Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pinstriping

Aloittaja Drifter, 01 kesäkuu 20, 14:53:24

« edellinen - seuraava »

Drifter

moro, täsää asiaan hurahtanut kyselee hieman , elikkäs tuo pensseleiden öljyäminen, mitä mistä ja milloin?Pensseleiden pesu, tärpätillä vai pensselipesulla?Hyvät toimittajat straippaus välineille suomessa ?oiskohan kukaan pidemmälle ehtinyt harrastaja oulun seudulla, ois mukava nähä ihan livenä tekijää ja töitä?

Nosturi

Pensselit öljytään yleensä käytön jälkeen, parafiiniöly käy vallan mainiosti ja sitä löytyy vaikka Puuilosta. Itse olen tehnyt niin, että pesun jälkeen dippaan pensselin karvaosan öljyyn ja sitten vedän pensselin sormien läpi kevyesti painaen, jotta ylimääräinen öljy saadaan karvoista pois.

Pensselin pesu tapahtuu yleensä tärpätillä, riippuen maalista. Esim. 1shot-maalit ohennetaan useasti tärpätillä ja pesukin luonnistuu hyvin. Joskus oon käyttänyt tinneriäkin pesussa, jos maali on jämähtänyt pensselin juureen. Tinneri kuivattaa pensselin karvoja aika lailla, joten öljyäminen on hyvä muistaa tehdä. Ainakin Mackin pensseleistä on varoiteltu, etteivät kestä vesiohenteisia maaleja tai vesipesua, vaikka siellä tais valikoimissa olla ihan vesiväreillekin sopivia suteja.

Kauppoja on ainakin Redblack Lahdessa ja Styleride Turussa. Onkos foorumilla tietäjiä, että onko Pinstriping Finland lopetettu kun nettisivut on ainakin nurin?
Chief Rebel Angel