuikolla oon naputellu ympärille, kun aika helposti uppos paikalleen.