Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Compensaattori juttua.

Aloittaja Tela79, 26 helmikuu 20, 18:50:37

« edellinen - seuraava »

B-52

ok..mitens kiinteä kompensaattoriratas?? ulkomaan foorumeilta mun enkulla ymmärrettynä niillä on ajettu ongelmitta isojen sössöpatojenkin kera ja luulisi ton orkkis/SE kompensaattorin olevan 90% ajasta kiinteä tuskin se siellä jatkuvasti elää

Kiwi

No sehän on "kiinteä" aina kun on veto päällä tai moottorijarrutuksessa, mutta tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla hakee paikkaansa jatkuvasti. Sehän on siis jousikuormitteinen ramppi.

JKKo

Oliskohan se mun liimaputkilo ollut Veijolta? Ehkä.

Juniori osti työreissullaan mulle SE:n kompensaattorisetin roottoreineen joka sittemmin lojui paketissaan tovin, ennen kuin lähti pajalle pyörän kera. Mä oon pitänyt ajo- ja harrastepyörät kahtena erillisenä tuotteena, jotta mun aika riittää niille vaativille riivatuille harrasteille.

Hotbikestä soitettiin kesken asennuksen kytkinkorista, joka veteli viimeisiään. Semmonenkin uusittiin. Ei kytkintä, vaan sen kuoret tms. Näin mä sen kuluneen osan.

Pyörällä on sen jälkeen ollut erilaista ajella. Kaksi suurinta eroa on se, ettei startissa enää kolahtele ja että voin ajaa alemmilla kierroksilla. Kaks päällä vaihde 4/6 tuntui aiemmin sopivalta satasen vauhdissa. Nyt käy vitonenkin. Jos epähuomiossa menee kutosella satasta, niin sekään ei hakkaa.

Mut tosiaan, akkuja vaihdattanut starttikolahdus taisi olla enempi kytkimen klonksumisesta kuin akkupatterin heikkoutta. Pikkuvaihteille pakottanut kolina ehkä sen kompensaattorin kuluman tulos.

Mun 2009 on 132 tuhatta ajettu. Ihan vakio. Paljon kaks päällä pitkiä taipaleita.

Voimalinjaan on tehty kompensaattorin ja kytkinkorin vaihdon lisäksi ainakin laatikon laakerointi ja kolme kertaa takahaarukan nivelen 'laakerit'. Remmi ja sen rataspyörät menivät etuajassa laatikon laakerirempan yhteydessä, mutta ne näyttivät vaihdettaessa ihan psklta, koska kehittyvä laakerivika piti eturatasta pikkuisen vinossa.

883/1200/turbo

jty

Noita SE kompensaattoreitakin on useempaa vuosikertaa ja se viimesin missä on se liimattu öljyohjuri on toimiva.
Mä ostin aikanaan sitä liimaa ja myin loput eteenpäin tällä tai sillä toisella forumilla. Voi olla että sitä jollain on jäljellä.
Toisaalta diilereitä on vissiin kielletty myymästä ulos kun se liimaus pitää tehdä tosi huolellisesti.

Mulla on toi uusin ollu jo jonnin aikaa tossa omassa tehopadassa ja liimaus on kyllä pitäny

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 13 elokuu 23, 06:42:00Oliskohan se mun liimaputkilo ollut Veijolta? Ehkä.

Olihan se. Minä ostin sen jäsen jty:ltä, joten varsinainen kiertopalkinto kyseinen tuubi. ;D

B-52

laitoin kiinteän rattaan kompensaattorin tilalle ja manuaalisen kiristäjän..tämä muuvi teki enskasta hieman äänekkään ääni on hieman kahiseva onko se normia manuaalisäätimellä ja mikä on enskaketjun oikea kireys nyt mulla on noin 15mm löysää

Veijo Esso

Taitaa olla vaan uuden kiristäjän tuoma ääni. Pitäisi hiljetä pikaiseen, jos on siitä kyse. 15 mm on ihan hyvä kireys kylmänä mitattuna.