Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Cv keihin Rautapäähän

Aloittaja Pietari, 05 heinäkuu 11, 17:36:14

« edellinen - seuraava »

Silli

Ja juu, seosruuvin käyn läpi aina suuttimenvaihdon yhteydessä. 65:lläkin nyt ilmeisesti säätövara loppuu kesken.
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

Kiwi

Eikö tuo neulan nosto auttaisi juurikin tuonne suuttimien siirtymävaiheeseen?

Jack

Mun mielestä sun kulutus on aika iso CV'lle.  Kandeis kokeilla ehkä säädettävää neulaa, tai sit prikalla nostaa sitä vakioneulaa.  65 välialue kuullostaa melkosen isolle....varsinkin ku vertaa noihin aikasemmin ilmotettuihin kokoihin.

En nyt muista kuinka isoruokasia noi on luonteeltaan, mut mun lättäpää Inkkari menee sinne vitosen kantturoille ehkä vähän yli, shoveli jopa vissiin vähän alle tasasta 100 - 110  vauhtia pitäessä.  (eikä hirveesti kyl tosta nouse vaikka nostas nopeuden sinne lain  sallimaan maximiin)
Flatheads!!!

Silli

Juu, itekin meinas usko lopua. Mutta mitä suuremmaks vaihtoi, sitä vähemmän oireili. Nyt on vain joitain aivastuksia päästäessä kiihdytyksen jälkeen tasakaasulle. Tai oikeastaan mentyä tasakaasulla jonnin matkaa.
Neulan nosroakin tietty vois kokeilla.

Tota on ilmeisesti jonkin verran kutiteltu, kanavat on ainakin muokattu, ja epäilen mahtavatko nokatkaan olla ihan vakiot. Emäntä ku valittelee ettei risteyksistä lähdettäessä meinaa 1200 evospora pysyä perässä vaikka en mielestäni oo vielä kertaakaan ees täysillä yrittänyt...
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

Silli

Mutta, mistäs siihen neulan nostoon tarvittavia shimmejä saa?
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

Jarkko

Vaikka Motonetista...Muistaakseni 3mm prikka käy siihen hyvin.

Lainaus käyttäjältä: Silli - 04 heinäkuu 19, 16:02:24
Mutta, mistäs siihen neulan nostoon tarvittavia shimmejä saa?

Jack

Kandee kokeilla neulan noston jälkeen sit pienempää ala-alueen suutinta.
Flatheads!!!

Silli

Jepsistä, tää cv on ollu mielenkiintoinen projekti. Kerron sit mikä oli paras resepti. Heh.
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

KariFS

Tuolla toisessa keskustelussa kun näkyi potilaan kuva, niin tuli mieleen että suorat putket ovat joskus hankaliksi mainittu just tuon osa / tasakaasukäytöksen kannalta. Oireet vähä niinku sopis... jos vaikka kokeeksi katiskaverkosta tms rullattu mytty putkiin vastusta tuomaan?

Ja se neulannostoprikka on ”kaikissa” CV-tuninkisarjoissa mukana, ellei sitten ole spesiaali neula.

Voi olla että suorilla putkilla ja avaralla putsarilla vakioneula vakiokorkeudella ei vaan pelaa, vaikka olisi mitkä suuttimet.

Ylläoleva on peräisin ”kirjallisuudesta” ja puuhailuista muiden CV-kaasuttimisten kanssa. Itsehän en omastani päässyt säätämään kuin tyhjäkäynnin ja paikalla kaasuttelun, ajettu on sen verran että tuli todettua vaihteiston olevan särki. Leegoja irrallaan enempi kuin keskiverto NHL-konkarilla, 7 kpl oli askin pohjalla, kahdesta eri rattaasta.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Silli

Juu, neulaa on nyt nostettu prikan verran. Koeajoon ei vaan pääse ihan heti, tankki pirulainen alkoi vuotaa. Täytyy vähä tinata ja nätistää ensin. Mutta saapas näkee ja kenkä kertoo. Periaatteessa nyt pitäis ainaki tuon ruokapuolen olla kunnossa. Ja näillä säädöillä sain kulutukseksi noin kuus litraa satkulla, mikä on jo ihan ookoo.
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

Silli

Ja niinhän siinä kävi että neulan nostaminen yhdellä prikalla nytkäytti asiat paikalleen, ja aivastelu on enää kaunis muisto vain.
Joutui jopa kääntämään vähän laihemmalle

Nöyrä kiitos vinkeistä!
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

Jack

Hyvä homma, ja kiitos, että viitsit vielä lopputuleman tuoda ilmi.
Flatheads!!!

Silli

Ihan uteliaisuudesta, millaisia tukirautoja teillä on? Ite tein tuollaisen.

Vastaavan tein Shoveliin ja se ainakin pysyi ihan hyvin mukana. Plussana huomaamattomuus.
Raudan vahvuus 3 mm, pari mutkaa jotta kaasari ois oikeessa kulmassa.
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

KariFS

#28
EDIT: kopioin linkit (ja osan tekstiä) nyt toiselta foorumilta. Josko kuvat nyt näkyisivät ???

Alkuperäinen läppäkaasarin ilmansuodatin oli tuettu pystysuunnassa lattaraudalla, sen alapää oli etusylinterin tönäriputken kiinnityspultissa, nyt laitoin pystytuen takasylinterin puolelle. Jos olisi vähän huomaamattomampi ja toisekseen CV:n etupuoli on täynnä kaiken maailman vipusia, takana oli paremmin tilaakin.

Vähän uudempien rautapäiden kansissa on kierrereiät "leipälaatikkomallin" orkkisputsarin kannakkeita varten, ja nepä hyödynsin nyt samaan tarkoitukseen. Rautojen toiset päät ovat kiinni CV/evomallin putsarin alkuperäisissä kiinnityskohdissa.

Tässä muutama kuva:

   

Hieman tuo evosta peräisin oleva putsari töröttää, mutta onpahan räyhäkkäämpi :D Ehkä siihen tottuu ja mahtuu jalkakin tuossa jotenkin olemaan. Ja tokihan kannakkeet viimeistellään vielä, eli kulmat fiilaten, mahdollisesti koriste/”kevennysreikiä”, ja maalia päälle. Nyt on vasta soviteltu noita, ehkä hieman pitää vielä säätää.

 

Tässä vielä raudat irrallaan ja puolen tuuman avain mittakaavaa antamassa.



On se ainakin tukeva, vaikka jokainen latan pää on lähinnä jäykkä sarana noin mekaanisesti ajatellen. Mutta luotetaan kitkaan ja NordLockeihin  ;)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Silli

No, kuvat ei näy mutta sain kyllä käsityksen. Kansiin kiinnitys ois tietty paras vaihtoehto, mutta paikat puuttui.
Mietin kyllä josko ois sellaiset koneistanut mutta en sit kuitenkaan.
Seurailen nyt tuota ja jos tuntuu että on liian veltto niin lisään tukiraudan just tone tönärinholkin pultin alle.  :)
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.