Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tuoreimmat viestit

#1
Projektialbumit / Vs: Morgan Kane Trike
Viimeisin viesti käyttäjältä Noisemaker - 30 huhtikuu 24, 10:32:59
Juu, sano rengit päessään.

Ei tässä suurija oo tullu tehtyy mut aina jotahii pikkistä.

Kulmavaihteen ja takarenkaann puoleisessa päässä sama kardaaniakseli tosin tuohonmpa takimmaiseen piti ihe tehä muutama osa et sain sen passaamaan paikoilleen.

Kuvassa kardaaniakseleitten välissä vaan joku putki joka markkeeraa sitä tulevaa jota en oo vielä suunnitellu eli sitä kaet sit seuraavaks.

#2
Kaasutin / Ruisku / Pakoputket / Vs: заработок b289k v216l w199...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jack - 25 huhtikuu 24, 13:45:17
SPÄMMIÄ, POISTAKEE
#3
Kaasutin / Ruisku / Pakoputket / заработок b289k v216l w199y q8...
Viimeisin viesti käyttäjältä richardwaini - 25 huhtikuu 24, 13:29:01
Точная фраза
 mailsco.online
#4
Eteläsuomi / Lahti Hela Ride-In Bike Show X...
Viimeisin viesti käyttäjältä Pokko - 25 huhtikuu 24, 11:43:33
Kymmenes "Lahti Hela" järjestetään jälleen vakiintuneessa paikassaan Lahden matkustajasatamassa Lauantaina 25.05.2024 klo 11:00 - 15:00. Aurinkoinen sää on tilattu.
Tapahtuma toimii Ride-In tyylisesti. Eli, tule paikalle esittelemään rakenneltua, ajokuntoista pyörääsi.
Lahti Hela Ride-In Bike Show on osallistujille ja yleisölle ilmainen, avoin ja ikärajaton tapahtuma.

Kilpailuluokat:
CLASSIC, CHOPPER, BAGGER, STREETFIGHTER, CUSTOM

Lisäksi valitaan PEOPLE`S CHOICE
Kilpailuluokissaan 3 eniten ääniä saanutta palkitaan "Mukavasti"

Tapahtumassa on mahdollisuus ruokailuun.
Näyttelyyn pyöränsä tuovat saavat äänestää jokaisen luokan parhaimman.
Yleisöäänten antajilla on mahdollisuus voittaa arvonnasta lahjakortteja Lahden alueella sijaitseviin liikkeisiin.
Uutuutena näyttelyssä myös nuoremmille rakentelijoille suunnattu MOPOT-Luokka, Mopot luokkaan osallistutaan myös Ride-In tyylisesti, mutta jonkinlaista "raakkausta" suoritetaan portilla. Jos et ole varma onko moposi näyttelyluokkaa läheta kuvia ja pieni selostus mopostasi spostilla osoitteeseen lahti.helabike@gmail.com
Mopo-luokkaan voivat osallistua:
-Alle 18-vuotiaat rakentelijat
-Mopon tulee olla ajokuntoinen, mutta ei välttämättä rekisteröity.
- kuutiotilavuus max. 110cc
-Tuomaristo arvostelee näytteillä olevat mopot ja valitsee 3 parasta, jotka palkitaan pokaalein ja lahjakortein.

#5
Brittipyörät / Vs: Royal G 350-52
Viimeisin viesti käyttäjältä eeko - 24 huhtikuu 24, 16:38:52
70-luvun lopussa NGK:t tuli, olin silloin huoltoasemalla töissä alaikäisenä.
Autollakin tuli ajeltua vaikka ei vielä ollut korttia.
-eeko
#6
Brittipyörät / Vs: Royal G 350-52
Viimeisin viesti käyttäjältä KariFS - 24 huhtikuu 24, 14:16:34
Mun ekat tällaiset NGK-kokemukset on noin vuodelta 1987 ;D

Kyseessä silloin CB125, tulpat semmoiset pienenpienet. Mopossa senaikainen NGK toimi hyvin, mutta siinä tulppa olikin samaa kokoa kuin autoissa. Ei se tainnut koskaan kyllä kastuakaan.

Viimeisin noin kolmen-neljän vuoden takaa, silloin tokenivat kuumailmapuhaltimella ainakin sen verran että pääsin tarvikekauppaan ja takaisin.
#7
Brittipyörät / Vs: Royal G 350-52
Viimeisin viesti käyttäjältä eeko - 24 huhtikuu 24, 14:10:52
Joo ne nyky NGK:t ei kestä kastua yhtään, se on samantien moro.
Vanhan ystävän J.Hirvasojan sanoja lainatakseni, Championilla
on maailmanmestaruus voitettu ja se pitää.
-eeko
#8
Brittipyörät / Vs: Royal G 350-52
Viimeisin viesti käyttäjältä KariFS - 23 huhtikuu 24, 18:41:25
Sitten on se lekenda, tai on se mulle oikeasti tapahtunut jokusen kerran, muttei kaikki sitä usko. Eli tulppa joka hienosti kipunoi avoimessa tilassa, lyökin läpi väärästä kohtaa kun on paineistetussa tilassa (eli sylinterissä). Mulle on näin käynyt lähinnä NGK-tulppien kanssa, jos ovat päässeet kastumaan. Ainakin kolmessa eri ajoneuvossa, tosin yhdessäkään ei magneettosytytystä, mutta kahdessa kärjet ja yhdessä suorasytty.

Eli jos tulppa on se sama vanha, ja/tai kastunut, niin kannattaa kokeilla freesillä kun on nuo Nimim eekon neuvomat säätöhommat tehty.

#9
Finnbikers esittely ja ohjeita foorumille / PANNURALLI 2024 XXII
Viimeisin viesti käyttäjältä harza60 - 22 huhtikuu 24, 20:48:31
PANNURALLI 2024 XXII
Tervetuloa jo perinteiseen Pannuralliin La-Su 17-18.8.2024 XXII
Tapahtuma alkaa klo 08.00 alkaen
Pannut      20 euroa
Muut pyörät 25 euroa
Mahdollisuus tulla rallialueelle jo pe 16.8 klo 17.00 jolloin omatoimista ohjelmaa perinteisesti ja pientä syötävää
Mukana hyvää ohjelmaa, musaa, ruokaa, juomaa
Vain käteismaksu
Telttamajoitus!
Info:
Harza 0452608360  harza63@gmail.com
Jukka 0407091496
Pannu kuumana, tervetuloa!
#10
Brittipyörät / Vs: Royal G 350-52
Viimeisin viesti käyttäjältä eeko - 22 huhtikuu 24, 12:55:48
Joo tuttu moottori, pari on tullut laiteltua. Ensiksi kannattaisi katsoa magneeton kärjet, että ovat puhtaat ja kärkiväli oikein, 0.3 mm. Hiilet kannattaa tsekata myös, siis maahiili ja se, joka menee tulppaan. Sytkän oon säätänyt niin, että ennakot pois ja kärkien avautuminen yläkuolokohtaan. Vanhalla kunnon sätkäpaperimetodilla sen saa kohdalleen. Royalissa on helppo säätää, kun jakopää on rattailla, niin sen keskimmäisen, kun ottaa irti, niin saa magneeton kohdilleen. Siihen matopyörään on nykyään ihan kuminenkin tiiviste, löytyy ainakin Hitchcockilta. Onko sulla puolipuristin siinä? Se alkuperäinen mäntä antaa jotain 6,5 puristusta, joten se ei ole välttämätön. Sievästi vaan paineet kiksistä puristukselle ja sitten tanakka potku, niin kyllä pitäisi lähteä tulille. Magneettoon oon joskus laittanut ylimääräisen maadoitusjohdon, voi tulla parempi kipinä. Nämä nyt aluksi. Kyllä se konkka voi hajota 40 vuodessa.
-eeko