Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

RedLine Heavy ShockProof vaihteistoöljy

Aloittaja Eagle57, 23 tammikuu 12, 09:03:28

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Valutin tänään kesän ajot (lehmänläjä)vaihteistossa (~10K km) lilluneet marjapuurot ulos ja kyllä olikin kankeeta vaikka pyörällä oli ajettu useempi kymmenen kilsaa ja laatikko oli varmasti lämmin. Suurin osa tuli kyllä ropusta liukkaasti ulos mutta  täyttöreijästä tiirattuna näytti ettei pinta laske ollenkaan. :o Tikulla tökkien ja paineilmaa säästämättä puuroa tuli reilummin ulos.

Kippasin muutamaa erilaista ölppää tilalle, MTL:ää ja jotain Castrolin syntistä. 50km ajoo ja roppu irti, vähän oli jo vaaleempaa kun pelkkä marjapuuro. Mopilin laatikkoöljyä on vielä litra joten sitä vois laittaa muutamaksi päiväksi ennen kuin vaihdan taas marjapuurot. Jos siellä jotain metalliputua on niin ei sitä kovin helposti pois saa.
FXEF-81

Mr Smith

Mun mielestä oli laatikossa öljymerkki mikä hyvänsä,niin jos sen vaihtaa normihuollon yhteydessä onko väliä merkin?
Vai kuinka moni tunnustaa manuaali autossa ylipäätänsä koskaan vaihtavansa öljyjä?

Rautahauli

Ei kai sen merkin väliä ole mutta kyseinen hevisokki näkyy pysyvän aika hyvin laatikossa, enkä enää ihmettele miksi. Vähentää myös ylimääräisiä ääniä.

Auton manuaalilootien huolto-ohjelmiin ei useinkaan kuulu öljynvaihto, riittää että siellä on öljyä.  Clymerin mukaan nelilovisissa hd:n lootissa se olisi 5000 mailia. / vuosi.
FXEF-81

Rautahauli

Reilun sadanmailin lenkki Mobil 80w-90 öljyt lootassa (GL-4)ja täyttöreijästä katsottuna ainakin painelaakeri on ihan metallin värinen eli siitä on ainakin puurokuorrutus liuennut. Ei ylimääräisiä ääniä ja vaihteetkin toimii hyvin, näyttäisi pysyvän lootassakin toistaiseksi, olkoot siellä kauden loppuun. Öljyä on tarkistusreikään asti ja snadisti siinä on vaaleanpunaista sävyä.
FXEF-81