Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

5 Lovisen pääakselipäivitys FXR

Aloittaja Mika_P, 23 toukokuu 11, 21:42:03

« edellinen - seuraava »

Mika_P

Olen tuossa haaveillut pikku tekniikkapiristyksestä, ja sitä varten pitäisi päivitellä myös voimansiirtoa, mun mielstä toi vakiokytkin on suht´ heikonoloinen vaikka just vaihdoin levytkin kuluneiden tilalle. Lisäksi jostain kumman syystä 4. vaihde ainoastaan rusahtelee silloin tällöin jos on ollut "reippaampaa ajoa". Eli aattelin ottaa vaihteiston auki kesän jälkeen ja huollon lisäksi päivittää sinne samoin tein 91´--> pääakselin jossa ei ole enää sitä kytkimen lukitusta kiilauralla (vai mikä se tapered shaft nyt sitten suomennettuna onkaan) Sopiiko uudemman mallisen askin sisuskalut suoraan mun ´88 askin kuoriin, jos sattuisi löytymään vaikka kokonainen andrewsin setti sopuhintaan? Ja muuta osaahan menee vaihtoon ainakin mun laskujen mukaan;
-sisempi & ulompi enskakoppa
-startti
-kytkin tietty

Onko tässä operaatiossa jotain muita kommervenkkejä mitä en oo ottanut huomioon? Yhtiömme kiittää.

poromarko

Uskoisin että menee ilman kyykeleitä. Olettaen tietysti että vaihteisto on tuota uudempaa 5-lovista mallia eikä sitä vanhempaa joka oli käytössä vähänvanhemmissa electroissa ja FXR ässä.

Muutenkin tuo 5-lovinen on melko yksinkertainen purkaa, mikäli trap door on erilainen ei akseleiden irroitus ja vaihto ole kummoinenkaan homma.

Mika_P

Kiitti, eiköhän tuon pitäisi onnstua clymerin avustuksella. Kunhan vaan tuo uudemman mallinen enska sopii vaihteistoon kiinni, ei kai siinä muita sopivuusongelmia voi olla?

Hemuli

Kasikasi taisi olla ensimmäinen vuosi uudenmallisella startilla? Siis sellaisella jossa ei ole erillistä solenoidia. Siinä tapauksessa homma on ihan osien vaihtamista. Pääakselin lisäksi pitää vaihtaa vitosen ratas.

Mutta mainitset että startti menisi vaihtoon myös? Onko siinä kuitenkin vielä se vanha Hitachi joka oli ainakin vielä -87? Siinä tapauksessa laatikon kuoretkin on erilaiset, startin reikä on huomattavasti pienempi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mika_P

Kyllä mulla on vielä se vanhanmallinen erillisellä solenoidilla, eli ei sitten menekään uuden askin sisukalut mun askin kuoriin? Luulis että joku fiksu amerikkalainen olisi kasannut tähän jonkun valmiin muunnossarjan, eikös toi vanhan tyylisen pääakselin (tai lähinna kytkimen kiinnitys siihen) heikkous ole ihan yleisesti tiedostettu ongelma?

Hemuli

Kyllähän ne sisuskalut pitäisi mennä mutta startti ei sovi samoihin kuoriin. Samaa pähkäilin joskus omaan -87 Electraan mutta hylkäsin projektin liian vaivalloisena kun vanha startti ja kytkin kuitenkin toimivat moitteettomasti hiukan piristetyssäkin laitteessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957