Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

#465


1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Ei taaskaan mitään uutta, mutta yksi komea kuva messuilta:

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

kimmo l


mista

Tänään on vappuajelut suoritettu. Ihan muutaman kyläkiesi niinsanottuna. Tuo sisäkaasukahva on kyllä aivan valmis keksintö. Luulisi, että satasellakin saisi edes jonkunlaisen, mutta ranne oli kyllä hellänä noidenkin kiesien jälkeen. Jumittaa kyllä kokoajan ja saa hampaat irvessä kääntää kaasua. Ite holkin kun repii päältä pois niin liuku vetää vaijeria hienosti, mutta se spiraaliholkki päällä tökkii hemmetisti. Viilailtu on ja kateltu ja ihmetelty, mutta ei toimi.

Kellään suositella oikeasti toimivaa mallia vai laitanko vaan vanhan ulkoisen kiinni..

Etujarrun ilmaamisessakin on probleemaa. Ei saa kahvalle painetta. Kahvaa painelemalla on koitettu ilmata (ei tule kuin oikeastaan nestettä) alipaine ilmauspumpulla koitettu suoraan nipan päästä niin imee säiliön tyhjäksi, mutta kahvassa ei mitään tuntumaa silti. Männät liikkuu ihan pikkiriikkisen, mutta ei jarruta. Sylkky on jostain kyykkypyörästä. En muista mistä, mutta Hemuli saattaa muistaa. Satula on dna 4-mäntäinen springerisatula, joka näkyy ylemmässä kuvassakin.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Se pääsylinteri on 12-millisellä männällä, ei todennäköisesti riitä tolle nelimäntäiselle. Oma takajarru rupes toimimaan kun laitoin 17 mm pääsylinterin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 toukokuu 13, 10:09:22
Se pääsylinteri on 12-millisellä männällä, ei todennäköisesti riitä tolle nelimäntäiselle. Oma takajarru rupes toimimaan kun laitoin 17 mm pääsylinterin.

Mistä pyörästä tollanen 17mm löytyy?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

17 mm = 11/16". Löytyy suurimasta osasta Harrikoita, onpa noissa näkynyt jopa 3/4" sylintereitä. Ei tosin tuollaisena kompaktina irtosäiliöversiona vaan niissä on sitten jarrunesteet samassa paketissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Tars olla irtosylkky, että sais tonne eteen piiloon..

Käytetäänkö hdssa tälläsiäkin taakse?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Irtosylinteriä voi löytyä FXR/FLT-malleista tai vanhemmista softaileista. Ei nekään kyllä siroimpia mahdollisia ole. Itse asiassa se onkin 14 mm se kyykyn sylinteri mikä sulla on, muistin väärin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

11/16 tuntuu olevan hankala löytää erillisenä, jopa ebäystä. Tosin törmäsin yhteen juttuun ko. jarrusatulasta, jossa neuvottiin ottamaan se irti niin, että saa pumpatessa pyöritellä sitä ympäri. Jää kuulemma ilmaa johonkin konkeloihin. Täytyy koittaa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Tänään kesken pienen lenkin tippu vaihdevipu. Tuo pitkä "shaft". Oli kiva nelosella luistattamalla palata takaisin hakemaan. Onneksi on booreilla niin työnsin takaisin ja pidin jalalla kiinni ettei luista pois akselilta. Tuo on uusi akseli ja nyt jo haljennut siitä kiristyskohdasta.. No ei muuta kuin kaverille tiggaukseen, kun oma on vaan DC laite..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Muutama ajelu on tullut tehtyä.. Joku 70km oli eika ja ei mitään ihmeellistä, mutta sen kerran kun töihin päätin mennä niin tulikin tenkkapoo. Töihin pääsin normaalisti, mitä nyt hiukan oudosti röpötteli, mutta kun pääsin  töistä 23.00 niin huomasin heti kun hanan avasi, että tulvii. No ei muuta kuin pyörä käyntiin. Lähti hyvin, mutta ajovalo ei toiminut. No pakkohan se oli sammuttaa ja tutkia mikä valossa oli, kun oli kuitenkin hämärää. Johtohan sieltä oli poikki. Kolvasin duunissa kiinni ja toimi kohtuu hyvin. Mitä nyt ei oikein tainnu saada maata ja vilahteli kokoajan. No worrys. Ei muuta kuin polkemaan pyörää käyntiin. Ei merkkiäkään..

Puoltoista tuntia siinä sitten tuli tutkittua, konkkaa, kärkiä, tulppia, puolaa, yms. Kipinää kyllä tuli aina kun testasin muttei inahtanutkaan. Lopuksi koitin vielä kerran irtoulpilla niin, että otin kumihatun johdon päästä pois. Huomasin, että laadukkaat retro oldskool brittien johtojen päät oli todella väljät tulppaat. Pihdeillä hiukan ryppyyn ja pyörään kiinni. Heti käymään.

No 10km pääsin niin kaikki valot pyörästä pois.. Sulake varmaan kyrvähti. Ajelin siinä sitten 00.30 aikaan ilman valoja 20km kotiin.. Vaarallista? No shit. Koitin mennä reunassa ja olin kokoajan valmis vetää pöpelikköön jos joku vastaantulija alkaa ohittaa toista :)

No kotiin pääsin. Tarvis alkaa tutkimaan tuota..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Kilometrejä ajettu vasta joku reilu 500 ja yritän ajella pikkuvikoja ulos ennen sitä suurta koettelemusta, jonka suuntana on sitten itä (RR). Nyt muutaman päivän pyörä on yskiny pirusti kun ajaa tasakaasulla joku reilu 80km/h.. ei esiinny kun vääntää kunnolla kahvasta ja kun ajaa kauungissa esiintyy harvemmin. 80 vauhdissa alkaa ketuttamaan kun saattaa paukuttaa muutaman sekuntin välein. Mistähän tota kannattaisi tutkia.. Pyörä lähtee melkein aina ekalla polkasulla käymään ja käy hyvin muuten.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jack

bensapinta tai snadisi laihalla? imuvuoto kehittynyt...?
Flatheads!!!

mista

#479
Riverside custom dayssä tullut poikettua. Jonkun kansiosta lainattua kuvaa:



Todistetusti käyty Rautjärvellä. Merkkipaalu sekin :)
Matkalle jäi ketjunkiristin. Takarengas poltti takalokarista maalit karrelle ja pientä muuta säätöä, muttei mitään vakavaa. Pyörä on tehty ajettavaksi..

Teemun kanssa tuli jarrutestiäkin suunniteltua ja täytyy pistää äkkiä etujarru kuntoon niin saa senkin alta pois.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod